Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatko laskusi ajallaan, eräpäivään mennessä?

Vierailija
25.05.2010 |

Niin, maksatko ajallaan vai miten sattuu? Pyydätkö maksun saajalta lisäaikaa vai odotatko maksumuistutusta? Vai onko laskujen määränpää mappi-ö?

Iltalehti:

Hyvätuloisetkin jättävät laskuja maksamatta

Tiistai 25.5.2010 klo 10.05

Hyvätuloiset suomalaiset ovat alkaneet suhtautua eräpäiviin entistä lepsummin. Laskut jäävät yhä useammin maksamatta hyvätuloisilta ja lapsettomilta.

Velallisten keski-ikä on kymmenessä vuodessa kasvanut.

Sen sijaan yksinhuoltajat, opiskelijat ja nuoret maksavat laskunsa aiempaa tunnollisemmin.

Tämä ilmenee laskutus- ja perintäyhtiö Lindorffin Tilastokeskukselta tilaamasta selvityksestä, jossa vertailtiin perinnässä olevien suomalaisten henkilöprofiileja vuosilta 2001 ja 2010.

Selvityksen mukaan velallisten keski-ikä on kymmenessä vuodessa kasvanut, ja nykyään yhä useampi maksuongelmiin joutunut on yli 55-vuotias.

STT

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jää maksamatta ihan vaan sen takia että hautautuvat jonnekin paperipinoihin, rahaa on kyllä ja aika hyvätuloisia ollaan. Perintään asti ei kyllä mitään ole mennyt vaan maksan nopeaan kun muistutus tulee.

Vierailija
2/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus hyvin harvoin voi olla että eräpäivä on ollut edellisenä päivänä... sen enempää ei ole mun laskut myöhästyneet. Isot laskut yleensä tiedän etukäteen ja siihen säästän sitten erikseen, esim vakuutukset, autonhuolto yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan laskun kun kolahtaa luukusta sisään, eipähän jää roikkumaan ja maksettava se on jokatapuksessa.

Vierailija
4/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lisäajan soittelun sen jälkeen, kun sähkölaitokselta sanottiin, että miksi soitat tänne, onhan siinä kaksi viikkoa eräpäivän jälkeen aikaa maksaa lasku.

Omat asiakkaani maksavat laskut suht ajoissa, pienet firmat maksavat isoja paremmin ajallaan. Pyrin pitämään eräpäivät mielessä, mutta en ota stressiä jos maksu viivästyy vähän..

Vierailija
5/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkapäivinä kaikki tulleet laskut pois, eli maksan varmaan kaikki ennen eräpäivää. Pienituloinen duunariperhe, ei maksuhäiriömerkintöjä.

Vierailija
6/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilipäivänä. Ne myöhästyy mitkä myöhästyy ja jotkut menee reippaasti ennen eräpäivää. Ei ole kyllä perinnässä ikinä mitään, siitä pidetään huoli. Moni laskuistamme menee kyllä suoraveloituksena.

Vierailija
7/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika huoleton makselija - en edes osaa selittää, miksi en vain tartu laskuihin silloin kun ne tulevat.

Silloin tällöin tulee muistutus, mutta hoidan kyllä asian sen jälkeen. Taidan olla juuri tuon selvityksen tarkoittamaa ihmistyyppiä. Maksuhäiriömerkintöjä ei sentään ole, ei niitä niin helposti saa.

Vierailija
8/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tv-lupa, vakuutus, lehti, sähkö, puhelin) ja sopinut eräpäivän olevan 15. pvä. Mulla on silloin tilipäivä. Maksan silloin kaikki pois ja siirrän säästötilille 250, josta maksan ne satunnaiset pikkumenot sitten, jos niitä tulee.

Vuosia sitten mulla oli pahoja vaikeuksia, mutta poikaystävä auttoi pistämään asiat kuntoon ja sen koommin en ole raha-asioissa hikoillut.

