Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän, suuri virhe lastenhankinnassa.

Vierailija
25.05.2010 |

Älkää tehkö kuten minä: kolme lasta neljässä vuodessa. Syynä suuri lapsirakkaus ja korkea ikä esikoista odottaessa. Vauva oli aivan ihana ja helppo, joten toinen ja kolmaskin saivat luvan tulla heti kun tulivat. Vasta siinä vaiheessa kun kaikki olivat jo olemassa, minulle, maan hiljaiselle ja kuuliaiselle ihmiselle, alkoi valjeta, että lapseni ovatkin toista maata kuin itse olen. Kauhean voimakas tahto ja temperamentti kaikilla kolmella. Olen ollut ihan helisemässä viimeiset neljä vuotta eikä loppua näy. Yksikään asia ja arkinen juttu ei mene meidän perheessä läpi ilman tappelua ja vänkäämistä. Välillä kyseessä on syöminen, iltapesu, ulkoilu, läksyjen teko, nukkumaanmeno, välillä ihan mikä vaan maan ja taivaan välillä. Ja jos oikeasti saisin poistaa yksi tai kaksi lasta elämästäni nappia painamalla ilman että heitä koskaan olisikaan ollut, painaisin sitä nappia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta, ettei mulla ole kuin 2 lasta ja niilläkin yli 5 vuotta ikäeroa...

Vierailija
2/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kasvavat vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, suuri virhe lastenhankinnassa. Älkää tehkö kuten minä: kolme lasta neljässä vuodessa. Syynä suuri lapsirakkaus ja korkea ikä esikoista odottaessa. Vauva oli aivan ihana ja helppo, joten toinen ja kolmaskin saivat luvan tulla heti kun tulivat. Vasta siinä vaiheessa kun kaikki olivat jo olemassa, minulle, maan hiljaiselle ja kuuliaiselle ihmiselle, alkoi valjeta, että lapseni ovatkin toista maata kuin itse olen. Kauhean voimakas tahto ja temperamentti kaikilla kolmella. Olen ollut ihan helisemässä viimeiset neljä vuotta eikä loppua näy. Yksikään asia ja arkinen juttu ei mene meidän perheessä läpi ilman tappelua ja vänkäämistä. Välillä kyseessä on syöminen, iltapesu, ulkoilu, läksyjen teko, nukkumaanmeno, välillä ihan mikä vaan maan ja taivaan välillä. Ja jos oikeasti saisin poistaa yksi tai kaksi lasta elämästäni nappia painamalla ilman että heitä koskaan olisikaan ollut, painaisin sitä nappia.

Vierailija
4/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolme lasta 4 vuodessa.Nuorin vasta 2 kk.Ja me kaikki mies ja minä ja nuo kaksi ekaa lasta todella voimakasatahtoisia ja temperamenttisia joten ihan tuttua meille.Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lasten kanssa tapellaan kun he jokainen haluavat kokeilla rajojaan. Tarkeinta on muistaa pitaa ne rajat eika lipsua, se on vain alamakea joka tekee tilanteesta pahemman, jos antaa lasten "voimakkaalla tahdolla ja temperamentilla" maarailla. Jos he huomaavat etta vaatimalla ja kiukuttelemalla saa tahtonsa lapi, sita he tulevat jatkossakin kayttamaan.

Vankaamista ja tappelua se on paljon meillakin, kolmen ja valilla neljan lapsen kanssa, mutta sanon vain tiukasti etta nyt syodaan, jos ei kelpaa niin sitten heti nukkumaan. Ja kun illalla kello tulee 7-7.30, niin mennaan ylakertaan harjaan hampaat ja sankyyn. Jos ei kahdeksaan mennessa olla sankyvalmiita niin sitten ei lueta iltasatua kun on liian myoha.

Joskus on rankkaa, mutta tiedan etta lapsista tulee aina olemaan toisilleen seuraa. Jos vaan sitkeasti pitaydymme "rajoissa ja rakkaudessa" niin kylla se menokin aikaa myoten rauhottuu. Valilla on hyva antaa itsellekin sita rentoutusaikaa jos vaan saa jonkun lapsia hoitaan esim. illaksi etta paase miehen/kaverin kanssa vaikka elokuviin ja syomaan.

Vierailija
6/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kylmät väreet kun ajattelin mitä kirjoitit "jos saisin nappia painalamma lapseni syntymättömäksi niin se tekisin" kamalaa! en ikinä luopuisi lapsistani.

Vierailija
7/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäiset sun lapset ovat? Meillä on kanssa kolme lasta ja suurin piirtein samalla ikäerolla. Olen huomannut, että kun lapsi on n. 5v alkaa helpottaa.

Pari vuotta vielä niin meillä alkaa helpottaa lasten kanssa. Työtä riittää kolme lapsen kanssa.

Lisäksi erityisesti kaksi lasta ovat kovia keskenään tappelemaan kun paikalla on kaksi muuta lapsiparia, on helpompaa eivätkä niin paljon tappele.

Voimia!

Vierailija
8/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö kuten minä: kolme lasta neljässä vuodessa. Syynä suuri lapsirakkaus ja korkea ikä esikoista odottaessa. Vauva oli aivan ihana ja helppo, joten toinen ja kolmaskin saivat luvan tulla heti kun tulivat. Vasta siinä vaiheessa kun kaikki olivat jo olemassa, minulle, maan hiljaiselle ja kuuliaiselle ihmiselle, alkoi valjeta, että lapseni ovatkin toista maata kuin itse olen. Kauhean voimakas tahto ja temperamentti kaikilla kolmella. Olen ollut ihan helisemässä viimeiset neljä vuotta eikä loppua näy. Yksikään asia ja arkinen juttu ei mene meidän perheessä läpi ilman tappelua ja vänkäämistä. Välillä kyseessä on syöminen, iltapesu, ulkoilu, läksyjen teko, nukkumaanmeno, välillä ihan mikä vaan maan ja taivaan välillä. Ja jos oikeasti saisin poistaa yksi tai kaksi lasta elämästäni nappia painamalla ilman että heitä koskaan olisikaan ollut, painaisin sitä nappia.

Vierailija
9/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse temperamentinen, ei onglemia lasten kanssa

Vierailija
10/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi voi

Vierailija
11/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian tiheään lapseni syntyivät. 4 lasta 7 vuodessa, kolme nuorinta 3,5 vuodessa. Oli liikaa minun jaksamiselleni. Yksin ei yksin kertaisesti ehdi kaikkea. Nyt kun vanhimmat ovat murrosiässä ja nuorimmatkin kovaa tulossa on meillä elämää talossa. Minä en ollut vanha äiti lasten syntyessä(nuorimmankin syntyessä reilusti alle 30v)

Vierailija
12/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi voi

Siis biologisesti normaalimpaa.

20-vuotiaana itse äidiksi, ja oma lapsi saa 20-vuotiaana lapsen. Mitä voivoita siinä on??

Vierailija
13/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte. historia usein toistaa itseään varsinkin alemmissa sosiaaliluokissa.

Vierailija
14/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset erittäin tempperamenttisia niin kuin me vanhemmatkin.

Meillä lapset 3v,4v ja 6v.

Vaikka raskasta niin en yhtään päivää vaihtaisi pois

Vierailija
15/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte. historia usein toistaa itseään varsinkin alemmissa sosiaaliluokissa.

kolmenkympin korville.

Kyllä 20-vuotiaan PITÄÄ kyetä kantamaan vastuuta. 20-vuotias ei ole lapsi, eikä edes teini. Jätän kommenttisi sosiaaliluokista omaan arvoonsa...

Vierailija
16/16 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin kuinka puistoon lähtökin saattoi jäädä kun lapset kinasivat jo vaatteiden pukemisvaiheessa. Siinä vaiheessa mieluummin jäimme kotiin koska kokemuksesta tiesin että sama meno olisi jatkunut puistossa.

Nyt kun lapsista kaksi on koulussa, kolmas eskarilainen ja kuopus taapero niin on hetkiä jolloin talossa on hiljaista ja rauhallista kun isommat ovat kavereilla ja nuorin nukkuu.

Tietenkin tämähän on vain seesteinen aika ennen teini- ja murrosikää.

Koskaan en kuitenkaan voisi lapsistani luopua, niin rakkaita he ovat. Lapset 10v,8v,7v ja 1v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi