Ekaluokkalaisten yöretki ( vanhemmat mukana)
Olen todella hämmästynyt. Lähes kaikki aikuiset joivat olutta/ siideriä. Osa porukasta joi myöhään yöhön kirkkaita.
Yleistäkin?
Myös koulunkäyntiavustajat tms. joivat.
Kommentit (18)
veisin asian eteenpäin koulutoimejohtajalle.
Kyllä tuosta pitää tehdä eteenpäin kysely, miten on mahdollista että lasten retkellä aikuiset kännää.. Oli sitten ilta tai yö, mutta se on lasten retki ja aikuisten käytös sen mukaan.
itse opettaja ja kertomasi kuulostaa aivan älyttömälle! Oliko kyseessä siis kouluretki? Ottaisin yhteyttä rehtoriin.
Puppua koko stoori, mutta ei toi perustuu kyllä ihan vapaaehtoisuuteen, ei noita vanhempia mitkään koulumaailman säännöt kahlitse.
Ja hyvä niin.
Tämä tapahtuma on aivan tosi, ikävä kyllä.
Siksi kyselinkin kun olin niin yllättynyt.
Itselle ei olisi tullut mieleenkään varata mukaan alkoholia.
tietää joiko opettaja ja avustajakin? Heille retki on kuitenkin työaikaa!
Mainitsin alussa että koulunkäyntiavustajat tms. joivat.
Teemme sitten perheen kanssa kaikkea kivaa sen tilalle.
Opet ja minä emme juoneet, mutta koulunkäyntiavustaja ja muut vanhemmat ottivat kaikessa rauhassa bisseä terassilla huvipuistossa. Kaksi isää oli siinä kunnossa, että soittivat vaimon hakemaan perheen kotiin koululta, kun eivät itse uskaltaneet ajaa.
Mainitsin alussa että koulunkäyntiavustajat tms. joivat.
Kouluavustajalle ei voi antaa vastuuta luokasta KOSKAAN, missään tilanteessa - se on yksiselitteisesti laitonta. Opettajan pitää aina olla mukana.
Eli eikö silloin vastuussa lapsista ole vanhemmat
Meilläkin oli vastaava retki ja ihan sivistyneesti vanhemmat joivat oluen / siiderin tai pari iltanuotiolla.
Sallitte varmaan myös sen, että kesäleirillä valvojat juovat?
Illalla kun lapset saatu pahnoihin korkki auki vaan.
muistan erään 8-luokkalaisten luokkaretken laivalle, baarimikko joutui sanomaan valvojille, että älkää juottako noita lapsia.