Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 21

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis taas uus viikko.. tuntuu ettei nää viikot mene mihinkään, mutta silti tuntuu et "taas maanantai" :D täällä ei mitään ihmeellistä ole. vauva liikuskelee mutta ei niin paljoa kuin ennen,kai alkaa toi tilakin olemaan aika ahdasta jo.. ihanaa kun ei ole nyt niin kuuma..:D jalatkin näyttää suht normaaleilta kun ei oo kamalaa turvotusta. Ala masua välillä vihloo kunnolla, mutta ei kai se mitään vaarallista ole.. keskviikkona olis neuvola niin pitää siel kysästä. :D mutta keskiviikkona kirjottelen sit taas enemmän kuulumisia. :)

Britney ja tytsky 34+1

Vierailija
2/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla oliskin sitten muutto perjantaina. Oon kovasti yrittäny pakkailla ja katsoa kaikkia tavaroita läpi. On kauheesti kaikkia papereitakin, mitkä on ihan turhia kun ovat lojuneet kaapin pohjalla jo vuoden pari. Vähän stressaa kun pitäisi käydä tämän viikon aikana kaikki tavarat läpi, mutta ei meillä loppujen lopuksi kauheasti ole tavaraa. Tänään olin jopa pitkästä aikaa koulussa ja keskiviikkona on viimeinen koulupäivä ja siitä sitten äippälomalle. :) Kyllä se aika menee nopeaan. Viikon päästä haetaan turvakaukalo ja vaunutkin! :)

Pikkuinen liikkuu kovasti. Viime yönäkin oli niin kauhea meno masussa, etten meinannut unta saada. Nyt on viikon verran supistellut päivittän ja monta kertaa päivässä. Sellaista kuukautismaista tuntemusta siis tullut. Täälläkin on alkanut alamasua vihlomaan vähänväliä. Huomaa kyllä tuntemuksista, että loppu häämöttää. :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille, ellen kerkiä kirjoittelemaan! :)

Vaniliini 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään taas käyty lekurissa ja saikku jatkuu.. 5.6 asti laitto nyt saikkua,ja kesäloma mulla sit alkaakin ton jälkeen. joten töihin tää mamma ei enää oo menossa tän raskauden aikana.

paikat kauheen kipeenä. lonkkia särkee pitkin päivää,ja öisin kaikista eniten.jalatkin alkanut turpoamaan hirveesti,ja selkä kipeytymään.. :/

vauva liikkuu paljon. mut nykyään tuntuu lähinnä sellasina venytysliikkeinä ja möyrimisenä. ei taida pikkusella olla enää tilaa kunnolla monottaa :D vaikka välillä kyllä tulee ihan kivoja potkusarjoja :p

tosta alavatsan vihlomisesta,mullakin sitä esiintyy,kyselin neukkutädiltä ja sano että liitoskipuja ovat..kovin inhottavia kun välillä kestää niin kauan ennenku laantuu.. tuntuu kun jooku sukkapuikolla pistäis alapäähän :/

Vaniliini: jaksamista muuttourakkaan !! =) muista lepäillä ja koordinoida tehtäviä eteenpäin! ;)

mutta juu,mukavaa viikkoa kaikille ! :P

sunniee ja turoaurora 30+4

Vierailija
4/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole täällä kerennyt paljoa kirjoittelemaan viime aikoina syystä, että meille syntyi jo pieni prinsessa!

Vierailija
5/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää anna lähettää koko viestiä...

Vierailija
6/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Sitten kun ehdit ja kerkeät, tule kertomaan kuulumisia. :)

Me vasta kävimme tutustumiskäynnillä synnärillä ja oli hyvinkin kotoisa paikka sekä tositoimia että osastoaikaa ajatellen. Esikoisen syntyessä majoituin "ihanassa" 6 hengen yhteishuoneessa ja tällä kertaa huoneet ovat onneksi 1-2 hengen huoneita ja perhehuoneenkin saanee suht' helposti. Kesä-heinäkuussa ei pitäisi olla suurta ruuhkaa tuolla, eli vasta elokuussa paukahtaa ryysistä päälle.

Vähän silti hirvittää, kun oma neuvola on kiinni kesä-heinäkuun ja heinäkuu on muutenkin suosituin lomakuukausi, joten riittääkö henkilökuntaa jne. Kai niitä opiskelijoita on sentään heinäkuussakin paikalla, ainakin viimeksi tykkäsin ihan älyttömästi siitä, että opiskelija ehti huolehtia ja olla mukana varsinaista kätilöä enemmän.

Hassua, kohta on kesäkuu ja juhannus, eikä sen jälkeen ole kuin pikkupojan pissi laskettuun H-hetkeen. O_o

Keräkurmitsa 31+2

Vierailija
7/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole täällä kerennyt paljoa kirjoittelemaan viime aikoina syystä, että meille syntyi jo pieni prinsessa!

