Olenko ihan vanha kurppa kun olen täyttänyt 38v kun vauva syntyy?
On toinen ja viimeinen lapsemme. Esikoinen syntyi kun olin pikkuisen alle 34v. Toinen syntyy kun olen juuri täyttänyt 38v.
Kommentit (50)
No heh.
Olen 45-vuotias ja kuopukseni on 2-vuotias (( :
En todellakaan ole mikään kurppa!
sitten lapsivesipunktio. Kovin usein neuvolan hoitaja on myös puhunut, että "kun olet jo niin iäkäs odottaja". Liekö itse saanut lapsensa nuorena.
ap
Kukaan missään instanssissa ei ihmetellyt tahi kommentoinut ikääni.
Mähän se vasta kurppa oon, kun vartaloni pilasin jo parikymppisenä ja ryppyjä oon saanut joka huolesta, jota lapsi on mulle tuottanut :)
Onnea vauvasta!
sitten lapsivesipunktio. Kovin usein neuvolan hoitaja on myös puhunut, että "kun olet jo niin iäkäs odottaja". Liekö itse saanut lapsensa nuorena.
ap
enkä joutunut mihinkään seulaan tai muutenkaan saanut mitään erikoiskohtelua iän takia. Eikä kukaan siitä missään mitään maininnutkaan. Tunsin itseni ihan perusynnyttäjäksi, mitä kai olinkin.
Käsittääkseni vasta yli 40 vuotiaat saavat jotain lisätutkimuksia. Ja yli 40 vuotiailla mahdolliseen lisähuomioon vaikuttaa kai aika paljon myös se onko kysymyksessä ensimmäinen vai perheen iltatähti.
Ellet sitten näytä joltain 80-vuotiaalta.
Toisen lapsen nelikymppisenä.
Et ole kurppa. En ole minäkään ;-D
Ei vaiskaan, tuskin mikään kurppa olet :)
olet ihana äiti. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, onnea!
enkä tosiaan tunne itseäni kurpaksi :D Enkä myöskään näytä siltä, naama on vielä hyvässä kuosissa.
Itse en onneksi kuulu siihen ryhmään.
kannattaako tehdä itsestään vanha ennenaikojaan??
Ei ole edes mitään ikään liittyviä riskejä vielä.
kurpaksi jo alle nelikymppisenä. Sairasta. Itse aioin elää ainakin kahdeksankymppiseksi, enkä silloinkaan aio olla kurppa :)
kannattaako tehdä itsestään vanha ennenaikojaan??
Ei ole edes mitään ikään liittyviä riskejä vielä.
Tuo osaltaan tekee kurppa-tunnetta.
ap
Mä en joutunut tai päässyt edes 42-vuotiaana mihinkään ikäseulontoihin.
mihinkään ylimääräisiin seulontoihin (ainoastaan siis np-ultra ja sokerirasitus, joka tehdään kaikille tässä kunnassa) ja esikoistani odotan 37-vuotiaana.
ap
Meille tulossa 4.lapsi (ja viimeinen:), ja ikää minulla "jo" 40v, mutten siltikään Helsingissä päässyt mihinkään tutkimuksiin koska kolmoistutkimuksen tulos (niskapoimu, seerumi, ikä) oli normaali. Nyt sitten vaan toivotaan että vauva on terve. Sinulla ei edes ikä vielä lisä riskejä:) Onnea odotukseen:)
Olenkin etsinyt meitä "kypsempiä" odottajia ts. löytyykö netistä mistään aktiivista keskusteluryhmää missä olisi esim. yli 35v odottajia? Vielä kivempi olisi jos pääkaupunkiseudun odottajia löytyisi niin voisi myöhemmin tapailla:)