Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tainnut hakemaani työpaikka saada :´(

Vierailija
21.05.2010 |

vaikka hyvältä vaikutti ja mm haastattelun jälk tuo pomo sanoi että "sinusta jäi hyvä käsitys" ja "älä ole noin huolissasi".

Ja eräs tiimin jäsen jonka kanssa varmaan ½h juteltiin sanoi pitävänsä peukkuja puolestani..

Tänään se pomo on vielä yhtä haastatellut, itse kävin haastattelussa 1½vkoa sitten ja tosiaan tänään on se päivä milloin soittaa ja ilm päätöksestään.

Ei ole puh soinut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettet tullut valituksi. Joillakin firmoilla/yrityksillä kun ei ilmoiteta puhelimitse valituksi tulemisesta kuin sille, joka on valittu. Myöhemmin sitten muille hakijoille tulee tiedot. Ei todellakaan mitenkään suositeltava tapa toimia, mutta ikävä kyllä melko yleistä.

Vierailija
22/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä numero Enirosta, sieltä näkee onko ns. työpuhelin vai yksityinen. Jos on työnumero, niin sitten voit kyllä soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haastattelun jälkeen lupasivat olla "pian" yhteydessä jatkosta ja sitten ei kuulunut mitään. Sain toisen mielenkiintoisen työn "hollille" ja miltei unohdin koko jutun, kun sitten monen viikon päästä soitettiin, että olet tullut valituksi kolmen lopullisen kandidaatin joukkoon! Eli koskaan ei voi tietää, viivästyksiä voi tulla.

Voisikohan kyseessä olla se, ettet tullut valituksi. Joillakin firmoilla/yrityksillä kun ei ilmoiteta puhelimitse valituksi tulemisesta kuin sille, joka on valittu. Myöhemmin sitten muille hakijoille tulee tiedot. Ei todellakaan mitenkään suositeltava tapa toimia, mutta ikävä kyllä melko yleistä.

Vierailija
24/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haastattelun jälkeen lupasivat olla "pian" yhteydessä jatkosta ja sitten ei kuulunut mitään. Sain toisen mielenkiintoisen työn "hollille" ja miltei unohdin koko jutun, kun sitten monen viikon päästä soitettiin, että olet tullut valituksi kolmen lopullisen kandidaatin joukkoon! Eli koskaan ei voi tietää, viivästyksiä voi tulla.

Voisikohan kyseessä olla se, ettet tullut valituksi. Joillakin firmoilla/yrityksillä kun ei ilmoiteta puhelimitse valituksi tulemisesta kuin sille, joka on valittu. Myöhemmin sitten muille hakijoille tulee tiedot. Ei todellakaan mitenkään suositeltava tapa toimia, mutta ikävä kyllä melko yleistä.

Vierailija
25/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten maanantaina tai viikon päästä soittavat, niin se on sitten iloinen yllätys. Tuo ilmoittamatta jättäminen on todella yleistä.

Kerran pakotin mieheni lähettämään tekstarin perjantaina klo:21.00, kun oli unohtanut ilmoittaa, että "valintamme kohdistui sinuun...

Vierailija
26/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esim. ollut tänään koko päivän "kotikonttorilla" etätöissä, joten minustakin sanottaisiin, että en ole enää paikalla.

Minullekin on kerran soitettu illalla kuuden aikaan, että minut valittiin työpaikkaan. Kyseinen esimies oli lähtenyt kiireellä perjantaina kauppaan ja lapsia hakemaan ja soitti sitten kotiinpäästyään rauhassa.

Vierailija
27/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt tuollaisesta voi koko päivä ja viikonloppu pilalle mennä.

Unohdat nyt koko asian, nautit kesästä ja os maanantaina ei kuulu mitään, niin soitat. That´s it.

Vierailija
28/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on joutunut koko päivän hoitamaan jotain pirullista asiaa. On luvannut vaimolle, että käy kaupassa ennen kuin hakee lapset hoidosta ja sitten vasta miettiessään pakastealtaalla, että ottaisko Jättis-tuutin vai Eskimopuikon, muistaa, että "Piru, sille hakijallekin piti tänään ilmoittaa että se tuli valituksi".

Esimieskin on ihminen, sille se sun työpaikka ei ole niin tärkeä kuin sulle. Soita itse maanantaina ja kysy! Itse en enää soittaisi, jos kerran on jo lähtenyt kotiin. Kyllä mua ainakin nyppii, kun joku mulle työasioita soittaa, jos oon jo ehtinyt kotiin lähteä, liukuma se on liukuma mullakin.

Terkuin äiti, vaimo ja esimies

Vierailija
29/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin haastattelussa, ja haastattelu meni tosi mukavasti. Haastattelija sanoi mm, että "on vakuuttunut, että sopisin heille hyvin" ja että "kaikki näyttää oikein hyvältä". Sanoi, että tällä viikolla (maanantaina) tulee vielä yksi henkilö haastatteluun, ja että he ilmoittavat kyllä sitten heti. Kysyin vielä, että ilmoittavatko joka tapauksessa ja sanottiin että "kyllä kyllä ilman muuta". Sanoin, että sähköpostiakin voi laittaa.

No joo, ei ole tullut mitään tietoa mihinkään. Selväähän on, etten saanut paikkaa, jos alkuviikosta päätös tehtiin, mutta mikä helvetti siinä on, ettei työntekijää ja toista ihmistä voi arvostaa sitä vertaa, että pitää lupauksensa. ma-ke vahtasin puhelinta ja sähköpostia toiveikkaana, ja sitten tajusin, että ei pidä pomo sanaansa. Minusta on tosi ikävää ja epäkohteliasta, että haastattelussa annetaan ymmärtää, että mahdollisuudet on hyvät (jolloin tietysti oikeasti odottaa sitä lopullista tietoa) ja luvataan ilmoittaa, eikä edes ilmoiteta!

Eli ymmärrän sinua, ap, täysin...Itselläni on mennyt koko viikko pilalle tämän asian takia! =(

Vierailija
30/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin viihtyisit firmassa.

Vierailija
31/31 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää on vielä monta tuntia jäljellä. Jos kuitenkin käy niin, ettet saa paikkaa, älä masennu. Mitä ilmeisemmin ovat ainakin harkinneet sinua vakavasti, eli olet HYVÄ TYÖNTEKIJÄ.

Itse olen hakenut lähiaikoina yli 10 työpaikkaa, enkä ole (ainakaan vielä) päässyt yhdessäkään edes haastatteluun asti. Toista oli takavuosina, mutta nyt lama rokottaa vähän kaikkia aloja. Siitä huolimatta uskon, että löydän viimeistään syksyn aikana töitä - vaikka kiven alta!