Vierailija
8/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.5.2010 (28+5) Olivia: tyttö, 875g, 34cm

Vierailija
9/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memm!:lle pikku prinsessan johdosta! :)

Vierailija
10/34 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Memm ja voimia alkutaipaleelle!

Me käytiin myös synnärillä tutustumassa. Läpikävely kesti ehkä 15min. Tarvii myöntää, että sen verran se nosti fiiliksiä pintaan, että viime yönä uni oli aikas katkonaista. Sitä kelas sekä mennyttä, että tulevaa. Kun ekan ja ainoan vauvansa on menettänyt viime metreillä, niin elävä vauva pitää saada syliin asti ennen kuin alkaa hirveesti ajatteleen tulevaisuutta. Ehkäpä siksi vauvan vaatteet on edelleen pesemättä ja mitään ei olla vauvalle laitettu valmiiksi. Sairaalakassi tosin on pakattu ja vähän videota kuvattu odotusajan rutiineista.

Mä niin toivoisin, että maha-asukas tulisi viimeistään heinäkuun aikana, mutta jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin elokuuhun asti joudun odottelemaan. Eipä ne sairaalassakaan käynnistyksestä oo puhuneet.

Enään 10 työpäivää jäljellä, toisaalta on kiva jäädä kotiin, mutta toisaalta mieluusti jatkaisin töissä vielä heinäkuun alkuun asti. Viime kerralla yritin jatkaa äippäloman alkamisen jälkeen, mutta työnantaja ei suostunut, vastuut on kuulemma liian suuret. Onneks on kesä, niin on enemmän tekemistä, kuin keskitalvella.

Enkelinäiti ja Ville Vallaton 32+5

Vierailija
11/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Memm pikkuisen johdosta! :) Voimia koko perheelle! :)

Täällä on muuttohässäkkä tosiaan käynnissä, tänään olen oikeastaan kunnolla ruvennut vasta pakkailemaan ja äkkiä ne kaapit kyllä tyhjeneekin. Perjantaina pääsee sitten uutta kotia laittamaan! :)

Pikkuinen liikkuu edelleen normaalisti ja kaikki on varmaan ihan hyvin. Omassa mielessä on alkanut yhä enemmän pyöriä synnytys ja se, että viikot vain vähenee koko ajan. Olen alkanut ehkä hieman pelkäämään, että jos pikkuinen ei olisikaan terve tai jos esimerkiksi synnytyksessä sattuisikin jotain. Joku sellainen pelko mua kalvaa, eikä ole kivaa. Ehkä ei kannata etukäteen kauheasti murehtia sellaista. Murehditaan sitten jos täytyy murehtia. :/ Pitäisi osata nauttia vielä viimeisistä viikoista raskaana. Onhan tämä kuitenkin omalla tavallaan ainutlaatuista aikaa naisen elämässä, eikä kannata käyttää sitä aikaa murehtimiseen. :)

Vaunut ja turvakaukalo haetaankin jo perjantaina, kun liikkeestä soitettiin että ovat tulleet ja pitäisi hakea kun varastot ovat niin täynnä. Kyllä perjantai päivästä tulee aika vilskettä kun muuttokin on ja sitten pitäisi vielä ympäri kaupunkia hakea sitä sun tätä.

Vaniliini 33+5

Vierailija
12/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi, kyllä niitä heinävauvoja sitten vaan jo syntyy :) Toivottavasti kaikkien kohdalla pelot on turhia ja kaikki sujuu hyvin! Kyllä mäkin olen alkanut hieman jännittämään, ehkä enemmänkin synnytystä ja sairaalassa oloa kuin vauvan kanssa kotiin saapumista. Mulla tulee ihan varmaan sairaalassa kauhea koti-ikävä, joten en jotenkin odota innolla niitä päiviä mitä siellä täytyy viettää. En ole ikinä tykännyt olla sairaalassa..

Neuvolassa oli kaikki eilen hyvin. Verenpaine laskenut paremmalle tasolle ja rautalääkkeet sain jättää pois (itse ehdotin asiaa, kun niistä menee maha sekaisin). Painoa mulle oli taas tullut huimat 900g/vk, onneksi neuvolatäti otti asian tyynesti vastaan ja neuvoi vain juomaan vettä enemmän, että turvotus laskisi pois.

Vanilliinille sellainen ohje, että älä juokse siellä kaupungilla liian lujaa! :D Mullekin neuvolatäti sanoi, että saan käydä vaikka joka päivä kaupungilla, mutta jospa hoitais siellä aina yhden asian kerrallaan eikä juoksisi pää kolmantena jalkana! Se on kyllä totta, ja mieskin on mulle joutunut muutaman kerran sanomaan, että nyt hiljennät vauhtia ja lakkaat stressaamasta. Sitäkun innostuu joskus vähän liikaa :)

Eilen saatiin vihdoin ja viimein hoitopöytä ja ostettiin myös amme. Nyt on kaikki tavarat hankittu (vaippoja ja tutteja lukuunottamatta) ja ensi viikolla alan sitten pesemään vauvan vaatteita, lakanoita ja muita. Onko kaikki pesseet myös sitterin päällisen ja vaunujen patjan?

