Kaikki alle 13-vuotiaat pois fb:sta!!
Haastan teidät kaikki mukaan ilmiantamaan facebookia käyttävät alle 13-vuotiaat, eli ne jotka ovat rikkoneet sääntöjä ja valehdelleet ikänsä profiiliin. Tehdään tämä siksi, jotta facebookin ylläpito ottaisi asiat vakavammin ja me saisimme myös omat lapset pidettyä pois kyseisestä paikasta, ilman että lapsi kokee suurta kaveripainostusta, kun kaikki kaverit on siellä.
Eli profiilikuvan alla ilmianna/estä tämä henkilö ja syyksi väärennetty profiili. Asiat käsitellään luottamuksellisesti. Ilmiantamasi käyttäjä ei saa tietää, että olet ilmiantanut hänet.
Kuka lähtee mukaan?
Kuka lähtee mukaan?
Kommentit (22)
Olen varmaan täysin idiootti, mutta en tajua miksi?? Minun facebookiin liian nuorilla lapsillani on fb-sivut. Ne ollaan yhdessä tehty, sinne ei lisätä kuvia ilman lupaa, kaveripyyntöjä ei tehdä eikä hyväksytä ilman että olen katsonut ja hyväksynyt ja tärkeintä: minulla on pääsy lasteni fb-sivuille. Eli salasanat.
Sivut tehtiin siksi, että paljon ulkomailla serkkuja, kummeja ja enoja. Nyt on ihan uusi yhteydenpitoväline ja sen huomaa, yhteydenpito on paljon aktiivisempaa ja ajantasaisempaa.
Miten minun lapseni tästä voivat kärsiä?? Tietty he voivat liittyä vaikka minkälaisiin antikouluryhmiin tai what ever, mutta jos yritystäkään, suljen sivut. piste.
Ja jos hätäillään sitä, mitä siellä aikuiset kirjoittelevat niin minun lasten ystäväpiiriin ei kuulu sellaisia aikuisia, joiden tulisi facebookissa kirjoittaa jotain lapsilta sopimatonta.
Profiili on väärennetty jos ikä on laitettu sinne väärin. Tuo kohta löytyy ja jos alkaa tulemaan ylläpidolle enemmänkin noita lasten kuvia, niin toivottavasti asiaan puututaan.
Varmaan siksi että se on laitonta, kuka haluaa opettaa lapsiaan tekemään laittomuuksia? Ja vaikka sinä olisit hyvä vanhempi, kaikki ei ole ja kaikki ei seuraa lastensa touhuja. Fb-kiusaaminen tulee huimasti lisääntymään kun lapset sinne päästetään.
se on laitonta.
Yhteyttä ulkomaisiin sukulaisiin voivat pitää vaikka mesen, Skypen tms. avulla. Picasan avulla voi jakaa kuvia ja muitakin vaihtoehtoja löytyy
Olen varmaan täysin idiootti, mutta en tajua miksi?? Minun facebookiin liian nuorilla lapsillani on fb-sivut. Ne ollaan yhdessä tehty, sinne ei lisätä kuvia ilman lupaa, kaveripyyntöjä ei tehdä eikä hyväksytä ilman että olen katsonut ja hyväksynyt ja tärkeintä: minulla on pääsy lasteni fb-sivuille. Eli salasanat.
Sivut tehtiin siksi, että paljon ulkomailla serkkuja, kummeja ja enoja. Nyt on ihan uusi yhteydenpitoväline ja sen huomaa, yhteydenpito on paljon aktiivisempaa ja ajantasaisempaa.
Miten minun lapseni tästä voivat kärsiä?? Tietty he voivat liittyä vaikka minkälaisiin antikouluryhmiin tai what ever, mutta jos yritystäkään, suljen sivut. piste.
