Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oletetut isän pakottaa isyystestiin ?

Vierailija
25.05.2010 |

Olen adoptoitu, ja yritän selvittää biologista taustaani. Adoptiopapereissa biologinen äiti on nimennyt isäni, mutta mies kieltää isyyden. Voiko miehen pakottaa dna-testeihin, jotta isyys selviäisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tulisit raskaaksi ja ilmottaisit isän nimen lastenvalvojalle, hänet pakotettaisiin isyystestiin.

Ja hyvä niin! Muutenhan joka toinen isä voisi luistaa vastuustaan.

Vierailija
2/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittämistä ja sitä kautta niitä isyystestejä, mutta koska sinulla isä jo on, ei tätä oikeutta sinulla ole. Adoptiossa siteet biovanhempiin katkeavat, joten sinulla ei ole oikeutta vaatia biologisen isyyden selvittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikolla adoptiolla? Siinähän esim. perin vielä myös biologiset vanhempani.

ap

Vierailija
4/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyä lakimiehen/oikeusaputoimiston puoleen. He kyllä tietävät nämä asiat. Mutta käsittääkseni asian voi viedä oikeuteen.

Vierailija
5/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat sen isyyden selvittää, niin ota yhteyttä perheoikeuteen perehtyneeseen juristiin ja kysy, onko asialle mitään tehtävissä. Mieti kuitenkin ensin, haluatko ihan oikeasti lähteä kyseiseen rumbaan ja onko se sen arvoista.

heikolla adoptiolla? Siinähän esim. perin vielä myös biologiset vanhempani.

ap

Vierailija
6/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon varakkuutta.

Vierailija
7/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaton ja sairaseläkkeellä, joten en havittele perintöä - sitä tuskin on. Olisi mielenkiintoista tietää oma alkuperänsä ja se, millaisia biologisia "sukulaisia" minulla on. Ettei biologinen isä ole pelkkä kysymysmerkki.

Tätä tarvetta ei ehkä tajua muut kuin adoptoidut tms. joilla on epätietoisuus biologisesta taustastaan.

Vierailija
8/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummatkin vanhemmat. Adoptiovanhempani ovat tosin tekemässä juuri juristin kanssa sopimusta vahvaa adoptiota varten, joten jatkossa en peri kuin adoptiovanhempani.

Ehkä kannattaa vitkutella adoptiosopimuksen kanssa sen verran, että saisin tämän isyysasian selvitettyä - jos kerran minulla on lainvoimainen perimysoikeus biologiseen isään, voisi kuvitella, että isyystestikin voisi sitten olla pakollinen?

Ap

Vierailija
9/9 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattissti adoptoitu heikon adoption kautta. En tiedä tarkkaan mitä se pitää sisällään, ainakin tuo perimysoikeus on erilainen. Heikossa adoptiossa adoption olisi voinut purkaa määräajan jälkeen, jos adoptiovanhemmat olisivat niin halunneet. Ehkä viranomaisetkin - en tiedä?`AInakin olen papereissa "adoptiokokelas" nimityksellä ensimmäisen vuoden :).

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä