Lapsen harrastuksen kevätjuhlaesitys: Aikuiset nauroivat
lapselle jolla ei homma ollut hallussa, vaan joka haahuili omiaan. Onko mielestänne ok? Itse pidin hieman törkeänä. Osa aikuisista nauroi ihan kippurassa ja pyyhki silmiään ja ääneen sanoivat kaikenlaista, mm "jestas, toi yks on ihan pihalla" ja käkätystä päälle.
Kyse oli noin 5-vuotiaista lapsista ja huom! tuo haahuilija ei ollut oma lapseni, mutta tuli silti paha mieli hänen puolesta.
Kommentit (40)
..yksikään akateemisista, hyvätuloisista ja muutenkin fiksuina pidetyistä vanhemmista ei älynnyt nousta seisomaan kun ilmoitettiin että lauletaan Suvivirsi ;).
Miksi Suvivirren aikana pitäisi nousta seisomaan?
T. Akateeminen ja muutenkin fiksuna pidetty
mutta hekottelu ja kikattelu ei. Lapsi kyllä myös erottaa, mikä on kannustava hymy ja mikä halvalla laittamista.
parasta antia oiekastaan ne pikku pyryharakat, jotka ovat ihan pihalla, ei voi mitään.
koskaan nähnyt et ketään ois noussut seisomaan suvivirren aikana.
pystyn kyllä kuvittelemaan tän erään av-mamman yksin seisomassa suvivirren ajan...
mutta olipa ap:lta niin suomalainen aloitus! Olen taas kerran onnellinen että en asu perheineni Suomessa. Meillä tuollaisia esityksiä voidaan katsoa ja nauraa hyväntahtoisesti ilman että asiaan liittyy kasvojen menetyksen pelkoa tai kuvitelmia pahansuopuudesta. t. Espanjassa asuva äiti
Eikö ainut esitys ole se missä tapetaan härkiä?
Nauratteko te sillekin?
5v. lapset on suloisia ja ei kukaan ilkeyttään naurannut.
ei ole ollenkaan suloista jos muiden harjoittelema esitys menee pilaalle jonkun haahuilijan takia joka ei jaksa tai viitsi olla paikallaan esityksen ajan.
eikä hitlerjugendilaisista.
ei ole ollenkaan suloista jos muiden harjoittelema esitys menee pilaalle jonkun haahuilijan takia joka ei jaksa tai viitsi olla paikallaan esityksen ajan.
paljoa ymmärrä, etä edes halua ymmärtää.
syytä en tiedä mutta sellainen on tapa. Samoin kuin jouluna Enkeli taivaan -virressä viimeinen säkeistö lauletaan seisten. Näin tehdään koska niin on tapana, ottakaa joku aiheesta kiinnostunut selville miksi näin.
Enkä ihmettele jos olisi jaellut alakoukkuja kylkiluihin näille naureksijoille.
Mieheni on vakava mies ja oikeudenmukainen.
Pitäisi tehdä selväksi että lasten esitys on vakava juttu ja sielä ei suvaita naureksijoita. Yhteisön edessä se on tuomittavaa touhua.
Olin eilen lasten balettiesityksessä ja nauroin muiden mukana pikku sammakoille. Ihan hyväntahtoisesti, olivat 3-4-vuotiaita ja tosi suloisia näyttämöllä. Osa taisi etsiä yleisöstä äitiä ja olivat hyvin tosissaan. Jokainen pomppasi eri aikaan, mutta tosi kiva esitys oli, melkein paras kaikista! Ei ole mitään syytä loukkaantua. Enkä minä ainakaan mitä kommentoinut, nauroin vain vedet silmissä kun en muuta mahtanut. Anteeksi jos pahoitin mielesi.
jotka nyt sattuivat laulamaan vähän epävireisesti ja eri tahtiin? Mun mielestä se lasten esiintyminen oli ihanan symppis, mutta opettaja kävi aivan kuumana kun esitys ei ilmeisesti mennyt hänen suunnitelmiensa mukaan.
sekä niissä esityksissä joissa oli omiani että muissa. Ne on vaan niin ihani just kun unohtuvat johonkin ihan muuhun hommaan ja tädit sitten toistelevat ohjeita.
Mielessäni ei ole pisaraakaan pahantahtoisuutta pieniä suloisia esiintyjiä kohtaan, mä vaan nauran jos joku asia on hauska.
Olen omillekin lapsille opettanut että on hyvää naurua ja pahaa naurua ja että vaikka joku nauraa jollekin mitä itse tekee, ei se tarkoita mitään huonoa.
Kotonakin meidän lapset aina esiintyvät ja minä olen yleisönä ja usein sekä nauran että taputan ja kehun. Tulee ehkä parempi itsetunto näin kun on tottunut siihen ettei kaikki ole niin haudanvakavaa ja jos joku nauraa voi vaikka itse yhtyä nauruun.
Valmentajan olisi pitänyt poistaa hänet esityksestä, mikäli ei ole harjoituksissa käynyt.