Ja jos hätäillään sitä, mitä siellä aikuiset kirjoittelevat niin minun lasten ystäväpiiriin ei kuulu sellaisia aikuisia, joiden tulisi facebookissa kirjoittaa jotain lapsilta sopimatonta.
se on laitonta. Yhteyttä ulkomaisiin sukulaisiin voivat pitää vaikka mesen, Skypen tms. avulla. Picasan avulla voi jakaa kuvia ja muitakin vaihtoehtoja löytyy
Ja kyllä, oma 9-vuotias lapseni on Facebookissa eikä siinä ole mitään pahaa tai tuomittavaa.
...mistä niistä kaikista tietää, minkä ikäisiä ne oikeasti on? D: Jotkut 15-vuotiaat voi näyttää ihan 10-vuotiailta, samoin jotkut 12-vuotiaat ihan 17-vuotiailta. Tuskinpa ne jonnekin julkiselle seinälle kirjoittaa: "Lol lol lol oon vasta 11 mut valehtelin ikäni ja kukaan ei huomannu loool!!1"
Toisekseen, jaksaako ylläpito puuttua asiaan, kun äkkiä tulee hirveä ryöppy ilmiantoja viikkoa vajaa 13-vuotiaista? Jos jonkun kakaran äiti ottaa ylläpitoon yhteyttä ja vaatii penskansa poistettavaksi, niin ehkä sitten, mutta randomit av-mammat valittamassa..?
...mistä niistä kaikista tietää, minkä ikäisiä ne oikeasti on? D: Jotkut 15-vuotiaat voi näyttää ihan 10-vuotiailta, samoin jotkut 12-vuotiaat ihan 17-vuotiailta. Tuskinpa ne jonnekin julkiselle seinälle kirjoittaa: "Lol lol lol oon vasta 11 mut valehtelin ikäni ja kukaan ei huomannu loool!!1"
Toisekseen, jaksaako ylläpito puuttua asiaan, kun äkkiä tulee hirveä ryöppy ilmiantoja viikkoa vajaa 13-vuotiaista? Jos jonkun kakaran äiti ottaa ylläpitoon yhteyttä ja vaatii penskansa poistettavaksi, niin ehkä sitten, mutta randomit av-mammat valittamassa..?
niin, ei varmaan ole LAITONTA olla siellä väärällä iällä, mutta vastoin sääntöjä.
T. yksi jonka lapsen luokkakaverit on yhtä lukuunottamalla FB:ssa ja ikää näillä lapsosilla 10 v.
niin, ei varmaan ole LAITONTA olla siellä väärällä iällä, mutta vastoin sääntöjä. T. yksi jonka lapsen luokkakaverit on yhtä lukuunottamalla FB:ssa ja ikää näillä lapsosilla 10 v.
Varsinkin kun ne ovat typeriä.
Oletteko te av-mammat ihan oikeasti noin nössöjä lampaita jotka aivottomasti tottelevat ihan jokaista merkityksetöntä sääntöä? Opettaisitte nyt edes lapsillenne omien aivojen käyttöä!
No mä tiedän nimeltä vaikka kuinka monta alle 10v
Ei nyt kovin fiksulta kuulosta, kun pienet siellä tekee kaikenmaailman typeriä testejä.
Mikä hemmetin juttu nykyään on, kun lapset ei sais olla lapsia? Tosi pienestä aletaan jo tunkea isojen muottiin. Ihannoidaan miten mitä aikaisemmin kullanmuru oppii sitä ja tätä, miten aikaisin on siellä ja täällä. AIVAN ÄLYTÖNTÄ. Ja sitten kun jälkikasvu on aivan hukassa isompien maailmassa, ihmetellään kun nuoriso voi huonosti.
Asiat ajallaan.
Palveluntarjoajan sääntöjen motiivi on mikä on mutta jos kirjautuessa lapsi valehtelee syntymävuotensa saadakseen haluamansa eli profiilin Facebookiin miten selität asiaa muiss a tilanteissa kun ikä ei taaskaan riitä? Facebook on liian paljon muutakin kuin sukulaisia ja kivoja kavereita. Moni juttu siellä on suunnattu aikuisille ja profiilikuva jo itsessään yllyttää mitä imelimpiin poseerauksiin etenkin tyttöjen osalta. Minusta ala-asteikäinen on aivan liian pieni hahmottamaan oikeaa ja väärää siellä. Myös useiden profiilien luonti keksityillä nimillä ei ole harvinainen juttu...sillä pääsee pois äipän valvonnan alta...jonka kanssa opetteli luomaan profiilin vaikka ikä ei riittäisikään...
KIITOS Ap!!!! Mukana ehdottomasti. En kerta kaikkiaan ymmärrä mikä kiire sinne on ja vielä vähemmän sitä, että on niin välinpitämättömiä vanhempia :(
Meillä 12-vuotias vuodattaa krokotiilin kyyneliä kun luokan kaikki muut tytöt ovat naamakirjassa ja hän ei pääse. Vanhemman tyttären laskin n.kirjaan kun hän oli kuukautta vaille 13 koska syntymävuotta ei tarvinnut valehdella ja hän oli aloittamassa yläastetta. Säännöt eivät ole todellakaan luotu rikottaviksi. Vanhemmilta puuttuu selkärankaa sanoa ei koska he pelkäävät olevansa silloin huonoja vanhempia. Entä kun lapsen kaverit väärentävät henkkareita päästäkseen ravintolaan 16 vuotiaana "koska säännöthän ovat luotu rikottaviksi"??? Sinä vanhempi joka näin opetat, haluat varmasti osallistua askartelemaan henkkareita kullanmurullesi!? Naamakirjaväärennös on pisara valtameressä ja vaatimukset opetettujen asenteiden myötä mutkistuvat. Onnea matkaan kyllä elämä vanhempaakin vielä opettaa! Ja lohdun sanana, esikoiseni elämä ei mennyt pilalle sinä aikana kun hän kiltisti odotti oikeaa ikää kirjautumiselle n.kirjaan! Minusta ikäraja 13 v. on hyvä mutta hiki tulee odotellessa äidille sekä tyttärelle koska muut eivät noudata sääntöjä :(
Säännöt ovat palveluntarjoajan! Jos niitä oikeasti haluttaisiin noudatettavan, pitäisi kirjautumisen olla tiukempi. Sitä palveluntarjoaja ei halua, vaan on luonut systeemin, jossa sääntöjen rikkominen on yhtä helppoa kuin rikkomattomuus.
Aikuisten oikeasti: FB ei välitä siitä, oletko 3v vai 33v. Tuo sääntö on siksi, että palveluntarjoaja pesee kätensä tilanteissa, joissa amerikkalainen tuomioistuin voi määrätä kalliin korvauksen. Muuten sillä ei ole merkitystä.
Kai te tiesitte, että alle 12v ei saa käyttää hissiä yksin? Ja silti lapsenne siellä hississä ilman vanhempia ovat. Taidan ilmiantaa heidät poliisille!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2010 klo 19:23"]
Fb-kiusaaminen tulee huimasti lisääntymään kun lapset sinne päästetään.
[/quote]
Ei ne lapset toisiaan kiusaa Facebookissa sen enempää kuin oikeassa elämässä. FB:ssä ulkopuolisten on vain helpompi puuttua kiusaamiseen, toisin kuin koulun vessassa tapahtuvaan nimittelyyn. Ylipäätänsä sosiaalisten suhteiden siirtäminen nettiin lisää kontrollointimahdollisuuksia vanhemmille seurata lastensa elämää.
Facebook on arvioinut että heillä on n 7,5 milj. alle 13v käyttäjää.
Mä en ainakaan.
Liitin itse tyttäreni fb:n systeemiin ja sitä kautta se on ollut hänelle oiva tapa pitää yhteyttä täteihinsä ja serkkuihinsa jotka ovat toisella puolen maailmaa.
He käyttävät myös Skypeä, mutta tuolla tavalla hoituu juttujen päivitys kertaheitolla.
voisi kirjoittaa lapsen olevan esim. 8-9v ja profiilin olevan siksi "feikki"