Lue keskustelun säännöt.
Miten pääsisi lapsen tic-oireesta eroon tai saisi vähennettyä?
21.05.2010 |
Lapsella oli useita kuukausia tic-oire, joka loppui pariksi kuukaudeksi, kunnes alkoi uudestaan. Kyseessä ei ole sairaus tms. Mutta mikä olisi hyvä keino, jolla sen saisi loppumaan? Vai pitääkö vain odottaa.
Kommentit (3)
Loppuvat itsestään.
Ei kannata kiinnittää asiaan mitään huomiota.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meidän tytöllä todettiin tic-oireita ja sitten tajuttiin, että aina kun oireita tulee, hänellä on poskiontelontulehdus. Yrittää kasvoja nykimällä saada helpotusta oloon. Eli meillä ei sitten oikeasti tic-oireita ollutkaan. Mutta siis ajoittaiset oireet voivat johtua myös jostakin tälläisestä.
Meillä ikä on helpottanut oireita, mutta jännittäessään lapsi oireilee enempi. Samoin stressaantuneena esim. jostain mitä vaikka päiväkodissa on tapahtunut. Meillä lapsi ei osaa puhua asioista ja murehtii itsekseen ja sitten oireilee enempi tai vähempi. Silloin jutellaan ja salapoliisin työtä joutuu tekemään. Uudet tilanteet pitää käsitellä jo etukäteen ja lasta kannustaa. Myös oma käyttäytymiseni heijastuu lapseen. Jos minulla on hermot kireällä niin silloin lapsikin oireilee. Tämän asian kanssa on pakko tasapainoilla parhaansa mukaan. Nyt kun muksu on jo eskari-ikäinen olen myös puhunut asiasta hänelle. Meillä asiaa mutkistaa sekin ,että lapsen isällä on koko ikänsä ollut oireita. Uskon että hän ottaa mallia osittain isästään. Mä vaan toivon et oireet helpottaa ajan kanssa.