Maksatko laskusi ajallaan, eräpäivään mennessä?
Niin, maksatko ajallaan vai miten sattuu? Pyydätkö maksun saajalta lisäaikaa vai odotatko maksumuistutusta? Vai onko laskujen määränpää mappi-ö?
Iltalehti:
Hyvätuloisetkin jättävät laskuja maksamatta
Tiistai 25.5.2010 klo 10.05
Hyvätuloiset suomalaiset ovat alkaneet suhtautua eräpäiviin entistä lepsummin. Laskut jäävät yhä useammin maksamatta hyvätuloisilta ja lapsettomilta.
Velallisten keski-ikä on kymmenessä vuodessa kasvanut.
Sen sijaan yksinhuoltajat, opiskelijat ja nuoret maksavat laskunsa aiempaa tunnollisemmin.
Tämä ilmenee laskutus- ja perintäyhtiö Lindorffin Tilastokeskukselta tilaamasta selvityksestä, jossa vertailtiin perinnässä olevien suomalaisten henkilöprofiileja vuosilta 2001 ja 2010.
Selvityksen mukaan velallisten keski-ikä on kymmenessä vuodessa kasvanut, ja nykyään yhä useampi maksuongelmiin joutunut on yli 55-vuotias.
STT
Kommentit (29)
ja siitä huolimatta joskus tulee maksumuistutuksia maksamattomista laskuista:-( Tänäänki tuli yksi sellainen. Jää kuulema huomaamatta laskuttajalta jotenkin se maksettu maksu. Kuinkakohan paljon näitä tälläisiä virheitä oikein sattuu?
joskus harvoin tulee maksettua päivä-pari myöhässä, jos lasku on päässyt hautautumaan johonkin paperipinoon.
riippuu laskun eräpäivästä. Maksan laskut aina tilipäivänä, jotkut laskut siis ennen eräpäivää ja jotkut sen jälkeen. Ei niistä yleensä kovin pitkiä viivästyksiä tule, muutamia päiviä yleensä.
Minusta näin on kätevintä, niin näen heti, paljonko on rahaa käytettävissä seuraavaan tilipäivään asti.
kerran kuukaudessa (15 päivä) tilipäivänä kaikki laskut. Suurimman osan olen sopinut erääntyväksi tilipäivän tienoilla. Esim Visa ja vastike meillä erääntyy kuun vaihteessa joten ne maksetaan etukäteen. Jotkut satunnaiset laskut voin mahdollisesti siirtää kahdella viikolla etteenpäin, jos menee tiukille.
Olen itse laskuttajana ja toimin myös asiakaspalvelussa ja olen huomannut tämän huolettoman trendin. Ikävää mutta totta... Aika huolettomasti suhtaudutaan asioihin nykyään. Ei edes reagoida perintätoimiston laskuihin...
Olen pari kertaa tietoisesti jättänyt jonkun laskun rästiin, kun ei ole ollut siinä kuussa tarpeeksi rahaa. Olen laskenut, että seuraavassa kuussa minulla on varaa maksaa myös muistutusmaksut. Joten olen tavallaan "ottanut lainaa".
heti tai edes samana päivänä kun lasku tulee.. kivempi näin ni ei ole sit kerralla isoa pinoa maksettavana ja kaikki hoituu ajallaan.
eli aina sunnuntai-iltaisin selaan läpi seinäkorissa olevat laskut. Ja ne jotka erääntyvät seuraavan viikon aikana,maksan aina sunnuntai-iltana pois.
Samalla tavalla hoidan myös kirjakerhojen kuukaudenkirjojen peruutukset!!
maksetaan 2kertaa kuussa eli molempien tilipäivinä. Muutaman päivän voi mennä yli eräpäivän ja jos pitkä ylitys uhkaa niin sovitaan lisäaikaa. E-laskut, sähköpostilaskut ja suoraveloitukset eivät sovi meille koska mä haluan nähdä laskut paperilla edessäni että pystyn laatimaan päässäni kuukauden "budjetin".