En ottanut sikapiikkiä
ja ainoa oire koko epidemian aikana oli se että oli epämääräisen hieman flunssainen olo puoli vuorokautta.
Kommentit (16)
Eikä ollut ees tuota hieman flunssaista oloa :)
enkä otakkaan.Lapselle on annettu ni se saa riittää.
ja osa lapsista on rokotettu, isommat sai päättä itse, eivät halunneet. Tunnen sikainfluenssan sairastaneitakin- saivat tartunnan ennen rokotusten aloittamista.
itse otin rokotuksen. Tulihan siitä vähän käsikipeäksi...
Luulenpa että on teidän onni jotka sitä ei ottanu, että iso osa kuitenkin sen rokotuksen otti, ettei päässy leviämään se tauti pahasti...
Sitä ennen lähipiirissä kaksi sairasti. Toinen joutui sairaalahoitoon.
sikapiikkiä. Meillä sairastettiin sika jo ennen kuin rokotus olisi saatu, tai siis muu perhe sairasti ja minä pysyin terveenä. Lääkäri sanoi ettei mun kannata rasittaa elimistöä turhaan, olisin kyllä sairastunut jos se minulle tarttuisi.
minä en ottanu, enkä antanu pistää lapsillekaan, vaikka neuvolakäynnillä tarjosivat. Sanoin, että mun mielestä sitä ei oo tutkittu tarpeeksi ja meidän lapset ei oo mitään koekaniineja. Ei muuten ottanu miehenikään. Ja nyt oon raskaana, enkä todellakaan aio ottaa vieläkään.
otettiin rokotus 5v astmaatikko tytölle joka kuitenkin sitten sairastui tautiin. Oli sitten 3 yötä sairaalassa taudin takia (tuli myös keuhkokuume). Mies ja kuopus sairastui pari päivää esikoisen jälkeen ,itselläni ei ollut mitään oireita vaikka olin sairaan lapsen vierellä 24/7.
Muutama tuttu sairasti taudin erittäin rankkana. Yksi oli neljä viikkoa saikulla, toinen kävi teho-osastolla. En halunnut samaa itselleni ja lapsilleni.
kun kuuluin riskiryhmään.
Tuttu sairasti miehensä kanssa ihan reilusti. Oli toistaviikkoa sairaalassakin. Lapset olivat onneksi saaneet piikin, niin pärjäilivät siinä jotenkuten, vaikka saivatkin olla kotosalla koska vanhemmat eivät pystyneet saattaaan heitä kouluun ja päikkäriin.
Raskaana olen ollut joulukuusta saakka enkä ole myöskään ottanut piikkiä, enkä ota! Jos ei kerran muitakaan rokotuksia pidä raskaana ollessaan ottaa, niin miksi sikapiikki olisi ok? Katsotaan sitten lapsen synnyttyä että otetaanko hänelle vai ei...
sairastimme kaikki SI:n (jo ennen rokotuksia) eikä tuo ollut tavallista flunssaa kummempi tauti.
Tuttavapiirissä on useampi rokotettu, joilla on ollut rokotuksesta lähtien outoja, selittämättömiä neurologia oireita - jopa lääkärien mukaan voivat johtua rokotteesta.
Ystävä ehti sikainfluenssan saamaan ja viikon sairastamisen jälkeen todettiin sydänlihaksen tulehdus. Joutui sairaalaan, jossa joutui olemaan kuukauden. Edelleenkin hänellä on rytmihäiriöitä, onneksi tosin jo vähenemään päin.
Ystävä ehti sikainfluenssan saamaan ja viikon sairastamisen jälkeen todettiin sydänlihaksen tulehdus. Joutui sairaalaan, jossa joutui olemaan kuukauden. Edelleenkin hänellä on rytmihäiriöitä, onneksi tosin jo vähenemään päin.
Vähemmän ollut koko talvena ja keväänä flunssaa kuin yleensä. :) Ihan kiva homma. :)
Outo juttu muuten, etten taida tuntea ketään, joka olisi sikaa sairastanut.