Onko laajasta yliopistotutkinnosta oikeasti mitään hyötyä?
Mitä ajattelet sitten maisterista joka on tehnyt tasan pakolliset kurssit ja pakollisen minimin opintopisteitä?
Kommentit (7)
Mutta valtion virkaan ei pääse ilman papereita.
Itse valmistuin 220 opintoviikolla. Nyt sukulainen kyselee tuota laajuusasiaa minulta. Jäin oikein miettimään. Itse luulin että monipuolinen mutta silti kokonaisuuden muodostava ainevalinta olisi hyvä lisä rekrytoinnissa. Silti en ole 5 vuodessa saanut kuin pätkätöitä, ja usein vielä ainakin osittain koulutusta vastaamatonta. Välillä siis tuntuu että minimitutkinto ja aikaisempi siirtyminen työmarkkinoille olisi taannut paremman työkokemuksen ja nyt paremmat työtarjoukset. Että enpä tiijä, täytyy sanoa.
ap
vain lähinnä se, että se tutkinto ylipäätään on siellä pohjalla. Ja yleensä työkokemus + suosittelijat ovat se ratkaisevin tekijä.
lukee jotain "löysää" ja työllistyminen on vaikeaa. Hyvin työllistäviltä aloilta (jotka usein ovat myös "tylsiä") tehdään yleensä minimit.
tein laajan tutkinnon siksi, että tiesin päätyväni pienelle paikkakunnalle, jossa työpaikkoja yleisestikin on vähän, saati sitten juuri minun pääaineeseeni soveltuvia. No eipä ollut väliä, kun vähäiset työpaikat jaetaan suhteilla koulutusta tai kokemusta kyselemättä.
Työllistymiseen vaikuttaa oleellisesti työkokemus ja muu elämänkokemus, luottamustoimet, motivaatio, suhteet ym.ym...