Vierailija
9/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan heti kun postiluukusta lasku kolahtaa, minähän unohtaisin hetimiten laskun maksamisen, jos sen "jättäisin myöhempään ajankohtaan" tai "tilipäivään". Ikinä ei ole tili niin tyhjä etten voisi laskujani maksaa! :o)

Vierailija
10/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran jätin vakuutusmaksun pöydälle että maksan sen tässä päivän aikana (oli muistaakseni joku siivouspäivä menoillaan) niin EN PYSTYNYT siivoamaan kun ajattelin vain sitä laskua, oli pakko käydä maksamassa ensin ja sitten jatkaa siivousta. Kuinkakohan voisin esim. käydä illalla nukkumaan jos en olisi kaikkia laskujani maksanut? :D Eli tässä tapauksessa taas en olisi laskun maksamista unohtanut kun oli niin suuresta summasta kyse :D

10

Vierailija
11/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maksan. En vaan kestä sitä, että se on hoitamatta. Olen muutenkin raha-asioissa tosi tarkka. En tee heräteostoksia, enkä osta mitään mitä en oikeasti tarvitse. Etsin aina halvimman. Jos en löydä juuri sitä mitä etsin, olen ilman.

En tiedä mistä tuo on peräisin. Ei rahat nyt niin tiukassa ole, eikä ole mitään lapsuuden traumoja. Pihi mikä pihi.

Vierailija
12/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut säästötililtä, kun olen laskun saanut. Muuten mä yksinkertaisesti unohdan tärkeätkin laskut.

Vierailija
13/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee tietenkin ajallaan maksettua. Nuo muutamat, mitä joutuu naputtelemaan, tulee yleensä myös ihan ajallaan maksettua. Joskus saattaa unohtua, mutta harvemmin. Onneksi.

Vierailija
14/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienitulosena on pakko Meilläpäin mitä isotulosempi sen varmemmin on perinnässä

Vierailija
15/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään heti palkkapäivän jälkeen kaikki.

Köyhiä ollaan:-)

Vierailija
16/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jää maksamatta ihan vaan sen takia että hautautuvat jonnekin paperipinoihin, rahaa on kyllä ja aika hyvätuloisia ollaan. Perintään asti ei kyllä mitään ole mennyt vaan maksan nopeaan kun muistutus tulee.

Ihan sama täällä. Välillä tuntuu että mitä enemmän tienaan, sitä lepsumpi olen:D taas tuli jonkun lehtitilauksen huomautuslasku, kun alkuper. oli johonkin hautautunut. Kerran maksoin yhteyneiden laskun toiselle lehtiyhtiölle jne. jne.

Vierailija
17/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta riittävästi. Laskut maksetaan palkkapäivänä, osasta tulee muikkari, mutta mitä väliä sillä on. En maksa laskujani henkilöille vaan kasvottomille tietojärjestelmille... Ei niitä kiinnosta onko lasku viikon etuajassa tai kolme viikkoa myöhässä.

Nimim. ollut itsekin luotonvalvonnassa duunissa ja tiedän kaiken asiasta

Vierailija
18/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte miettiä eräpäiviä ja tulee asiat hoidettua ajallaan??

Vierailija
19/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraveloituksesta, e-laskuista yms. pankkipalveluista on vain huonoja kokemuksia. Milloin ne laukeavat itsestään, milloin ne ei toimi ja sitten vasta niitä selvitelläänkin!!! Keskityn mieluummin oleellisempaan.

Ei todellakaan.

Vierailija
20/29 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos luukusta kolahtaa parinsadan euron lasku niin ei ole sitä varaa maksaa. Monesti ei 20 euron laskuakaan. Minulla tulee kuukauden lopussa rahaa ja maksan kaikki laskut silloin. Osa menee etuajassa, osa oikeana päivänä ja osa myöhästyy muutaman päivän. Suurimmanosan firmoista kanssa olen sopinut eräpäiväksi kuun lopun, koska silloin tulee rahaa.