Apua univaikeuksiin raskausaikana???
Onko joku saanut jostain avun uniongelmiinsa raskausaikana? Saako nukahtamislääkettä käyttää silloiin tällöin? Kiitos vastauksista!
Kommentit (5)
minulla univaikeuksia oli joskus 30-35 viikoilla niin että nukuinjoku 3 h ja sitten vavoin 2-3 h ja piti lähteä töihin kun en päässyt takaisin uneen eli tosi rikkonaiset yöt. En edes ajatellut lääkettä asiaan kun elimistä opettelee yövalvomiseen.
koita jaksaa
helpottaisi. Tiedän toki elimistön valmistautuvan valvomiseen ja hormonien vaikuttavan asiaan. Alan olla vaan aika zombie, kun saan nukuttua max 3-4 h yössä. Minulla on aiemmin ollut myös univaikeuksia kolmivuorotyön takia, ja olen ottanut silloin tällöin puolikkaan Imovanea. Etsin tietoa netistä lääkkeen vaikutuksesta sikiöön, mutta aika ympäripyöreää oli. Käsitykseni mukaan joku oli ottanut joskus ja joku ei... Virallinen suositus on, että lääkettä tulisi välttää. Itsellä rv 27 ja vielä olisi öitä kun saisi nukkua, mutta ei niin ei :(
ap
ja tiedän jo etukäteen että sanoisi ettei saa ottaa.
Ainoa vaihtoehto on mielestäni soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysyä jos sinulla on lääkettäkin kotona. Soita ihmessä - itse sain nimittäin luvan käyttää yhtä lääkettä jonka neuvola kielsi.
t. se jolla oli vaiheena tuo unettomuus
vaikka en itse olisi halunnut. Olin kyllä ihan zombie (ja se näkyi), ja kotona oli vielä pieni esikoinen hoidettavana.
3
pahoihin loppuraskauden uniongelmiin Opamoxia (rauhoittavaa). Otin sitä kyllä vain pari kertaa.