Mä haluaisin vinkkejä peruspuvuston kasaamiseen! Ongelmana vaan se, että
kun googlettaa, "peruspuvustot" ovat yleensä suunniteltu ihmisille, jotka ovat esim. tyylikkäitä sihteereitä... peruspuvustoon kun pitää kaikkien ohjekirjasten ym. mukaan kuulua esim. kauluspaitoja, twinsettejä, polvipituinen tumma suora hame, jakkupuku (housut ja jakku).
joo-o.. mutta mitenkäs kasaa peruspuvuston nuorehko nainen, joka on hoitovapaalla ja töissäollessaankin on aina ollut vain sellaisissa paikoissa, joissa mitään jakkupukuja ei ole pidetty...
Mulla on se klassinen ongelma, että kaappi on täynnä vaatteita (ja esim. tänä vuonna olen ostanut vaatteita yli 1000 €:lla) eikä siltikään ikinä mitään sopivaa päällepantavaa!
Kropaltani olen lisäksi todella päärynä, joten mikään helppo t-paita ja farkut ei todellakaan sovi. Takapuoli on saatava piiloon. Ja kuitenkaan ei voi piilottaa vyötäröä, toisaalta sitä ei voi myöskään liikaa korostaa, ettei lantion leveys korostu. ja reidet on tosi paksut, ja käsivarren yläosat myös. muuten jalat ja kädet hoikahkot. niin ja selkä on tosi lyhyt ja jalat pitkähköt...
lisäksi kun haluaisin olla nuorekas, mutta naisellinen, mutten mikään pissis enkä myöskään tylsä.
Vaikeaa peruspuvuston kasaaminen tällä kropalla ja toiveilla!!
Kommentit (5)
tuli vain mieleen, että sinun kropallesi sopisi näin kesää vasten todella hyvin sellaiset ampiaisvyötäröiset mekot. Niissä kapea vyötärö korostuu, mutta leveän helman alta ei ota selvää, minkä levyinen takapuoli on. Sellaiset sinkkuelämän Charloten mekot siis.
Sitten sellaiset tunikat, joissa on kuminauharypytystä vyötäröllä mutta leveä alaosa voisivat olla hyvännäköisiä. Saa sekä lyhythihaisina että pitkähihaisina. Jalkaa aika slimit farkut tai farkkulegginsit, kun kerran on kauniit sääret!
Isompien kaupunkien tavarataloissa on myös pukeutusmissuunnittelijoita, esim. Stockmannilla. Älä vaivu epätoivoon vaan iloitse kapeasta vyötäröstäsi. Minulla sitä ei ole... vaikka kropastani tykkäänkin :)
YourFACElla, siis niissä brändimyymälöissä, on ihan mielettömän hyviä stylistejä pk-seudulla (ties vaikka olisi muuallakin maassa). Vaatteet ovat naisellisia mutta ei mitään tylsää "sihteerityyliä" vaan niissä on jujua. Palvelu on ilmainen kanta-asiakkaille (ja kantikseksi voit liittyä koska vaan..), maksat vain vaatteista. Halvimmasta päästä ne releet ei ole, mutta vinkkinä voisin sanoa että tilaa stailaus alen aikaan niin saat enemmän vähemmällä ;)
Stockan ja Sokoksen pukeutumisneuvonnan olen testannut myös, mutta eivät vakuuttaneet yhtään samalla tavalla..
syynä on se, että olen juuri sellaisessa työssä, jossa noita kauluspaitoja pitäisi pitää ja inhoan silittämistä! Jos joku keksii mulle tähän ratkaisun, että pääsen silittämästä, niin kiitoksia etukäteen.
Ap:lle voisin ehdottaa joidenkin vaatemerkkien tyyli-osioita. Onko esim. täällä Nextin sivulla jokin näistä tyylilajeista sellainen, jonka haluaisit. Tämä ihan vain malliksi ideasta ja linkki on puseroista, varmaan muitakin merkkejä on, joissa valittavana vastaavasti käyttö:
http://search.nextdirect.com/shop/gatt2/1/cat/183/0?spid=1&country=fi&c…
Select Use:
Day
Going Out
Occasion
Work
Beach
Evening
Casual
Smart
Sport
Basic (Essential)
ja koota vaatteita sen mukaan, esim. tuohon "sihteeri-tyyliin" perustuen. Muutamia esimerkkejä:
*kauluspaita, kynähame, jakku
---> rennompi paita/tunika, samettihame, puuvillaneule.
Kannattaa panostaa siihen että on esim. puuvillaneuleita muutamaa eri väriä, sitten pari hametta ja mustat suorat housut sekä farkut ja paitoja esim. 5 kpl. Noilla präjää jo viikon, ja toki lisää voi ajan mittaan hankkia ;)