Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla niin vaikea löytää koiraa?

Vierailija
25.05.2010 |

Ilmotuspalstat pursuaa koirailmoituksia, mutta sopivan vaan tuntuu puuttuvan. Ennestään on jo yksi koira ja sille kaveria haettu nyt melkein kahden vuoden ajan.

Kääpiökoiria ja kaikenlaisia valioita on tyrkyllä pilvin pimein, mutta normaali seropi on hinnoiteltu jo melkein samoihin euromääriin. Tai sitten on liian kaukana, ei siedä kissoja, ei siedä lapsia...

Koiran kanssa oltiin aamulla raunioilla jälestämässä ja oikein sydämestä otti, kun tuli sellanen olo, että tuossahan menisi pirpana hyvässä opissa mukana.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä johkin hyväksi todettuun kasvattajaan ja varatkaa pentu...

Vierailija
2/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö seuraa rotujärjestöjen kasvattajalistoja? Miksi et ottaisi yhteyttä suoraan kasvattajaan ja hankkisi koiraa esim. sijoitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet sekarotuiset ovat usein tehtailtuja. Miksi et ottaisi luotettavalta kasvattajalta rotukoiraa, jolloin tietäisit edes jonkin verran, mitä koirasta isona tulee?

Vierailija
4/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin maksat siitä pienemmän summan, toiset kasvattajat eivät pyydä sitäkään.

Vierailija
5/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään kasvattajalle, enkä tiedä missä vika on. Olen ilmeisesti liian suoraan sanonut, etten olen näyttelyistä lainkaan kiinnostunut. Meidän perhe on siis yhä ilman koiraa. Että eipä se kasvattajalta ostaminen ole ollenkaan niin helppoa kuin voisi kuvitella.

Vierailija
6/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä koiraa myös sijoitukseen jolloin maksat siitä pienemmän summan, toiset kasvattajat eivät pyydä sitäkään.

Toki sen saa ehtojen täytyttyä takaisin.

Sijoituskoiraa hankkivan tulee olla yhteystyökykyinen ja kiinnostunut näyttelyistä ja kokeista.

Kenelle tahansa eivät kasvattajat koiraa kyllä sijoitukseen anna. Varsinkin, jos syynä on se, ettei haluta maksaa koirasta täyttä hintaa.

Vierailija
7/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kelvannut ostajaksi kenellekään kasvattajalle, enkä tiedä missä vika on. Olen ilmeisesti liian suoraan sanonut, etten olen näyttelyistä lainkaan kiinnostunut. Meidän perhe on siis yhä ilman koiraa. Että eipä se kasvattajalta ostaminen ole ollenkaan niin helppoa kuin voisi kuvitella.

Jos ette vaikuta yhteistyökykyiseltä, niin silloin voitte ilman pentua jäädä. Toki rodun kysyntäkin vaikuttaa.

Jos pentuja on neljä, ostajaehdokkaita kymmenen ja niistä kuusi haluaa harrastaa näyttelyitä ja näistä kuudesta neljä vielä jotain muuta lajia, niin tuskin kasvattaja ihan tyhmä on, jos pennut näille neljälle myy.

Useimmat koirat tarvitsevat kuitenkin jotain tekemistä, tapakasvatusta ja aktivointia. On kasvattajallekin etu, että perhe on valmis panostamaan koiraan vaikka sitten näyttelyiden muodossa.

Vierailija
8/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä saattaa olla värivirheitä, korvat väärässä asennossa tms. Kasvattajille voi ilmoittaa, että on kiinnostunut tällaisista pennuista, koska ei harrasta näyttelyitä vaan haluaa vain kotikoiran.

Vierailija
9/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö meillä tarjottaisi koiralle tekemistä. En ole itse mikään sohvaperuna, enkä halua sellaista koiraakaan. En vain valitettavasti halua kannattaa näitä koirien omia missikisoja, vaikka ymmärränkin miksi ne kasvattajaa kiinnostavat.

Olemme vaellusta ja muuta retkeilyä harrastava perhe ja koira mahtuisi elämäämme oikein hyvin. Kasvattajat vaan eivät satu olemaan asiasta samaa mieltä. Aika moni pentu on mennyt ostajalle, joka on jo aiemmin hankkinut kyseiseltä kasvattajalta pennun, eli on siis kasvattajalle tuttu. Tähän väliin on uppo-oudon ihmisen vaikea ängetä. Etsintä silti jatkuu.

Vierailija
10/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai koiran katsominen täältä onnistuisi, minulla olisi tiedossa 4 koditonta, 9.5vkoista pentua. Aikuiskoko n.25kg.

Vierailija
11/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa on sakemannikennel, joten puhdasrotuinen sake olisi helposti saatavilla.

itselläni on aina ollut seropi, jossa päärotu sake. tällä hetkellä 3/4, venäjän tuonti. hinta ei ole ongelma sinällään, mutta sekarotuisesta on "turha" maksaa mielestäni yli 300e.

paljon on noin vuoden ikäisiä kodintarvitsijoita, mutta meidän kohdalla haluan ajatella koiran tulevan loppuelämänsä kotiin. tästä syystä haluan nuoremman koiran, joka tottuu mahdollisimman pienestä kissoihin ja lapsiin. myös vanhemman koiran on helpompi hyväksyä pentukoira.

lisäksi haluan olla varma, että tulevalla koiralla ei ole jahtiviettiä, koska kissojen kanssa saattaisi tulla ongelma. enkä itsekään ole niin "herkkäsydäminen", että jokaisen söpöläisen kuvaan retkahtaisin vaan mieluummin odotan siihen asti, kun "se oikea osuu kohdalle".

nykyistä koiraa odotin noin vuoden ennen kuin yksi ilmoitus kolahti ja valinta on osunut täysin nappiin koko meidän perhettä ajatellen. en siis ihan auvo ole koiran hankkimisen kanssa (yllä oli jossain viestissä), pikemminkin vastuullinen, joka ajattelee pikkasen pidemmälle kuin siihen koiran pentuajan ihanuuteen asti.

Vierailija
12/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkennus tuohon jahtiviettiin, ettei siis sellaista cocktailia, missä ajavaa rotua mukana. niitäkin on aika paljon tarjolla.

Vierailija
13/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä vahinkopentue vai miksi sinulla sattuu nyt pentuja olemaan?

tai koiran katsominen täältä onnistuisi, minulla olisi tiedossa 4 koditonta, 9.5vkoista pentua. Aikuiskoko n.25kg.

Vierailija
14/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte unelma perheeltä rescue-koiralle, sillä nämä koirat kaipaavat paljon tekemistä, mutta ovat yleensä sekarotuisia, joten näyttelyt eivät edes olisi vaihtoehto.

Käyhän katsomassa www.pelastetaankoirat.fi tai viipurin koirat (en muista osoitetta,mutta tuolla löytyy googlesta)

Virossa ja venäjällä hylätään paljon koiria, joten täytenä pullottavissa koiratarhoissa koiria,myös pentuja, lopetetaan kuin liukuhihnalla.

Tämä tietysti on parempi,kuin että koirat näkisivät nälkää ja kylmää, mutta ainakin minun mieltä lämmittää tietää, että sen sijaan, että olisin tapellut monen muun hyvän kodin (jolla mahdollisesti olisi kiinnostusta näyttelyihin yms. rodullisuutta vaativiin lajeihin) kanssa rotupennusta, sai ainakin yksi tuuleen ja tuiskuun syntyneistä kahdeksasta pennusta ihan oikean kodin. Sekä minä maailman parhaan harrastus- ja perhekoiran, jonka roduttomuus ei ole vielä tähän päivään mennessa elämäämme vaikuttanut.

Rescue koiran hankinnassa toki on seikkoja, jotka pitää ottaa eri tavalla huomioon ja lapsiperheeseen en suoraan tarhalta aikuista koiraa hankkisi, mutta pienen pennun tai useita vuosia suomessa asuneen,nyt esim.allergian vuoksi kotia vaihtamaan joutuvan koiran hankinnassa ei mielestäni ole eroa suomalaisen sekarotuisen hankintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän