Onko niitä lapsia pakko raahata iltamyöhällä kauppakeskuksiin?
Kyllä taas suututti nämä äidit jotka näin Jumbossa toissa-iltana.
Kello oli varmaan 20.
Yhdessä vaatekaupassa mamma kierteli pienempi kantoliinassa ja taapero istui kärryssä ja itsi ihan selvästi väsymystään. seurasin vähän aikaan taustalta ja lapsi itkee ja haukottelee. Äiti vaan jatkaa ja kiertelee ja väliin toruu lastaa ja pyytää hiljentymään.
Tämä toinenkaan äiti ei ollut ruokakaupassa vaan vaatekaupoissa näytti kiertelevän ja sitten hermoilee lapsille kun alkavat kiukuttelemaan.
Eiköhän ne lapset kiukuttele tuohon aikaan väsymystä.
Sen olisin vielä ymmärtänyt jos olisivat ruokakaupassa nopsaa kävässeet.
T: viiden äiti
Kommentit (22)
olisi muutakin tekemistä kuin vakoilla kanssaihmisiä Jumbossa iltamyöhällä...
lähikauppakeskuksessa ostoksilla juuri ennen sen kiinnimenoa, taapero vaunuissa. Ei häiritse hänen rytmiään millään tavalla, koska ei ole kahdeksalta eikä yhdeksältä tai kymmeneltäkään tavallisesti nukkumassa. Toisaalta ehkä ap ei tarkoittanutkaan minua puhuessaan äideistä jotka yömyöhään kiertää kauppoja, koska minun lapsi ei myöskään kitise väsymystään siihen aikaan :).
kanssa kotona. Olin siis ihan yksin kaupoissa:)
Ei noita asioita voinut olla huomaamatta.
Ehkä mä olen siinä erilainen että osaan ennakoida tilanteita ja ostan etukäteen tarvittavia vaatteita tiettyihin tilaisuuksiin.
ap
olisi muutakin tekemistä kuin vakoilla kanssaihmisiä Jumbossa iltamyöhällä...
Meillä esimerkiksi tutin poiston yhteydessä on lasta valvotettu kaikin keinoin illalla vähän pidempään, että kävisi helpommin nukkumaan ja tottuisi olemaan ilman tuttia. Sama juttu unikoulutusten aikaan.
Mistäpä sitä tietää mikä tilanne on päällä, ehkä seuraavana päivänä yllätyskutsu juhliin ja lahja pitää löytää, tai on unohtunut ostaa. Käypä ap neuvomassa näitä väärin toimivia vanhempia, ihan noin viisaan viiden lapsen äidin kokeneella rintaäänellä.
lapsiaan ja siivoamassa, eikä liesuta ympäri maailmaa. Miksi tehdä viisi lasta jos ei niistä huolehdi!
Ai mitä?
Kato kun lapset on tohon aikaan meilläkin kotona, kyllä itse sitten voikin mennä rauhassa eikä väsyneet lapset kiukuttele.
T. neljän äiti
ruoanlaittoa, järjestämistä, säilömistä jne.
Tai sitten iltatyötä, jos on päivisin kotona.
miten lapset on kaupassa vielä vähän ennen yhdeksää. Meen joskus itse siihen aikaan ruokakauppaan ja meidän lapset jo nukkuu silloin ja tosi paljon on perheitä siihen aikaan kaupassa lastensa kanssa. OOn sitten tästä vaan päätellyt, että ehkä meillä on vaan aikaisempi rytmi kuin suurimmalla osalla lapsiperheitä. Meillä lapset herää aamulla 6.30 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20.
siivoamista,ruoanlaittoa, järjestämistä, säilömistä jne. Tai sitten iltatyötä, jos on päivisin kotona.
Nyt vasta kun esikoinen on ekalla, ollaan siirrytty aikaisempaan.
