mikä elin on oikean kylkiluun ihan alla..
Kommentit (14)
mulla ihan samaa!! itse epäilen että maksani on laajentunut, ns rasvamaksa :(
tuntuu siltä että pitää "painaa vastaan" toisinaan siihen.
Maksa on oikealla puolella. Maksaa harvemmin hassusti särkee. Sappirakko siellä ennemminkin voi särkeä.
koko loppuraskauden. Kävin vielä maksakokeissa yms. ja mitään ei löytynyt. Lääkäri sanoi että kohtu painaa jo niin ylös kylkiluihin ja kipu johtuu siitä.
Itsellä tänään just todettiin. Kipua epäiltiin umpparikivuksi, mutta johtunee noista kivistä.
mutta mulla painoikin vauvan peppu :)
Oli pää alaspäin, mutta kääntyneenä vasemmalle päin todella pitkään. Jouduin istumaan jopa vinossa kun painoi niin pahasti oikean kylkikaaren alle.
mutta jos olis sappikohtaus, ei särkis hassusti, vaan olis helvetillinen kipu.
Minulla todettiin refluksitauti ja kipu oli siis tosiaan ihan selkeästi oikealla puolella, ei vatsalaukun puolella.
Happo ei siis noussut ylös ruokatorveen vaan kokonaan toiseen suuntaan ja aiheutti kipua oikealla puolella. Sain lääkkeet ja kipu helpotti.
suoli tekee myös jyrkän mutkan oikean kylkikaaren alla. ilma suolenmutkassa saattaa kipuilla ja aiheuttaa painon tunnetta.
Minulla epäiltiin sappikiviä mutta mitään ei löytynyt, joten toiminnallinen suolistovaivahan se vain.
O llut pullistuma eli tyrä, kylkikaaren alla joskus jomottaa. Jos olen kannellut palnavia tavaroita.
Siellä on Alien