Stockan hisseistä haluaisin keskustella
Miksi terveet ihmiset täyttävät hissit niin ettei hissiin rattaiden kanssa mahdu. Eikö liukuportaita voisi käyttää?
Kommentit (47)
Stockan asiakkailla on oikeus käyttää hissejä. Helsingin tavaratalossa on runsaasti hissejä eri puolilla, joten eiköhän kaikki halukkaat johonkin mahdu.
kaikilla muilla on jokin muu syy. Jos tuollainen vankkurimamma tukkisi ovensuun ja vaatisi muita poistumaan, sanoisin että rouva on hyvä ja odottaa vuoroaan. Stockan homppelikampaajilla ja myyjilläkin on niillä hisseillä oikeus ajella siinä missä vauvalomantappajilla.
Työnnät ne rattaat siihen hissin ovien väliin ja toteat, että sä et voi portaita näiden vaunujen kanssa kulkea, mutta teistä varmaan joku voi. Kyllä sieltä sitten muutaman minuutin odottelun jälkeen joku 20v pissis poistuu kiukkua kihisten. Viimeeksi hissi oli täynnä yläkerran kampaamon homppeli-kampaajia ja 1 stockan oma myyjä. Se myyjä tuli ihan sovinnolla ulos, homppelit mä ruttasin sit seinää vasten niillä vaunuillani. Tätä ei tietysti voi käyttää, jos hissi on täynnä vanhuksia, niitäkin paljon Stockalla liikkuu, kun siellä tosiaan voi kaiken hoitaa yhdellä kertaa.
Ymmärrän että ottaa päähän jos takaa ryysitään ohi, mutta että jo hississä olevan pitäisi poistua arvoisan mamman tieltä, niin siihen ei ole mitään perusteita.
Niitä hissejä saa käyttää myös ilman rattaita kulkevat. Jos hississä ei ole tilaa, niin sitten odotetaan seuravaa, niinhän kaikki tekee.
Siis nuoli ylös ja nuoli alas nappeja. Todennäköisemmin mahdutte hissiin näin ja pieni ylimääräinen ajelu ei kyllä haittaa!
jos joku vankkurimamma tukkisi hissin oven noin, painaisin hälytysnappulaa. Kellon kilinä varmasti tunkeutuu läpi vankkurien sideharsoseinän niin, että pyykkipojat vaan sinkoilee ympäriinsä, ja Nicoyamppa vaunuissa pärähtää parkumaan ja päättää mamman virikeshoppailun...
Mulla on tähän hyvä lääke: Työnnät ne rattaat siihen hissin ovien väliin ja toteat, että sä et voi portaita näiden vaunujen kanssa kulkea, mutta teistä varmaan joku voi. Kyllä sieltä sitten muutaman minuutin odottelun jälkeen joku 20v pissis poistuu kiukkua kihisten. Viimeeksi hissi oli täynnä yläkerran kampaamon homppeli-kampaajia ja 1 stockan oma myyjä. Se myyjä tuli ihan sovinnolla ulos, homppelit mä ruttasin sit seinää vasten niillä vaunuillani. Tätä ei tietysti voi käyttää, jos hissi on täynnä vanhuksia, niitäkin paljon Stockalla liikkuu, kun siellä tosiaan voi kaiken hoitaa yhdellä kertaa.
etuoikeus hissien käyttöön Stockalla? Ei ne ole mitään vammaishissejä kuten vaikkapa rautatieasemien hissit vaan ihan yleisessä käytössä. Stokalla kannattaa asettua kahden hissinoven väliin odottamaan, että jompikumpi niistä tulee, ja antaa suosiolla muutaman hissin mennä ohi sen sijaan, että yrittää niiden vaunijen kanssa rynniä ensimmäiseen tulevaan hissiin. Se pidentää odotusta korkeintaan pari minuuttia mutta säästää hermoja ja opettaa kärsivällisyyttä.
taas ihmettelen miten ne "tervejalkaiset" VIITSII odotella sitä hissiä ties kuinka kauan! Rullaportailla tai tavallisista portaista kun pääsisi PALJON nopeammin! Toki kaikila on on oikeus niitä hissejä käyttää, mutta ihmisten laiskuus se jaksaa ihmetyttää!
kärryillä ei voi mennä rullaportaisiin? Mä en ainakaan jaksa odottaa hissejä, paljon nopeammin pääsee rullaportaita. Ja on isot kärryt käytössä.
kärryillä ei voi mennä rullaportaisiin? Mä en ainakaan jaksa odottaa hissejä, paljon nopeammin pääsee rullaportaita. Ja on isot kärryt käytössä.
ja vielä 4-vuotias isosisko mukana, niin tuskin menisit rullaportailla
taas ihmettelen miten ne "tervejalkaiset" VIITSII odotella sitä hissiä ties kuinka kauan! Rullaportailla tai tavallisista portaista kun pääsisi PALJON nopeammin! Toki kaikila on on oikeus niitä hissejä käyttää, mutta ihmisten laiskuus se jaksaa ihmetyttää!
me harjoiteltiin lasten kanssa liukuportaissa kulkeminen jo pienestä niin, että se sujui. Ensin ilman vaunuja, sitten vaunujen kanssa.
Leppävaaran asemalla. Siellä ihan tervejalkaiset nuorukaiset menevät VAPAAEHTOISESTI niihen kuselta ja oksennukselta haiseviin käsittämättömän likaisiin ja rikottuihin hisseihin. Itse olen niin onnellinen, etten joudu enää niitä käyttämään, kun taapero kulkee itse portaat ja voin työntää tyhjät rattaat liuskaa pitkin.
siis kuinka laiska voi ihminen olla, että menee mieluummin noihin lähinnä pöntötöntä vessaa vastaaviin koppeihin, joista varmaan hajukin tarttuu mukaan kuin kävelee muutaman portaan?????
Se on ihan helppoa kun on harjoitellut.
Se on aika vaarallista touhua.....
tosiaan miksi se on vaarallista? ymmärrän kyllä ettei monen lapsen kanssa mutta jos on vain se kärryissä makaava mukana?
ja yleensä mulla on kiire juuri bussille ja sitä ennen pitäis päästä vessaan, joka on siellä nelosessa. Samoin raskaana näytän varmaan terveeltä, eikä mahakaan ole hurjan iso, mutta kovat pistävät kivut ympäri mahaa (ei supistuksia) estävät joskus liikkumisen lähes kokonaan. Kerran nimittäin jumitin postilaatikolle ja jouduin siinä odottamaan hyvä tovin, että pystyin menemään kymmenen metriä kotiovelle.
tosiaan miksi se on vaarallista? ymmärrän kyllä ettei monen lapsen kanssa mutta jos on vain se kärryissä makaava mukana?
miksi ihmeessä minun pitäisi selitellä kenellekään miksi kuljen hissillä?? Hissillä, joka on tarkoitettu kaikille...
Sehän on vain ja ainoastaan minun oma asiani.
on vaarallista käyttää rullaportaita mut en mä mitään syytä keksiny.
oon varmaan todella vaarallinen emo.
Varsinkin ekassa kerroksessa.