Kaippa sitä tarvitsee laittaa kaikki pikkuhiljaa valmiiksi, kun ei sitä tiedä jos omakin heinävauva syntyy jo kesäkuun puolella! :)

Fanni 33+6

Vierailija
13/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tänään on eka äitiyslomapäivä! Juhlistin sitä käymällä kampaajalla. Nyt on hiukset hienosti. Pikku-Heppukin on bilettänyt aamusta alkaen sopivasti. Illalla tapaan työkavereita, kun menemme yhdessä viettämään erään työtoverimme eläkkeelle läksiäisiä. Mukavaa mennä ravintolaan syömään ja sen jälkeen teatteriin.

Sappihappoarvot olivat ilmeisesti ihan kunnossa, kun ei ole äitiyspolilta mitään soiteltu. Atarax on helpottanut kutinaa ja auttaa myös nukkumista, koska väsyttää. Turvotusta on etenkin iltaisin. Rasittavin vaiva tällä hetkellä on se, että tunnen olevani naimisissa wc:n kanssa. Kaupassakäynnit, ulkoilut yms. reissut on aina mietittävä niin, että lähistöllä on wc. Onko muilla samaa ongelmaa? Supistelut on rauhoittuneet, kun vaan muistaa olla rauhallisesti.

Vanilliinille (jos luet vielä): Tsemppiä muuttoon ja keskity sinä vaan työnjohdollisiin hommiin ja jätä tavaroiden kantaminen muille! Onnea uuteen kotiin!

Memm! Hurjasti onnea pikkuprinsessan johdosta!!! Toivottavasti teillä sujuu kaikki hyvin. Kun jaksat ja ehdit, niin kirjoitathan jotakin prinsessan syntymästä. Onnea ja voimia koko perheelle!

Näin on siis jo 1 heinäpoika ja 1 heinätyttö maailmassa. Kukahan seuraavaksi ilmoittelee vauvauutisia?!

Fanni: Mä pesin vaunujen patjan päällisen, en koko patjaa. Sitteri on vielä varastossa ja kyllä senkin päällisen pesen ennen käyttöönottoa. Pesettekö te äitiyspakkauksen makuupussin? Ja käytättekö sitä yleensäkään näin kesäaikaan? Mä aattelin, et sen vois pitää avonaisena vaunuissa…

Kommentoidaanko teille mahan koosta? Mulle on alkanut viime aikoina tutut kommentoimaan, että kuinka iso maha mulla onkaan. Onhan tää tietysti aika iso ja kun itse olen lyhyt, niin kai se näyttää aika hurjalta. On kuin olisin niellyt kokonaisen jalkapallon. Kävin mittaamassa mahan ympäryksen navan kohdalta ja… en kyllä enää ihmettele, et ihmiset kummastelee mahan kokoa… mitta oli nimittäin 120 cm!!!!!! Mitäköhän jättiä mä oikein kasvatan tuolla masussa??? Paljonko teillä on nyt mahan ympärys?

T. Jättimäistä ”Pikku”-Heppua kasvattava Sanjuska rv 34+6 (huomenna poksuu viikot)

Vierailija
14/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nyt sitten mittasin mahan ympäryksen, oli 112cm :) Olen itse viime aikoina peilin ohi kulkiessani katsellut, että "oho onpa mulla iso maha!" :D Ja kyllähän aina kun jonkun kaverin näkee, niin saa kommenttia, että on iso maha. Pahemmalta se tuntuu, kun joku tässä vaiheessa sanoo, että onpas sulla pieni maha ;D Mua kyllä välillä ärsyttää, kun jotkut tuijottaa mahaa, ei sekään ole kivaa.

Noissa meidän Emmaljungan vaunuissa on se patja ja päällinen samaa kappaletta, ja siinä lukee, että sen koko patjan voi pestä. Kai sitä sitten kaikki tarvii pestä! :D Siitä makuupussista en kyllä tiedä..

Fanni

Vierailija
15/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää olin sitten neuvolassa taas.. kaikki oli hyvin. Vauvelilla oli hikka kun kuunneltiin sydänääniä.. hassun kuulosta oli

Vierailija
16/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää olin sitten neuvolassa taas.. kaikki oli hyvin. Vauvelilla oli hikka kun kuunneltiin sydänääniä.. hassun kuulosta oli

Vierailija
17/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen päivä tänään opiskelijana ja huomenna virallisesti äippälomalla. Huomenna on myös neuvola, kirjottelen sitten kuulumisia paremmin. Kävin pikaisesti kuikkaamassa viestiketujua ja täytyi käydä ilmeisesti lyömässä pohjat tauluun mahan ymp. koosta. Mun lukemat on 128cm :) ja lähtö oli tosiaan jotain 88cm.

