Mielenterveysongelmista kärsivät, kuinka avoimia
olette ongelmistanne? Esim. te jotka olette kuntoutustuella tai sairaseläkkeellä. Miten ympäristö suhtautuu? Entä uudet ihmiset joita tapaatte?
Kommentit (30)
Luulen että viina maistuisi pian, kun ei ole kattoa päänpäällä. Nythän teitä hyysätään.
Oletko sitä mieltä, että vaikkapa kroonisesta, tuskallisesta ja työkyvyn vievästä reumasta (jos sellainen on olemassa) pitäisi laittaa ihminen kadulle ja suositella alkoholistiksi ryhtymistä? Ihmetyttää todella aikuisten ihmisten asenteet, jotka minusta kuulostaa kyllä jotenkin ihan sairailta suorastaan.
pitkään olin saikulla, niin kyllähän ihmiset tajuaa, että miksi.
Nyt olen pahassa jamassa, en uskalla kertoa kenellekään, että oloni on pahentunut huolella :/
Nyt olen pahassa jamassa, en uskalla kertoa kenellekään, että oloni on pahentunut huolella :/
Taistele itsellesi terapiaa, jos kuitenkin vielä pystyt käymään töissä. Ei kannata tyytyä pelkkiin lääkityksiin ja saikkuun jos masennus uusii herkästi. Itse tein niin ja yritin sinnitellä liian kauan, vuosia ja taas vuosia. Kun psyyke rasittuu tarpeeksi, ei siitä aina saa entisenlaista enää millään.
Siihen tottuu. Kohta et kaipaa seuraa vaan nautit yksinolosta. Ne jotka haluaa seuraa niin onhan niitä mt-ongelmaisten tapaamisia ja sitä kautta voi saada itselleen kahelin ystävän.
Kukaan ei halua kahelia ystävää tai tuttua vaan menestyjän.Olen ollut mt-ongelmainen jo 13 vuotta ja voin sanoa ettei edes omat vanhempani halua pitää minuun yhteyttä. Suvusta puhumattakaan. Kaikki häpeävät.
Ompa surullista kuulla, että ihmiset ovat tällaisia. Jopa sukulaisiaan ja LAPSIAAN kohtaan.. :(
Toivon teille kaikkea hyvää, voin itse kuvitella että tilanne on vaikea toisellekin osapuolelle, ei tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua. Kun se ei ole tälle mt-ongelmaisellekaan luonnollisen avoin ja hyväksytty asia. Mutta en puolustele tuollaista käytöstä ollenkaan, asioista täytyisi vaan yleisesti puhua enemmän, niitä täytyisi käsitellä mediassa jne. että osaisimme suhtautua asioihin normaaleina, elämään kuuluvina asioina ja pääsisimme eroon ennakkoluuloistamme.
Se madaltaisi kynnystä myös hoitoon hakeutumiselle, kun epäilee mielenterveysongelmaa itsellään.
Voimia!
Luulen että viina maistuisi pian, kun ei ole kattoa päänpäällä. Nythän teitä hyysätään.
Oletko sitä mieltä, että vaikkapa kroonisesta, tuskallisesta ja työkyvyn vievästä reumasta (jos sellainen on olemassa) pitäisi laittaa ihminen kadulle ja suositella alkoholistiksi ryhtymistä? Ihmetyttää todella aikuisten ihmisten asenteet, jotka minusta kuulostaa kyllä jotenkin ihan sairailta suorastaan.
Tuo otsikkoni ei ole mitenkään henkilökohtainen mielipiteeni vaan yleinen mielipide suomessa. Tänne halutaan sama järjestelmä kuin Usassa. Sielähän mielenterveysongelmaiset on lakaistu kadulle. Oman onnensa sijaan. Vaan on tääläkin erittäin pahoja mt-ongelmaisia kaduilla. Eivät osaa hankkia apua. Ainoa apu heille on viinapullo. Te sentään osaatte hankkia apua ja rahaa lääkkeisiinne.
Mittakaavalla teillä on suhteellisen pienet ongelmat siihen veikkoon joka notkuu aina puistossa ja viettää yönsäkin sielä. Luultavasti isä vuosimallia 82. Sääli kun lapset eivät auta isäänsä. Häpeävät isäänsä niin.
Tuo otsikkoni ei ole mitenkään henkilökohtainen mielipiteeni vaan yleinen mielipide suomessa. Tänne halutaan sama järjestelmä kuin Usassa. Sielähän mielenterveysongelmaiset on lakaistu kadulle. Oman onnensa sijaan. Vaan on tääläkin erittäin pahoja mt-ongelmaisia kaduilla. Eivät osaa hankkia apua. Ainoa apu heille on viinapullo. Te sentään osaatte hankkia apua ja rahaa lääkkeisiinne.Mittakaavalla teillä on suhteellisen pienet ongelmat siihen veikkoon joka notkuu aina puistossa ja viettää yönsäkin sielä. Luultavasti isä vuosimallia 82. Sääli kun lapset eivät auta isäänsä. Häpeävät isäänsä niin.
ja jatkuvat tulot. Raha on ensisijainen apu mielenterveysongelmiin. Rahasta ja sen pulasta syntyvät pahat ongelmat.
Mittakaavalla teillä on suhteellisen pienet ongelmat siihen veikkoon joka notkuu aina puistossa ja viettää yönsäkin sielä. Luultavasti isä vuosimallia 82. Sääli kun lapset eivät auta isäänsä. Häpeävät isäänsä niin.
Eikä auttamattomuuden syynä aina häpeä. Hirveän moni vaikeasti mielenterveysongelmainen ei suostu hakemaan apua ja vaikka suostuisikin, ongelmat on niin vaikeita ettei apu pure jos oma motivaatio on lisäksi heikko ja pulloon tarttuminen "helpompaa". Perhekään ei voi loputtomiin sietää hankalaa käytöstä oman elämän kustannuksella. Nämä on surullisia tarinoita joihin auttaa parhaiten ennaltaehkäisy.
Apua saa hyvin vaikeasti. Nuorten mt-oireisiin keskitytään ja vanhemmat saavat odottaa vuoroaan.
ongelmistani. Mielenterveysongelmat ovat suurelta osin kulttuuri-sidonnaisia, yhteisöllisissä kultttuureissa lyhyemmät, psykoottisemmat ongelmat ovat jonkin tutkimuksen mukaan yleisempiä. Täällä taas työelämässä vaaditaan tehokkuutta ja henkisen vastustuskyvyn olisi oltava jatkuvasti paras mahdollinen.
Eikä terapiakaan ole mikään patentti-ratkaisu, psykologia luonteeltaan tulkinnallinen tieteenala, en ole varma voiko se varsinaisesti tarjota ratkaisuja ongelmiin, ymmärrystä ehkä...