Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paino ei nouse..

Vierailija
24.05.2010 |

Olen rv 16+1 ja laskurien mukaan painon olisi pitänyt keskimäärin nousta n.3 kg, mutta paino on pysynyt oikeastaan samana siitä asti kun huomasin olevani raskaana.. "Lähtöpaino" 67-68kg, pituus 168cm (muutama ylimääräinen kilo oli siis ennen raskautaa..)

pitäisikö huolestua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, ettei painoa ole kertynyt, kyllä sitä ehtii vielä kertyä. Vauvahan on vielä todella pieni, joten yleensä aluraskaudessa kertyvä paino on ihan äidin turvotusta ja "läskiä", vauva, lapsivesi, istukka ym. painavat vielä varsin vähän.

Olen itse saman pituinen kuin sinä, mutta painan vähemmän. Ekassa raskaudessani paino tippui alkuraskaudesta pahoinvoinnin takia ja takaisin lähtöpainossa olin viikolla 22. Ja silti ehdin kerätä n. 10 kg raskauden loppuun mennessä. Eli etköhän sinäkin vielä ehdi kiloja kerätä :)

Vierailija
2/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan useimmiten esitetään laskureissa ym. "keskimääräinen" painonnousu. Eli tyypillisesti odottajalla paino on noussut tämän verran. Yksilöllisiä eroja on, eikä raskauden aikaisesta painonnousuta mitään "vaatimuksia" ole.

Olen rv 16+1 ja laskurien mukaan painon olisi pitänyt keskimäärin nousta n.3 kg, mutta paino on pysynyt oikeastaan samana siitä asti kun huomasin olevani raskaana.. "Lähtöpaino" 67-68kg, pituus 168cm (muutama ylimääräinen kilo oli siis ennen raskautaa..) pitäisikö huolestua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni ei varmaan ollut noussut vielä tuossa vaiheessa, loppua kohti kyllä vauhti kiihtyi (viime kesänä oli aika kuuma ja turvotusta tuli ihan riittämiin vielä sen normaalin painonnousun päälle!).

Vierailija
4/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaattekin varmaan että odotan ensimmäistä lasta, joten olen tässä jo miettinyt että teenkö jotain väärin, siis enkö syö tarpeeksi.. mielestäni syön. Ei ole mitään sen ihmeellisempiä mielitekoja tullut ja olen ajatellut että niin paljon (tai vähän) kuin itsestä hyvältä tuntuu, enkä puoli pakolla syö itseäni ähkyyn. Enää "kahden edestä syömistä" ei taideta suositella.. :)

-ap

Vierailija
5/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu useimmiten nimenomaan tuosta kahden edestä syömisestä... Toki joillain on turvotustakin. Ja aika monet nykyään haluavat palata takaisin entisiin mittoihinsa raskauden jälkeen, joten siksi kovin suuri painonnousu ei ole suotavaa.

arvaattekin varmaan että odotan ensimmäistä lasta, joten olen tässä jo miettinyt että teenkö jotain väärin, siis enkö syö tarpeeksi.. mielestäni syön. Ei ole mitään sen ihmeellisempiä mielitekoja tullut ja olen ajatellut että niin paljon (tai vähän) kuin itsestä hyvältä tuntuu, enkä puoli pakolla syö itseäni ähkyyn. Enää "kahden edestä syömistä" ei taideta suositella.. :) -ap

Vierailija
6/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä. Pääset samalla noista ylikiloista!

Vierailija
7/7 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi vasta joskus raskauden puolenvälin jälkeen... eipä noita kioja tullutkaan kun 6 sitten loppujen lopuks vaikka ihan normivartaloinen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi