Kyllästyin totaalisesti siihen kun minua raahattiin vuoronperään
ambulanssilla poliisisaattuella pakkohoitoon suljetulle Hesperiaan ja Auroraan ja poliisimaijalla Kisahallin putkaan selviämään. Kaikki em. alkoholin syytä. Perhekin kärsi. Päätin, että nyt saa riittää. Olen ollut jo 5 kk raittiina ja ainoa prosenttijuoma mitä juon on 2 cl ehtoollisviiniä kirkossa. Eikä yhtään tee enää mieli alkoholia. Tästä alkoi raitis loppuelämä. Vaimokin odottaa meille toista lasta ja on kolmannella kuulla nyt :) Paljon mukavampaa on olla selvinpäin.
Kommentit (25)
Mun mies lopetti alkoholin käytön reilu puolenkymmentä vuotta sitten. Sitä ennen meni välillä aika lujaa, tosin ei nyt ihan noin kuin sinulla. Epäilin tosi kovasti, että hän retkahtaa, mutta niin vain päätös on pitänyt!
Paras linja lienee se, ettei ota ollenkaan. Saunakaljakin saattaa olla vaarallinen vielä monta vuotta.
Onnea aivan loistavasta päätöksestä! Varaudu myös tukemaan vaimoasi, kun hän epäilee päätöksesi kestävyyttä - sekin vaatii sinulta voimia ja sisukkuutta! Mutta kannattaa...
heikkoja hetkiä kuitenkin varmasti tulee.
että raittiutesi on pysyvää, lopullisesti!
Kunpa itsekin onnistuisin pääsemään eroon alkoholista.
että raittiutesi on pysyvää, lopullisesti! Kunpa itsekin onnistuisin pääsemään eroon alkoholista.
Kyllä siihen pystyy kun vain halua on. Oma motivaatio on tärkeintä. Voimia sinullekin raitistumiseen!
ap
On suorastaan kummallista etteivät ihmiset ymmärrä tuota tosiasiaa ja sen vakavuutta.
että raittiutesi on pysyvää, lopullisesti! Kunpa itsekin onnistuisin pääsemään eroon alkoholista.
Kyllä siihen pystyy kun vain halua on. Oma motivaatio on tärkeintä. Voimia sinullekin raitistumiseen! ap
mutta vielä en ole onnistunut :(
Kiitos.
Alkoholi on kova ja vaarallinen huume. On suorastaan kummallista etteivät ihmiset ymmärrä tuota tosiasiaa ja sen vakavuutta.
Minäkin olin monta kertaa deliriumissa ja alkoholipsykoosissa . Siitä nuo ambulanssirallit
:(
Alkoholi on siitä salakavala huume, että se on laillinen. Se tekee siitä entistä vaarallisemman.
ap
Olet oikealla tiellä - voimia kovasti jatkaa sillä!
Annat perheellesi kalleimman ja tärkeimmän lahjan!
T. Alkoholistin lapsi
Ilman minkäänlaita hoitoa/tukiverkostoa mahdollisuutesi ovat aika huonot
Mutta niinkuin sanoin, oma motivaatio on avainsana.
ap
Eli toisinsanoen sinulla ei ole tukiverkostoa. Se taas tarkoittaa sitä että kuormitat vaimoasi jolla itselläänkin onglmia jo valmiiksi sinun juomisesi takia.
Ehdotan että alat käymään esim AA- kerhossa.
Ei olisi terapiakaan pahitteeksi.
En usko raittiutesi kestävä 3kk kauempaa ilman apua, olen pahoillani.
Minulla on paljon kokemusta päihdeongelmista
Mutta niinkuin sanoin, oma motivaatio on avainsana. ap
En syö edes antabusta, koska lääkärinopintoja suorittaneena tiedän sen olevan maksatoksinen kemikaali. Pärjään ilmankin. Heikkona hetkenä menen kirkkoon Jumalanpalvelukseen.
ap vielä
Loistava juttu ap, että olet päässyt alkoholista eroon! Tsemppiä jatkoon, sillä aina ei varmasti ole helppoa. Pidä siitä kiinni kuitenkin lastenne ja voimosi takia, sillä se on paras lahja ja ainoa mitä toivoa saattaa!
terv. alkoholistin lapsi
Annat perheellesi kalleimman ja tärkeimmän lahjan! T. Alkoholistin lapsi
Olen itsekin alkoholistiäidin lapsi ja tiedän mitä tuskaa se lapselle on. Siksi haluan omille lapsilleni parempaa. Parasta mahdollista.
ap
leipääntyneitä työhönsä kun samaa roskaväkeä raahataan edestakaisin.
Markkinoinnissa pyörii isot rahat takana ja sillä rahalla saadaan tehtyä tutkimuksia ja tulkintoja, kuinka alkoholi oikeastaan on tärkeää ihmisen terveydelle.
Samalla tavalla markkinoinnilla luodaan rentoa ja hienoa kuvaa alkoholinkäytöstä. Samalla taputetaan ahneita käsiä yhteen kun saadaan eri tavoin luotua absolutisteita omituinen ryhmä, kenellä on ongelmia kun eivät juo.
Oikeasti hyvin pieni ryhmä hallitsee aidosti alkoholinkäyttönsä. Ihminen on vain niin hyvä valehtelemaan itselleen. Ja mielikuva viinilasi kädessä ruokapöydässä istuvasta perheenäidistä on niin hyvin markkinoitu, että ihmiset sen nielevät oikeana tapana.
Muistelkaapa, miten tupakka aikoinaan markkinoitiin ihmisille jopa terveystuotteena.
Samalla tavalla viinistä luodaan illuusiona kauniina ja sivistyneenä vaihtoehtona. On viininmaistelua, kauniita laseja, pulloja, mielikuvia hehkuvasta ja syvästä ja arvokkaasta.
Ei näitä mielikuvia ole sattumalta luotu vaan raha ja ihmisten höplästä vetäminen tässä on takana. Samoin kuin viinimaiden maksamista tutkimuksista, että viiniä päivittäin takaa sydämen terveyden.
Kohta hän on täysalkoholisti. Vielä pystyy käymään töissä. Pelottaa jo kesäloma.. Juokohan sit kaikki illat...
Eli toisinsanoen sinulla ei ole tukiverkostoa. Se taas tarkoittaa sitä että kuormitat vaimoasi jolla itselläänkin onglmia jo valmiiksi sinun juomisesi takia. Ehdotan että alat käymään esim AA- kerhossa. Ei olisi terapiakaan pahitteeksi. En usko raittiutesi kestävä 3kk kauempaa ilman apua, olen pahoillani. Minulla on paljon kokemusta päihdeongelmista
joka juo yksin kotona lievittääkseen stressiään. Tärkeää on hoksata ja sisäistää juomisensa syyt ja poistaa ne, jos mahdollista. Toiset notkuvat baareissa ja siltojen alla ja höpisevät sekavia juttujaan keskenään ja toiset juovat yksin kotona päästäkseen psyykkisesti normaalitilaan. Yksilöterapia sopii mielstäni paremmin sellaiselle, joka ei hae seuraa tai hauskuutta elämäänsä juomalla alkoholia vaan yrittää vaan selvitä elämästä. AA-kerhoissa on yleensä vain vanhoja juoppoja (tämä on tosin vain minun mielikuvani), joiden kanssa turiseminen ei välttämättä ole niin rakentavaa (pikemminkin retkauttavaa) kuin pätevän psykologin kanssa vuorovaikutus.
Jos itse et ole nähnyt, älä levitä perättömiä.