Onko 160 km suuntaansa liian pitkä työmatka?
Työmatkoihin menisi päivässä 4-5 tuntia kelistä riippuen, työpäivät 5-6 tuntia pitkiä.
Kyse olisi vuoden pestistä. Unelmatyötä, jota rakastan! Mietin vain, kuinka jaksaisin tuota ajamista.
Kommentit (17)
Hanki väliaikainen asunto tai huone lähempää ja mene ain viikonlopuiksi kotiin.
siis liian pitkä työmatka mun mielestä. Olen kulkenut pari vuotta 70 km suuntaansa ja sekin oli paljon.
Täällä 110 km suuntaansa ja hyvin jaksan.
Ehdottomasti on ihan liikaa, miksi ihmeessä ihmiset eivät hae töitä oman kotinsa lähistöltä, tai vaihtoehtoisesti muuta unelmatyön perässä?!
Mitä järkeä on käyttää päivästä suurin osa hereilläoloajasta joko töissä tai työmatkalla? Millainen perhe tällaisella ihmisellä on, millainen elämä???
Ehdottomasti on ihan liikaa, miksi ihmeessä ihmiset eivät hae töitä oman kotinsa lähistöltä, tai vaihtoehtoisesti muuta unelmatyön perässä?!
osaa itse vastata, sitä on ehkä turha selittääkään. :) Vantaakeskeinen maailmankuva sulla ehkä? ;)
Millainen perhe tällaisella ihmisellä on, millainen elämä???
sellainen ihminen on pitkälle koulutettu, tekee tosi spesiaalihommaa ja tienaa paljon. Ei jollain lähärin palkalla tietysti olisi edes taloudellisesti mahdollista käydä kauempana töissä.
Sellaiselle ihmiselle työ on varmasti antoisa voimavara. Samat ihmiset ovat muutenkin tavanomaista reippaampaa ja aktiivisempaa jengiä, sopeutuvaisia ja aktiivisia vapaa-ajallaankin.
Olen ajanut joskus melkein päivittäin 110km suuntaansa ja kyllä se oli ehdoton maksimi mulle. Enkä olisi ajanut sitäkään, mutta kun tiesin, että oli vain muutamasta kuukaudesta kysymys.
Meillä miehellä oli tollainen työmatka pari vuotta ja meillä meni elämä ihan sekaisin, se oli poikki eikä ehditty nähdä juuri koskaan.
No mulla on 45 minuuttia ajallisesti täysin kipuraja, mutta mulla on pienet lapset.
Esim itse ajan tuollaista matkaa 2-3 pv viikossa. Ihan hyvin menee. Jos väsy iskee, niin sitten mahdollisuuksien mukaan julkisilla. Junassa saa nukkua tai tehdä rästitöitä.
Kannattaa sopia esimiehen kanssa ja varsinkin jos sattuisi olemaan isompi firma, jolla olisi sivukonttori lähempänä kotiasi.
pitkälle tuntuu eikö ole tuttuja tai tutun tuttuja lähempänä työpaikkaa ? vuosi pitkä aika
Olisiko toiselta paikkakunnalta mahdollisuus hommata myös asunto? Onko pieniä (alle kouluikäisiä tai 1-2-luokkaalla olevia lapsia)?
Pitkältähän tuo kyllä kuulostaa. Kesällä varmaan menis vielä ok, mutta talven räntäkeleillä jo aika kauhea.
saahan tuon vähentää verotuksessa työmatkakuluina.
ja siinäkin on yläraja
Ellei sitten satu olemaan rautatieasema molemmissa päissä ihan vieressä :D
ja siinäkin on yläraja
Kannattaisiko muuttaa vuodeksi lähemmäksi?