Mistä yh saa apua kun vauva itkee öin ja päivin?
Minulla on kolme lasta, nuorin on vielä vauva ja todella vaikea/vaativa sellainen. Kaksi isompaakin ovat olleet itkuisia vauvoina, mutta se oli helppoa tähän nuorimpaan verrattuna ja sillon oli vielä mies apuna.
Nyt olen yh ja lasteni isä asuu nykyään ulkomailla. Alkuun kävi katsomassa isompia (erosimme raskausaikanani), mutta nyt häntä ei enää näytä kiinnostavan. Lupaa tulla, mutta ei sitten tulekaan.
Neuvolasta sain perhetyöntekijän, mutta eipä hänestä apua ollut kun vain jutteli ja kyseli kaikenlaista enkä minä todellakaan kaipaa tähän enää jotain ihmistä tenttaamaan kun muutenkin oon voimavarojeni äärirajoilla.
Kommentit (26)
Hoida nyt lapsesi kun olet ne tehnytkin.
oikea riesa jos käy oikeen huono tuuri.
Minä olin samanlaisessa tilanteessa. Ei ollut tukiverkkoja tai varaa palkata hoitajaa. Yksin se oli vaan pakko jaksaa. Neuvolasta tarjottiin perhetyöntekijää, mutta ei hän olisi lapsia hoitanut vaan keskustellut kanssani, mitäköhän hyötyä siitä olisi ollut?
Minä auttaisin mielelläni ihan vilpittömästi ottamalla lapset pariksi tunniksi hoitoon jotta saisit nukkua. Mutta ap asuu kuitenkin eri puolella suomea...
Olisit tehnyt abortin. Hoida nyt lapsesi kun olet ne tehnytkin.
vaikutti olevan hyvin. Silti mieheni jätti minut toisen naisen takia.
Oletan siis, että kommenttisi oli minulle.
ap
Tämän vuoksi juuri sitä parisuhdetta pitää hoitaa.
Haet nyt vaan pk-paikat isommille ja sinnittelet siihen asti kun paikat on saatu. Sitten saat nukkua päivisin vauvan kanssa.
T. Eräs, jolla ei myöskään ole ollut tukiverkkoja. Nyt jo töissä ja lapset hoidossa.
Sinuna kysyisin vielä neuvolasta, että etkö voisi saada hoitajaa joka hoitaisi lapsia eikä keskustelisi. Tosin täällä ainakin on niin, että jos haluaa lastenhoitoapua niin ensin on oltava lastensuojelun asiakas. Me suostuimme lastensuojelun asiakkaiksi, mutta siitähän vasta painajainen alkoi.
perhetyöntekijä... kayvät kerran viikossa pari tuntia kerralla... tai sit jos joku sukulainen kävis kattoo lapsii niin et sä pääsisit nukkumaan tai sit jos rahat riittää ni mll:n lapsen hoitaja
Laittaisitko heidät päivähoitoon?
Oliko se sitten hyvä isä noitten kahden aikana ja onko se niille hyvä isä? Jos ei, niin miksi teit tollaiselle kolmannen lapsen? Häipyi ulkomaille? Ihmettelen vaan.
apuun sukulaista, ystävää, kaveria tai puolituttua?
Kyllä siihen vauvan/lapsen tekoon tarvitaan kaks, tämä nuorin on sanoisinko että puolivahinko. Ei siinä minulla ollut juuri sanomista kun mies löysi uuden naisen, nyt kyllä jo eronnut tuosta naisesta.
Minun sukulaiset asuu kaukana, samoin lasten kummit. Kummit ovat kyllä auttaneet, että ovat tämän 4kk aikana tulleet välillä meille ja hoitaneet lapsia, jotta saan edes vähän univelkaa nukuttua pois. Nyt tuo ei ole enää mahdollista erinäisistä syistä.
Kuten jo kirjoitin niin perhetyöntekijästä ei ollut apua, en kaipaa mitään jutteluseuraa vaan että joku vahtisi lapsia, että saisin välillä nukkua.
ap
Oliko se sitten hyvä isä noitten kahden aikana ja onko se niille hyvä isä? Jos ei, niin miksi teit tollaiselle kolmannen lapsen? Häipyi ulkomaille? Ihmettelen vaan.
Minkä ikäisiä he ovat? Ehkä jopa kokopäivähoitoon, parina päivänä viikosta ainakin, että voisit levätä vähän?
Lastensuojelua vältä viimeiseen asti.
Kyllähän se auttaisi, jos ois isommat ees välillä muutaman tunnin poissa. Isommat lapseni ovat 2v ja 4v.
Taitaa vaan olla melko pitkä jonotusaika, ainakin ystävälle näin sanottiin kun haki hoitopaikkaa lapselleen
ap
Minkä ikäisiä he ovat? Ehkä jopa kokopäivähoitoon, parina päivänä viikosta ainakin, että voisit levätä vähän?
Miten voit kuvitella, että kolmen lapsen yksinhuoltajalla joka on tossa tilanteessa, olisi varaa palkata itselleen tosta vaan lapsenhoitaja?
Jos olisi, niin eiköhän toi olisi sen jo tehnyt.
kauhean kalliiksi tule. Esimerkiksi joku alan opiskelija.
Maksaahan se päivähoitokin ja siinä on aina se raijaamisen vaiva plus lapset kantaa kaikki pöpöt kotiin.
Kyllähän se auttaisi, jos ois isommat ees välillä muutaman tunnin poissa. Isommat lapseni ovat 2v ja 4v.
Taitaa vaan olla melko pitkä jonotusaika, ainakin ystävälle näin sanottiin kun haki hoitopaikkaa lapselleen
ap
Subjektiivinen päivähoito-oikeus takaa sen, että päivähoitopaikka on osoitettava jokaiselle, joka sitä hakee, tietyn määräajan puitteissa.
Periaatteessa, se on siitä kun jätät hakemuksen 2 viikkoa. Jos pysyvää hoitopaikkaa ei pystytä osoittamaan, kunnan tai kaupungin pitää kuitenkin määrittää väliaikainen hoitopaikka, tähän mennessä.
...kaikkea sitä kuuleekin...