Mutta huomenna lisää. Hyvät yöt mammat!

T:HanniS + paputar 34+5

Vierailija
18/34 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut pikkuprinsessan johdosta! :)

Ja sitten niille, joilla on ongelmia saada koko tekstiä tulemaan, luin jostain toiseta ketjusta joskus, että sydämen (kulmasulku ja kolmonen) ja oudompien hymiöitten käyttö täällä kuulemma katkaisee aina viestit siitä kohtaa ja loppu ei näy. Eli jos teillä on sellaisia tekstissä, niin koittakaahan, toimisiko ilman.

Mulla tuo vyötärönympärys näytti olevan 105 cm, eli ei vissiin kovin iso, vaikka alkaa kyllä jo täälläkin kuulua ympäriltä kommentteja isosta mahasta.

Mulla ei mitään ihmeitä kuulu odotukseen. Lähinnä on alkanut hirvittämään, että ymmärtääköhän tämä vielä pysyä sen vähintään kolme viikkoa sisäpuolella, kun äidin pitäisi hoitaa valmistumisasiat tässä vielä kuntoon. Eli aika paljon on vielä mielessä ihan muut asiat. Mutta kovasti jo itsekin odotan sitä, että pääsee äippälomailemaan ja saa kaikki opinnot kuntoon, viikon päästä pitäisi jo olla koko lailla valmista, paperihommia vaille.

iinea 33+3

Vierailija
19/34 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katotaan jos tämä nyt toimis noilla iinean antamilla neuvoilla. :) niin eli eilen oli se neuvola ja kaikki siis oli hyvin siellä, painoa oli tullut 750g/viikko, mut mulle annettiin sama neuvo ku fannille et juo enemmän vettä että turvotus häviäisi. Mut ei siihen muuten puututtu. mulla vaan kertyy nesteet kroppaan niin helposti :( mun masu ympärys on 115 cm! Ja kyllähän sitä kommenttia on tuolta työpaikan suunnalta tullut ainakin että etkö sä jo räjähdä.. hehe.. Huomenna alkais sit virallinen äippälomakin. Aattelin tänää käydä viemässä töihin jotain pullaa tms. sen kunniaksi.. :) Kauheesti tekis mieli ostella vauvalle kaikkea koko ajan.. mut ku ei oikein tartte mitään! ja päätin et mitään leluja en osta ennen vauvaa, niitä saa varmasti lahjaksi sitten. (tai näin mä toivon ainakin, khihi) Mäkin kävin eilen kampaajalla sen kunniaksi että äippäloma alkaa tällä viikolla! :)

mutta katotaan tuleeko tää nyt kokonaan kun ei oo sydämiä yms.

Britney ja vauveli 34+4

Vierailija
20/34 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta äitiyspakkauksen makuupussista kyseltiin, itsekin ajattelin sen laittaa avonaisena vaunuihin, ellen muuta keksi, että olis jotakin suojaa jos pikkuinen vaikka päättäisi siihen pulauttaa jne.

Masun koosta on minullekin sanottu että onpas jo iso jne. Miehenkin mielestä alkaa olla jo todella iso. :D Kyllähän tuo vauva painaa ihan hirveästi kun joutuu vessassakin juosta tuon tuostakin. Toisaalta taas en itse jotenkin pidä sitä niin isona. Olen itsekin niin pieni ollut aina, ettei tuosta masustakaan varmaan mikään aivan hervoton tule. Vai olisiko nyt sitä toiveajattelua, onhan tässä vielä viikkoja jäljellä. :D

Eilen supisti kivuliaammin kuin ennen, ja vieläpä alkoi ruokakaupassa. En oikeastaan pystynyt keskittymään ostosten tekemiseen. Päivittäin on supistellut jonkin verran ja maha kovettu ikävästi, mutta eilen oli kyllä kivuliaampia supistuksia mitä on tähän mennessä ollut.

Muuttourakka jatkuu, tänään Ikeaan ja ostoksille markettiin, jotta saa vessaharjat, vessapaperia, talouspaperia ja sellaista sinne uuteen asuntoon ostettua. Ikeasta täytyisi käydä jotain pientä perusjuttua ostamassa, ehkä säilytyskoreja ja turvaportinkin ajattelin ostaa kun sitä kuitenkin sitten jossain vaiheessa tarvitsee. Koiraa varten se nyt aluksi hankitaan, kun opetetaan sille, ettei yläkertaan ole asiaa.

Vaniliini 33+6