Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te jotkut suostutte jäämään niin helpolla yh-äideiksi?

Vierailija
21.05.2010 |

Jos sanoisitte miehellenne että jää yh-isäksi, niin eipä miehet niin vaan siinä tapauksessa eroa ota.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset ole mitään pelinappuloita, joita heitellään että kuka heidät huolii!!! Mies kun ilmoitti haluavansa eron, niin ilman muuta halusin lapset. En olisi suostunut olemaan etä-äiti. Ja mies ei olisi kyennyt heistä huolehtimaan. Ja by the way, en minä edes halua miestä, joka haluaa erota!

Miksi pitäisi painostaa ketään olemaan naimisissa, jollei hän sitä kerran halua? Onko se liitto silloin onnellinen ja onko siinä lasten hyvä kasvaa? Tuskin. Paljon parempi kaikille osapuolille, myös lapsille, elää onnellisten vanhempien kanssa.

Ps. Ei yh-vanhemmuus ole kovin paha asia.

Vierailija
2/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla loppuelämääni surkeassa suhteessa ja jos ainut vaihto ehto on ero ja yh:na olo ni sen kyllä valitsen ja ehkä tulevaisuudessa löytäisin onnen uuden miehen kanssa...en voisi kuvitellakkaan että näkisin lastani pari kertaa kuukaudessa... ja tykkään olla yh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ero tulisi en suostuisi yh-äidiksi.ap

Vierailija
4/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko lapseton? itse jäin yh:ksi kun mieheni kuoli, oletko ottanut huomioon että sellaistakin voi tapahtua.

Vierailija
5/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta mieheni ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin minä. Osaa hoitaa lasta samalla lailla. Jos mieheni kuolisi tietenkin hoitaisin lapsen vaikka minä vanhempana ja useita sairauksia omistavana varmasti kuolen ennen häntä.

Vierailija
6/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ihmeestä muuten ajattelet, että aina mies olisi se joka haluaa erota?

Minä olin se joka halusi erota (vieläpä varsin pätevin perustein) ja nimenomaan minä halusin, että olen lähivanhempi.

Ja elämäni yh-äitinä on todella hyvää ja ihanaa, vaikka ex ei pahemmin lapsia tapaakaan.

Vierailija
7/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ajatusmaailma. Mikä sinua siinä tilanteessa ahdistaisi? Että joutuisit hoitamaan lastasi? Kuinka vähän haluaisit sitten nähdä lastasi etävanhempana?

Suomessahan lähes kaikki vanhemmat jakavat lapsen huoltajuuden, eli kyseessä on yhteishuolto. Varsinaisia yksinhuoltajia (yh) on vain pieni määrä kaikista eroperheistä.

Vierailija
8/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun erottiin ja musta tuli 2 lapsen yh-äiti :)

Vierailija
9/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni olisi jonkinlainen. Lisäksi mieheni ei varmaan suostuisi yhteishuoltoon eli viikko toisella ja viikko toisella systeemiin ja minustakin olisi parempi jos toinen olisi yh. Olisin niin totaali yh että katson että mieheni olisi helpompi jäädä yh.ksi.

Vierailija
10/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on persoonallisuushäiriö (pysyy kurissa mutta enpä tiedä miten pysyisi jos olisin yksin), turvaverkot aika heikot, sukua ei elossa alkoholisti-veljeäni lukuunottamatta. Olen tällä hetkellä työtönkin.

Miehellä huolehtiva suku, terve mieli, opiskelee ammattia jne.

Jos muuttaisimme erilleen, tahtoisin kyllä nähdä lasta useamman kerran viikossa. Olemme miehen kanssa miettineet eroamista ja tulleet siihen tulokseen että voisimme jatkaa seurustelemista mutta elämästä saman katon alla ei vaan tule mitään. Kärsiikö lapsi tuollaisesta ratkaisusta? Siis vanhemmat yhdessä, mutta eri talouksissa.

Vierailija
11/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan sama asia kuin yhteishuoltajuus. Ei siinäkään tapauksessa vaikka toinen hoitaisi lapsia vain joka toinen viikonloppu. Jos huoltajuus on molemmilla, niin kuin aika usein on, ei silloin ole yksinhuoltaja.

Vierailija
12/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni olisi jonkinlainen. Lisäksi mieheni ei varmaan suostuisi yhteishuoltoon eli viikko toisella ja viikko toisella systeemiin ja minustakin olisi parempi jos toinen olisi yh. Olisin niin totaali yh että katson että mieheni olisi helpompi jäädä yh.ksi.

Sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin.

Yhteishuoltajuus EI TARKOITA viikko-viikko systeemiä. Yhteishuolto on silloinkin, vaikka toinen ei tapaisi lasta kuin kerran kuussa. On erittäin, erittäin vaikea saada yksinhuoltajuutta - paitsi jos toinen vanhempi siihen suostuu omaehtoisesti. Tämä on kuitenkin harvinaista, yleensä niin isät kuin äiditkin haluavat olla huoltajia eron jälkeen - nekin isät jotka eivät sitten tapaa enää lapsiaan kuin joskus ja jouluna.

Sitä paitsi voin kertoa, ettei miehesi sitä päätä, että olisiko teillä yhteishuoltajuus vai ei. Jollet sinä suostu luopumaan huoltajuudesta (ja ollet hullu jos niin teet), miehesi voi viedä asian käräjille. Jollet ole narkkari tai lastenhakkaaja, miehesi ei koskaan saisi yksinhuoltajuutta.

Ja huom, edelleen se yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että olette molemmat huoltajia. Tapaamisoikeus on aivan erillinen asia, joka voi olla mitä tahansa kerran kuussa tai viikko-viikko systeemin väliltä.

Sinulla on nyt aivan hakusessa tämä asia, että mitä se yhteishuoltajuus tai yksinhuoltajuus tarkoittaa. Kyseessä on vain huoltomuoto, joka ei millään lailla pidä sisällään lapsen tapaamisoikeutta - eli siis sitä sopimusta, joka kertoo kuinka paljon kumpikin vanhempi pitää lasta luonaan.

Vierailija
13/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada yksinhuoltajuutta. Eron jälkeen mies ei tavannut lapsia, lupasi kyllä tulla mutta ei tullut, kiusasi minua lukuisilla tavoilla, uhkasi viedä lapset Tanskaan asumaan eikä suostunut yksinhuoltajuuteeni. Otin yhteyttä lakimieheen kun halusin jotta Tanskaan vienti olisi mahdotonta. Oikeus määräsi miehen tapaamaan ensiksi lapsia lauantaina kuusi tuntia kerrallaan, yksi lauantai toteutui osittain ja sitten ei mitään. Sain yksinhuoltajuuden.

Vierailija
14/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen toistuvia keskusteluja yksinhuoltajuudesta ja etenkin yksinhuoltajien jatkuvaa vähättelyä ja alentavaa kohtelua.

Tuntuu että nykyään liian monelle on rankkaa olla yksin oman lapsensa kanssa edes muutamaa tuntia saati edes vuorokauden verran. Miehen työmatka jo pistää monet Facebook statuksissa valittamaan YKSINHUOLTAJAKSI jäämisestään. Naurettavaa.

Mulle on ihan yhdentekevää olisinko yksin vai suhteessa mutta rakastan lastani yli kaiken, olen hänen ainoa äitinsä ja hänelle tärkein ihminen enkä ikinä voisi häntä hylätä ja romuttaa pienen ihmisen elämää. Ihmettelen kovasti miksi jotkut hankkivat lapsia jos se on pelkkä taakka ja rasite ja aikuiset ihmiset tarvitsevat toista aikuista kyetäkseen kantamaan vastuun omista lapsistaan, tämä koskee tietysti myös miehiä. Lemmikit on sitä varten että niistä voi hankkiutua kätevästi eroon jos ei se ollutkaan niin ruusuista kuin luulit sen olevan. Suosittelisin siti harjoittelemaan vaikka Tamagochilla ensin.

Vierailija
15/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun erottiin ja musta tuli 2 lapsen yh-äiti :)

Ja ihan tiedoksi MINÄ olin se joka otti eron eikä kieheltä kysytty.

Vierailija
16/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on yhteishuoltajuus ex-miehen kanssa, mies tapaa lapsia muutaman kerran vuodessa

Vierailija
17/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nainen joka "jää yh-äidiksi"?

Oletan, että ap ei tarkoita oikeita yksinhuoltajia, vaan ainoastaan niitä, jotka ovat eronneet ja ovat ns. lähihuoltajia.

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että se oli paljon helpompaa kuin olla surkeassa avioliitossa.

Vierailija
18/18 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimostani.

Meillä on ns. jaettu vanhemmuus. Ei ihan vuoroviikoin, mutta melkein, kallellaan milloin minnekin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi