Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työnantaja määrätä iltatöihin 2 päivän varoitusajalla?

Vierailija
25.01.2009 |

Mulla toimistotyö ja ensimmäinen neuvolalääkäri olisi keskiviikkoiltana.

Nyt työnantaja on ilmoittanut sähköpostilla että meillä on kokous keskiviikkoiltana ja mun pitäis hommata sinne kahvit ja muut tarjoilut.

Voinko ilmoittaa että en ole käytettävissä, koska minulla on illalla lääkäri?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vaan on neuvolassa ruuhkan takia ilta-aikoja

Vierailija
2/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvit ym. Osaavathan aikuiset ihmiset ottaa itse :)

Ei vaan...Voitko siirtää sitä neuvolalääkäriä? En tiedä pomostasi mut ensin itse kysyisin ajan siirtämistä.

Meillä jos tiukka tilanne tulee voidaan soittaa iltavuoroon muutaman tunnin varoitusajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että sinulla on lääkäri, eikä sitä voi muuttaa.

Vierailija
4/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen tulee muutoksia, niistä pitää SOPIA työntekijän kanssa. Pomo ei siis voi ilmoittaa muutoksista, vaan niiden pitää olla ok myös työntekijälle.

Näin sanoo laki.

Vierailija
5/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sinulla on päivätyö, niin iltatöihin määrääminen lyhyellä varoitusajalla on kyllä aika kyseenalaista.

Vierailija
6/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiallista on ilmoittaa nyt saman tien, et ole sinäkään reilu jos sanot vain heippa juuri ennen lähtöäsi.

Vierailija
7/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim omalla alallani monilla lukee "suostuu varallaoloon" silloin voin määrätä työntekijän vaikka puolessa tunnissa töihin...

Vierailija
8/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö se päinsä.

Meillä esim. työehtosopimuksen mukaan pitää ilmoittaa muutoksista viikkoa ennen muutosta.

Eli jos pomo pyytää vaihtamaan vuoroa 2 päivää ennen, niin minulla on oikeus kieltäytyä. Eikä minun tarvitse millään lailla selittää miksi kieltäydyn.

Sanon vaan että se ei sovi.

Vierailija
9/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee jotain työvuorolistan ulkopuolisia tehtäviä. Ja ne kahvit ja tarjoilut voit kyllä hoitaa jo normaalilla työajalla, kunhan katsot, ettei ole mitään helposti pilaantuvaa.

Vierailija
10/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi pakottavaa tarvetta mennä just silloin

Vierailija
11/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lataa vaikka kahvi valmiiksi keittimeen, kun napsaittaa päälle alkaa kahvi valua. Jääkaappiin vaikka voileivät tarjottimelle ja kokoushuoneen pöydälle pullat koriin. Mahdollisen kattauksen voi myös tehdä valmiiksi etukäteen.

Vierailija
12/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan siirrä neuvolaa, varsinkaan kun iltatöitä ei korvata rahan vaan vapaana. Työsopimuksessa lukee vaan että toimistotyöt ja muut työnantajan osoittamat tehtävät

Vierailija
13/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en nyt ihan yötöihin oleta joutuvani

Vierailija
14/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit ja teevedet termariin, katat kupit ja laitat pullat liinan alle.

Meillä on isännöitsijätoimistossa isoja hengen kokouksia iltaisin, eikä siellä mitään tarjoilijoita silloin ole. Jokainen ottaa itse.

Vierailija
15/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin minulla on valokuvauskurssin kanssa kauan odotettu kuvausretki, jota en ainakaan töiden takia jätä väliin.

Ei tällä palkalla kannata omaa elämäänsä työnantajalle myydä

Vierailija
16/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että sinun vastuulla on kokousjärjestelyt?

Ei ne välttämättä edes halua että olet paikkalla turhaan, vaan että hoidat kokousjärjestelyt etukäteen työajallasi.

Vierailija
17/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niissä käsiteltävät asiat tulevat olemaan mun kevään töitä. Lauantain kokous on onneksi hotellin kokoushuoneessa, eli sinne ei mun tarvitse tarjoiluja hoitaa. Enkä kyllä mene koska mulla on se kuvausretki

Vierailija
18/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kieltäytyä kaikista keväänkin töistä kun et ole kuullutkaan niistä mitään.

Olen periaatteessa läsnäolo-oikeutettu niissä kokouksissa koska niissä käsiteltävät asiat tulevat olemaan mun kevään töitä. Lauantain kokous on onneksi hotellin kokoushuoneessa, eli sinne ei mun tarvitse tarjoiluja hoitaa. Enkä kyllä mene koska mulla on se kuvausretki

Vierailija
19/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun tahtomattani mukaan projektiin, joka ei kiinnosta yhtään ja joudun valehtelmaan ja teeskentelemään kiinnostunutta. Onneksi on näyttelijäkokemusta, niin saan hymyn naamalle vaikka väkisin

Vierailija
20/23 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oikeasti niin hyvät näyttelijälahjat kuin kehut, saat kyllä puhuttua itsellesi sairaslomaa loppuraskauden ajaksi keskiviikkona.