Onko kolmen tytön porukka mahdollinen?
Olen kuullut, että tytöt liikkuvat pareittain. Tuleeko sitten kolme tyttöä toimeen keskenään? Ala- ja yläasteikäisistä olisin kiinnostunut.
Kokemuksia kellään?
Kommentit (15)
tulevat toimeen kolmen tai useammankin tytön porukassa.
kuulla kokemuksianne. Aprikoin tässä lapsen kohtaloa, kun vaihtaa koulua. Tuttuja (mutta "valmiita") kaveriporukoita on jo tuolla.
Lisää mielipiteitä?
Tai siis, enemmän tai vähemmän ulkopuoliseksi, ja voi aina vaihdellakin kuka niistä kolmesta milloinkin on.
Itse olen huomannut, että 3 ei ole kauhean hyvä luku tyttöporukoissa... eikä monesti naisporukoissakaan.
4 on jo parempi.
Mutta, voi toki toimia hyvinkin! :)
tytöt ovat nyt kolmannella eikä mitään ongelmia ole. Ovat ollet yhdessä heti ekalta lähtien.
Itse tunnen molempien tyttöjen vanhemmat ja joskus jopa kahvittelemme yhdessä. Tytöillä on myös yhteinen harrastus ja kuskaamme tyttöjä sinne vuoronperään.
aina tuntuu tulemaan jotain että yksi tuntee olonsa ulkopuoliseksi vaikka ns. hyvin kasvatettuja. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut kun tyttölapsia olen seurannut, mutta toivottavasti tyttösi löytää oman mukavan kaverin/kaverit. Itse olen vaihtanut lapsena usein koulua eikä siitä traumoja ole jäänyt =).
Tyttäreni ja hänen kaksi parasta ystäväänsä ovat olleet oikein toimiva kolmikko ekaluokalta lähtien. Syksyllä siirtyvät yläasteelle.
Ikinä ei ole ollut mitään kolmas pyörä -juttuja tai muutakaan ihmeempää.
Aina kun olen jomman kumman kanssa kahdestaan, niin puhutaan siitä kolmannesta. Eikä aina kovin positiiviseenkaan sävyyn, vaikka kaikki tosi hyviä ystäviä ollaankin. Ja tiedän ihan satavarmasti, että nämä kaksi puhuvat ihan samoja juttuja myös minusta. Meillä on kyllä sillä tavalla myös, että tullaan kaikista parhaiten toimeen juuri kolmestaan. Kahdestaan on jotenkin vaivaannuttavaa, ehkä juuri siksi puhutaan siitä kolmannesta aina.
Itse olen kolmen porukassa mukana:) ja hyvin toimii! Ollaan oltu kolmen porukka 5.v asti😎💘ikinä ei ole ollut riitoja tai 3-pyörä juttuja:) aina kolmestaan!!!
Meille muodostui yläasteella kolmen tytön porukka. Jotenkin se dynamiikka toimi, vaikka etenkin ne kaksi muuta olivat aika erilaisia keskenään, ja mä olin jonkinlainen yhdistävä välimuoto. En ainakaan muista koskaan olleeni mustasukkainen, vaikka niillä kahdella muulla oli pari yhteistä valinnaisainetta, joita mulla ei ollut. Olin niillä tunneilla sitten tekemisissä muiden tyyppien kanssa ja hyvin meni. Toisaalta toinen niistä kahdesta tytöstä asui vähän kauempana, ja olin vapaa-ajalla huomattavasti enemmän tekemisissä sen lähempänä asuvan kanssa. Lukion alussa tai oikeastaan jo sitä edeltävänä kesänä kolmen koplamme hajosi, kun kuvioihin tuli uusia tuttavuuksia, joista kasvoi omia ystäviä jokaiselle.
Helposti käy niin että yksi jää vähän ulkopuolelle ja kaksi muuta on bestiksiä. Mutta ei se porukasta tee ei-toimivaa. Meilläkin on ihan toimiva porukka eikä mua ns jätetä ulkopuolelle vaikka kaksi muuta onkin parhaat kaverit.
Mulle kolmen,neljän ja viiden porukka ei toiminut :(
No tottakai on, siinä missä poikienkin porukat. Kasvattakaa niitä lapsianne sosiaalisemmiksi kuin yhden ystävän varaan.
No joo toi kunhan tuo ittteään esille esim. Ite liittyy keskusteluun ja sanoo ihan suoraan että ei sit jätetä ulkopuolelle
ala- ja yläasteiässä kaveriporukkana tiivis viiden tytön porukka. Jossain vaiheessa yläasteella porukka hajosi lähinnä yhden tytön ansiosta, mutta muuten toi toimi hienosti.