Mitä tehdä?
Tyttären luokalla on yksi tyttö, joka lukuisista opettajan puuttumisista huolimatta lyö, potkii, tönii, tukistaa muita. Uhkailee jatkuvasti, että jos et tee sitä tai tätä, lyön sua. Väärä toiminta on kyllä vähentynyt puuttumisten jälkeen, mutta jatkuu edelleen.
Olen ollut opettajan kanssa asiasta talvella yhteydessä useampaan kertaan, ja opettaja otti asian vakavasti, mutta ei kai opettajan toimet oikein tehoa.
En tiedä onko oma tyttäreni liiankin herkkä, mutta ei kai kenenkään tarvitse tuollaista sietää koulussa?
Täytyykö mun sanoa pitkälle tyttärelleni, että tinttaa kerran kunnolla takaisin vai otanko taas vaan opettajaan yhteyttä? Opettajahan ei välttämättä tiedä kaikkea mitä tapahtuu.
Meilä on kaksi muutakin lasta ja oma tyttäreni on reipas, innokas ja hyvä koulussa. Kyse on neljäsluokkalaisista.
Kommentit (4)
uhkaat heita, 'jos ei mitaan tapahdu, otan yhteytta viranomaisiin, poliisiin ym'. lapsellasi on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi, ilman jatkuvaa pelkoa.. ja sinun tehtavasi aikuisena on taata tuo turva.
ja uskon, että voimaakin on aika paljon enemmän. Mutta mun tyttö ei ole ainoa, jota tuo kiusaa. Enkä haluaisi opettaa lapsille väkivaltaisuutta. Nyt olen tosin sanonut, että ärähtää tiukasti tai uhkaa lyödä takaisin. Kavereita mun tytöllä on kyllä paljon eli ei ole yksin.
Opettaja epäili, että yrittää kompensoida pientä kokoaan väkivaltaisuudella. Ja kotonaan on ilmeisesti sellainen tyyli ratkoa ongelmia :(
ja olihan se ihanaa että rehtorikin puuttui, mutta loppui vasta kun itse sanoin vastaan ja sain ystävän joka mua puolusti... onhan se väärin opettaa että lyö takaisin, mutta jos olet varma että tyttösi on vahva niin minä neuvoisin niin =/
mutta onhan se kurja, kun aina joutuu miettimään, ettei mene samaan leikkiin ja että mitä puhuu tuon ko. tytön kuullen. Ja kun mun mielestä ei pitäisi tarvita aina varoa tekemisiään, kun ei muidenkaan lasten kanssa tarvitse.
uhkaat heita, 'jos ei mitaan tapahdu, otan yhteytta viranomaisiin, poliisiin ym'. lapsellasi on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi, ilman jatkuvaa pelkoa.. ja sinun tehtavasi aikuisena on taata tuo turva.
ja olihan se ihanaa että rehtorikin puuttui, mutta loppui vasta kun itse sanoin vastaan ja sain ystävän joka mua puolusti... onhan se väärin opettaa että lyö takaisin, mutta jos olet varma että tyttösi on vahva niin minä neuvoisin niin =/