Raskausajan jälkeiset vaatteet
Eli jos ostaiset ennen synnytystä uusia vaatteita käytettäväksi sitten synnytyksen jälkeen, ei siis heti vaan parin kk päästä, niin ostaisitko samaa kokoa mitä ennen raskautta käytit vai kokoa isompaa?
Löysin täydelliset ja kerrassaan ihanat housut ja pelkään, että jos odotan ensin noin kuukauden synnytykseen ja sitten vielä kuukauden pari että turvotukset pikkusen poistuu jne, ei näitä housuja enää ole. Tai ei ainakaan mun kokoa..
On niin vaikeeta löytää just semmoset housut kun haluaa ja nyt ne ois, mutta ää. Mikä koko..?
Kommentit (13)
äitiyshousuissa. Muut ei menny päälle :D
Esikoisen jälkeen erehdyin kokeilemaan reilu kk synnytyksestä vanhoja farkkujani. Juuh, ei menneet edes reisien yli. Pikkasen toi lantio oli levällään, vaikka paino oli jo melkein sama kuin ennen raskautta...
3kk synnytyksestä, ipana imi minusta viimisetkin ja kaikki vaatteet roikkui päällä... Paino putosi 6kg alle lähtöpainon...
Jos sulle ei oo tullu kuin raskauskilot, ota normikokoa. Jos taas olet kerännyt massaa enemmän. Saatat joutua ottaan isommat.
Peffan ja reisien kohdaltahan pystyt sovittaan. Arvailtavaksi sitten vain jää, miten vatsanseutu palautuu.
Mulla menee samat vaatteet kuin ennenkin, raskauskiloja oli noin 12 ja mitään ei jäänyt.
Niinpä arvaamatonta menoa..
Mut noissa housuissa kun kokeilin niin ne menee kyllä päälle, pepun yli ihan nousee, sekä oma normi koko että tietty se isompi. Mut vetoketju ei mennyt kummassakaa kiinni, eipä tietenkää nyt tän mahan kanssa.
Eli siinä mielessä ratkaiseva tekijä on just tää lantio..
Kokoa isompi menis siis aikasemmin, normi koko taas jossain vaiheessa kai..
mun entisiä vaatteita. Lapsi on 10 kk. Mun entinen koko oli 34-36. Nyt menee jotkut 38:t jo, että toivoa on. Eli tosiaan parhaat farkut ja muut housut jää kiinni puolireiteen. Pelottaa vähän että tämä on mun loppuelämän koko sit, koska muuten oon melko hoikka jo.
On osunut etelänreissutkin hyvään saumaan n. 6kk synnytyksistä. Imetys on tosiaan molemmilla kerroilla tehnyt tehtävänsä ja paino pudonnut reilusti alla lähtötason. Siihen kun yhdistää imetyksestä turvonneet rinnat, niin kyllä on ollut itsetunto kohdillaan :))
Voi kun menisi samaa rataa nytkin tuon painon suhteen!
Mulla oli paljon turvotusta ja kilojakin tuli raskaudesta. Mä en halunnut käyttää äitiyshousuja enää, joten kävin ostamassa ihan tavalliset housut, jotka taisi olla 2 tai 3 numeroa suuremmat, kuin mitä normaalisti käytän.
Ei siinä kauaa mennyt, kun sai taas ostaa pienemmät, mutta musta oli kiva olla oikeissa ja sopivissa vaatteissa :)
mitä olisit ostanut ennen raskautta, on sitten joku kiva vaate motivaationa laihduttaa entisiin mittoihin!
Puolentoista kuukauden kuluttua sain tarpeekseni ja ostin oikeat. Seuraavalla viikolla tapahtuikin se Suuri Kutistuminen ja nyt ne uudet pöksyt jotka ostettaessa oli tosi tiukat roikkuvat oikein nuorekkaasti. Tällä tiellä sitä nyt ollaan. En tiedä itkeäkö vai nauraa.
mitä olisit ostanut ennen raskautta, on sitten joku kiva vaate motivaationa laihduttaa entisiin mittoihin!
koska raskaudesta on tosi yksilollista, toiset ovat lahtomitoissa muutamassa kuukaudessa, toiset vasta vuoden kulttua. Itseani masentaisi aina nahda ne housut, jotka "sitten joskus mahtuvat jalkaan"...
Kroppa palautuu synnytyksesta viela tosi pitkan ajan kulttua. Meikalainen kuuluu naihin ihmisiin. Arvaa harmittiko nahda naita superlaihtujia ;-) mutta, kylla sita palautuu, aikaa vaan vie toisilla, kuten mulla.... ja raskauskiloja ei ollut kui n. 13kg/raskaus. Lantio vaan meni kasaan h i t a a s t i ....
Tsemppia aloittajalle, ala ota asiasta stressia! :-)
Mukavaa kesan alkua!
eli siis raskaudesta palautuminen on yksilollista
vaan olinkin sitten kokoa pienempi synnytyksen jälkeen ja parin kuukauden jälkeen vieläkin pienempi. Onneksi kyllä sitten imetyksen loputtua sain vähän kiloja takaisin, mutta vaatteet jäi silti isoiksi...
Joten tässä raskaudessa en osta vaatteita etukäteen synnytyksen jälkeiseksi ajaksi.
Mulla tuli raskaudessa painoa about 25 kg, jotka lähtivät aivan itsestään korkojen kanssa (olen 160 cm pitkä ja painan nyt jotain alle 50 kg). Housukoko muuttui kuitenkin 34:stä 36:een, koska lantio on jäänyt leveämmäksi. Entiset housut kyllä menivät jalkaan, mutta levennyt lantio aiheutti rumat "viikset" tuohon haarojen kohdalle.
Ja nyt puhun siis ns. suorista housuista, farkuissa olen saanut pienentää vyötärön tuumakokoa, eikä siinä lantion leveneminen ole juuri näkynyt.
ei voi tietää, oikeasti. Joku palautuu ihan samoihin mittasuhteisiin, toinen taas ei. Tämä ei riipu edes painonkehityksestä. Voit laihtua vaikka lähtöpainoa pienemmäksi, mutta silti lantio on leveämpi.