Minkä ikäisinä pojistanne on tullut päiväkuivia?
Meillä 3 vanhempaa lasta on tyttöjä ja ovat olleet aikaisin kuivia. Poika nyt 2v9kk ja nyt viikon ollut päiväkuiva. Yövaippa on vielä.
Kommentit (36)
yökuiva oli jo 2-vuotiaana. Päivällä vaan oli niin kamala kiire koko ajan ettei ehtinyt ajatella vessa-asioita.
yökuivaksi pari kk myöhemmin. Tosin vahinkoja sattuu ehkä parin kuukauden välein edelleen (nyt 4v)
jäi samalla kertaa pois myös nuo yövaipat, eli ajateltiin niin, että kunhan homman tajuaa niin TODELLAKIN poika tajus :D, ikä auttoi ja oma tahto joka oli aiemmin ehkä enemminkin ollut kehityksen tiellä.. kaikki ajallaan!
Kun sai itse päättää milloin tekee pönttöön ja jättää vaipan pois, jäi kerralla sekä yö- että päivävaippa. Ikää oli just tuo 2v 10kk. Sitä ennen oli muutama "taistelu" vaipasta, mutta kun minä luovutin, poika tahtoi itse ja onnistui :-)
Mun lapsi ei juuri pottaillut, enkä pakottanut. Potta oli esillä, mutta ei kiinnostanut. Sitten itse halusi aina vaipan vaihdettavaksi heti, joten sainkin silloin kokeilemaan pottaa. Oppi sen yhden viikonlopuna aikana päivä että yökuivaksi. lapsi oli silloin siis 2v ja 8 kk ( aiempi kirjoittaja joku 10 vietiä sitten).
nyt vuotta myöhemmin edelleen yövaippaa on pakko pitää, vaikka kuiviakin kausia on välillä.
Nyt poika on lähes 3 v mutta yövaippa on yhä käytössä. Joka yö pissaa tosi paljon, vaikka just ennen nukkumaan menoa pissaa pottaan.
Eli siinä 2,5v alkaen hiljalleen jäi vaippa pois päivällä. Tai talvella pidemmille ulkoiluille tai kauppareissuille taidettiin vaippa laittaa. Yövaippa on juuri nyt jäänyt pois, ikää 3v7kk.
Tyttö oli aikaisemmin kuiva meilläkin. Nämä ovat saaneet mennä ihan omalla painollaan stressailematta.
mutta ei vieläkään yökuiva (nyt jo 5v)
Yökuiva ei ole vieläkään, ikää vajaan 4v. Meillä tytöt olivat päiväkuivia hiukan aikaisemmin, mutta yökuivia vasta 6v.
esikoinen 1v 10kk
kakkonen 2v 2kk
jäi samalla kertaa pois myös nuo yövaipat, eli ajateltiin niin, että kunhan homman tajuaa niin TODELLAKIN poika tajus :D, ikä auttoi ja oma tahto joka oli aiemmin ehkä enemminkin ollut kehityksen tiellä.. kaikki ajallaan!
Kyllä meinas jo monta kertaa loppua usko...