Mutta ennen olivat useinkin kaupassa vielä kello 20.
miten lapset on kaupassa vielä vähän ennen yhdeksää. Meen joskus itse siihen aikaan ruokakauppaan ja meidän lapset jo nukkuu silloin ja tosi paljon on perheitä siihen aikaan kaupassa lastensa kanssa. OOn sitten tästä vaan päätellyt, että ehkä meillä on vaan aikaisempi rytmi kuin suurimmalla osalla lapsiperheitä. Meillä lapset herää aamulla 6.30 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20.
en itsekkään säilö marjoja tähän aikaan vuodesta mutta mies osaa säilöä vaatteita kaapissansa :D
isä raataa töissä. Illalla juokset kaupoissa ostelemassa itsellesi vaatteita ja isä raataa kotitöissä.
Ei ole sinulla paljon varaa arvostella muita.
Käyn nykyisin ehkä 2 kertaa/kk:ssa jumbossa ja silloin kun sinne menen niin ravaan kyllä lähes joka kaupan läpi.
minä teen päivisin kotityöt ja ruuat ja siivoan. Jos tarvii imuroida niin jokainen sen osaa tehdä. Tai laittaa tiskit. Mulla ei olisi pokkaa jättää miehelle illaksi kotityöt.
isä raataa töissä. Illalla juokset kaupoissa ostelemassa itsellesi vaatteita ja isä raataa kotitöissä. Ei ole sinulla paljon varaa arvostella muita.
Miksi siellä vaatekaupassa pitää alvariinsa juosta??
Miksi siellä vaatekaupassa pitää alvariinsa juosta??
Jos kayn pari kertaa kuussa kaupoissa niin onko se mielestäsi jatkuvasti?
Mä olen päivät kotona lasten kanssa ja viikonloput vietetään koko perheen kanssa.
Meillä on iso perhe ja kyllä sitä aina jotakin tarvii. Samalla käyn tietysti ruokakaupassa. Se on mun yksi harrastus.
Ja lasten vaatteitakaan ei tarvitse ostaa kuin kolme kertaa vuodessa. Mutta se tietty vaatii ajattelua ja harkintaa, eikä pelkkää ravaamista.
Mä en jaksa herätä vielä 6.30, joten meidän lapsi menee nukkumaan 21-21.30 ja herää 8-9. :) Ei mekään tosin enää yhdeksältä olla kaupassa lapsen kanssa, mutta vielä kasin jälkeen saatetaan ollakin. Lapsi on kotihoidossa toistaiseksi, joten aamulla ei ole pakko nousta aikaisin.
Harvemmin teen illalla ruokaa.
Säilömiset kyllä illalla, mutta se mieluummin tuotakin myöhempään illasta.
Meillä mies voi tehdä kotitöitä myös (säilöä, järjestää tavaroita, silittää yms).
Kauppaan en vie lapsia kasilta enää koska meillä rauhotutaan jo yöksi.
Jos lapset kiukuttelee ja haukottelee kaupassa niin eihän ne jaksa!!
Sen tajuan että jokkut valvottaa kersojaan kymppiin niin silloin lapset varmaan jaksaa kasilta vielä kaupassa. Muutenhan puhutaan vaan siitä ettei vanhemmat ole kiinnostuneita laittamaan lapsiaan nukkumaan aikasin vaan roikutetaan hereellä, niin saa sitten itse aamulla nukkua pitkään.
Vaikka mieheni olisi työmatkalla niin en menisi kaupoille lapsieni kanssa enää illalla, hankkisin hoitajan kotiin muksuille, en ottaisi kaupoille kiusattavaksi.
Minusta äidillä ei ole mitään oikeutta alkaa väsyneelle lapselle sanomaan että on hiljaa.
8
Mutta tuota ei ehkä tulee niin ajatelleeksi sen yhden tai kahden lapsen kanssa kun on etukäteen ajatellut että "minun elämäni ei muutu lasten saamisen myötä vaan lapset kulkevat aina mukana". Ainakin itse vielä kahden kanssa raahasin niitä mukana, mutta kolmannen tultua oli helpompi pitää kiinni tietyistä nukkumaanmenoajoista ja rutiineista, noin suunnilleen. Tietysti menee joskus myöhemmäksi kun on reissuja ja kyläilyjä tms. poikkeustapauksia.
Toisaalta voi olla että tuo perhe tarvitsivat juuri jonkun tietyn vaatteen seuraavalle päivälle ja se oli pakko etsiä just silloin kun muuten ei olisi ehtinyt.
t. toinen viiden äiti