Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut lapsuudesta asti jokin haave? Onko se

Vierailija
22.05.2010 |

toteutunut? Minua mietityttää se että ihan lapsesta asti olen haaveillut asuvani pienessä mummonmökissä enemmän tai vähemmän yksin, lapsettomana. Siellä olisi pieni puutarha ja kaikki hallittavan kokoista ja nättiä.

Todellisuus on nyt keski-iässä se, että tuli parisuhde, tuli lapsia, tuli hemmetin iso ja ruma talo eikä mikään ole enää hallittavaa tai nättiä. Mies tulee töistä kotiin ja istuu nojatuoliin katsomaan televisiota tai näpräämään läppäriään. Minä leikkaan työpäivän jälkeen nurmikot, ostan ja keitän ruoat, hoidan lapset, lasten ja kodinhoidon juoksevat asiat, autonpesut, siivoamiset, pyykinpesut, kaikki kotityöt. Mies käy vaan töissä, kuluttaa päivässä max. 10 minuuttia raha-asioiden hoitamiseen ja muuten tekee mitä haluaa. Tämä työnjako on mennyt näin, koska minulla on keikkatyö, huono palkka ja mielenterveysongelmia. Toisin sanoen mies tuo enimmän osa rahaa taloon ja on siis tavallaan niskan päällä.

Koko ajan mielessä siintää se pieni talo. Olin hajota kateuteen, kun sukulaiseni erosi ja rakensi pikkuruisen talon, laittoi siihen pienen pihan ja elelee siinä nyt lastensa kanssa. Jutun ironia on siinä, ettei hän suinkaan olisi halunnut eroa ja hänellä on nyt omasta mielestään asiat huonosti! Ja minusta hänellä on kaikki unelmaelämän ainekset. Ei mee järkevästi tää elämä, ei.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut kirjoittaa kirjan. Olen aina ollut todella innokas lukija ja olen tykännyt myös kirjoitella (olen julkaissut mm. novelleja netissä ja sanoitan erään paikallisen bändin biisit), joten olettaisin, että jonkinlaista taitoa riittäisi (ts. osaan siis kirjoittaa).

Nyt sain viimein aikaiseksi alkaa suunnitella kirjan juonta jne. ja olen päässyt jo kirjoittamisvaiheeseen. Kovin on hankalaa, kun uusia ideoita juoneen tulee koko ajan ja kirjoittamisaika on kuitenkin vähissä. Haluan kuitenkin uskoa, että jonakin päivänä kirjani löytyisi kirjakaupan hyllyltä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi