Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä minusta nykyisin aikuiset

Vierailija
20.05.2010 |

lapset on tunnekylmempiä kuin heidän vanhempansa. Vaaditaan rahaa ja muuta materiaa ja sitten vielä odotetaan, että mummat ja papat pitää huolta lastenlapsistaan. Ennakoperintöäkin on tällä palstalla aika moni ollut vonkumassa ja sitten loukkaantunut, kun sellaista ei ole tulossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, me asuimme mummulassa reilun vuoden ajan. Kun rakensimme taloa. Kun vanhemmat olivat töissä mummu hoiti minua ja sisaruksiani, usean vuoden ajan. Myös lomilla olimme paljon mummulla.

Nyt kun minulla kolme omaa lasta. Mummu tapaa heitä juhlissa, äitienpäivänä, jouluna, synttäreillä ym. Ei juuri muutoin, vapaaehtoisesti. Ei hoida, edes jos pyydetään. Ei ikinä itse tarjoudu. Surullista.

Vierailija
2/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, me asuimme mummulassa reilun vuoden ajan. Kun rakensimme taloa. Kun vanhemmat olivat töissä mummu hoiti minua ja sisaruksiani, usean vuoden ajan. Myös lomilla olimme paljon mummulla.

Nyt kun minulla kolme omaa lasta. Mummu tapaa heitä juhlissa, äitienpäivänä, jouluna, synttäreillä ym. Ei juuri muutoin, vapaaehtoisesti. Ei hoida, edes jos pyydetään. Ei ikinä itse tarjoudu. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vietä aikaa lastelastensa kanssa. Lapset eivät häntä kaipaa, se on surullista. Olin itse tosi läheinen mummujeni kanssa.

Tuosta saisivat kaikki, niin mummu itse, kuin lapsetkin, jos olisi hyvä suhde tai edes jonkinlainen suhde.

Vierailija
4/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isoäitisi!

Vierailija
5/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien ja lastenlasten välinen suhde, ilman niitä äitiä ja isää, on erittäin tärkeä. Eikä ole kyse "hoitamisesta" vaan normaalista kanssakäymisestä. Arvokasta yhdessä puuhailua, usein isovanhemmat opettavat asioita pienille jen. Typeriä on vanhemmat, jotka eivät tuota tajua, jotka muka haluavat itse hoitaa lapsensa. Karhunpalvelus on lapsille se, jos eivät saa viettää aikaa mummojen ja pappojen kanssa ilman vanhempia!

Vierailija
6/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamatta on normaalissa kanssakäymisessä 4 kk ikäisen kanssa?

Terve, normaali lapsi ei tarvitse isovanhempien aikaa ilman vanhempia vaan nimenomaan vanhempia ja isovanhempia yhdessä toimimassa! Ei lapsi keskipisteenä eikä lapsen ympärillä.

Vierailija
7/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAAN isoäitiinsä aikoinaan.

Minulla on samat kokemukset. Ennen vanhaan oli itsestään selvää, että suku ja isovanhemmat osallistuivat pienten hoitoon. Ei ollut muita hoitajia ja nuorten, työkykyisten aikuisten työpanosta tarvittiin pelloilla ja perheen elatuksessa.

NYT taas katsotaan, että isovanhemmat elävät uutta "nuoruuttaan", harrastavat ja matkustavat ja jos heidän aikatauluihinsa sopii, saattavat hiukan välillä seurustella lastenlastensa kanssa.

En nyt sano, että ketään pitäisi pakottaa lastenlastensa hoitajiksi, mutta minusta läheisimpien auttaminen on velvollisuuteni ja ILO. Siis vastavuoroisesti myös eli minä autan omia vanhempiani (omat isovanhempani ovat jo kuolleet)

Vierailija
8/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vähän isompia 2-vuotiaasta ylös päin ja tarvitsee taatusti muidenkin seuraa kuin vanhempien. Ja miksi se äiti pitäisi aina olla siinä välissä häsäämässä??? Itsekeskeisyys paistaa sinusta. :) "miinun laapset ei tarvii muita kuin minua, minäää olen äitii"

hoitamatta on normaalissa kanssakäymisessä 4 kk ikäisen kanssa? Terve, normaali lapsi ei tarvitse isovanhempien aikaa ilman vanhempia vaan nimenomaan vanhempia ja isovanhempia yhdessä toimimassa! Ei lapsi keskipisteenä eikä lapsen ympärillä.

Vierailija
9/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vähän isompia 2-vuotiaasta ylös päin ja tarvitsee taatusti muidenkin seuraa kuin vanhempien. Ja miksi se äiti pitäisi aina olla siinä välissä häsäämässä??? Itsekeskeisyys paistaa sinusta. :) "miinun laapset ei tarvii muita kuin minua, minäää olen äitii"

hoitamatta on normaalissa kanssakäymisessä 4 kk ikäisen kanssa? Terve, normaali lapsi ei tarvitse isovanhempien aikaa ilman vanhempia vaan nimenomaan vanhempia ja isovanhempia yhdessä toimimassa! Ei lapsi keskipisteenä eikä lapsen ympärillä.

Ei pieni lapsi - kaksivuotias on vielä pieni - TARVITSE isoa kaaderia vaihtuvia hoitajia. Lastenpsykiatritkin sanovat, että alle kolmivuotiaita ei suosutella päivähoitoon, koska heidän on vaikea pitää tunnesidettä yllä erossa vanhempiinsa - kiintymyssuhde kärsii pitkästä erosta primääriaikuisiinsa eli vanhempiin.

Totta kai lapsi sen kestää, muttei se silti ole lapsille hyväksi, eikä ainakaan nyt mikään tarve.

Vierailija
10/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään perkeleen vaihtuvista hoitajista puhu, vaan isovanhemmista, omista verisukulaisista, lastenlasten vanhempien omista vanhemmista... Anna mun kaikki kestää ja ihan varmasti juuri noita suhteita tarvitsee lapsi vanhempiensa lisäksi!!! Kukaan mistään 8-16 isovanhempien hoitosuhteesta ole kai puhunutkaan.

Ei pieni lapsi - kaksivuotias on vielä pieni - TARVITSE isoa kaaderia vaihtuvia hoitajia. Lastenpsykiatritkin sanovat, että alle kolmivuotiaita ei suosutella päivähoitoon, koska heidän on vaikea pitää tunnesidettä yllä erossa vanhempiinsa - kiintymyssuhde kärsii pitkästä erosta primääriaikuisiinsa eli vanhempiin. Totta kai lapsi sen kestää, muttei se silti ole lapsille hyväksi, eikä ainakaan nyt mikään tarve.

Vierailija
11/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään perkeleen vaihtuvista hoitajista puhu, vaan isovanhemmista, omista verisukulaisista, lastenlasten vanhempien omista vanhemmista... Anna mun kaikki kestää ja ihan varmasti juuri noita suhteita tarvitsee lapsi vanhempiensa lisäksi!!! Kukaan mistään 8-16 isovanhempien hoitosuhteesta ole kai puhunutkaan.

Ei pieni lapsi - kaksivuotias on vielä pieni - TARVITSE isoa kaaderia vaihtuvia hoitajia. Lastenpsykiatritkin sanovat, että alle kolmivuotiaita ei suosutella päivähoitoon, koska heidän on vaikea pitää tunnesidettä yllä erossa vanhempiinsa - kiintymyssuhde kärsii pitkästä erosta primääriaikuisiinsa eli vanhempiin. Totta kai lapsi sen kestää, muttei se silti ole lapsille hyväksi, eikä ainakaan nyt mikään tarve.

Jos et selitä, mitä ajat takaa, on turha kiukutella, jos sinua ei mielestäsi ymmärretä oikein.

Sinä tunnuit tuossa kaipaavan sitä, että vanhempien pitää jotenkin LASTEN TARPEEN takia jättää lapsia isovanhemmille hoitoon. Toistelit, että vanhempien poissaolo siitä tilanteesta on olennaisen tärkeää.

Niin että miksi muka? Isovanhemmat voivat mainiosti leikkiä ja olla lastenlastensa kanssa sitenkin, että vanhemmat ovat läsnä.

Olennaista vielä kaksivuotiaalle on suhde primääriaikuiseen eli niihin vanhempiinsa. Muut ihmissuhteet ovat tuota täydentäviä, eikä lapsi TARVITSE mitään erilläänoloa vanhemmistaan.

Vierailija
12/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap. tarkoittaa ja samaa mieltä.

Vierailija
13/13 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään KAIKKI ihmiset iästä riippumatta on yksilökeskeisempiä.

Ei niin, että se olisi outoa maailmanhistoriassa, yhteisöllisyyden määrä vaihtelee koko ajan.

Mutta ei se niin tietenkään mene, että ihmiset olisivat jotenkin erilaisia ikänsä takia. Vaan aikakausi nostaa KAIKISSA ihmisissä esille materialistisia himoja ja ahneutta.

On siis ne ahneet ja itsekkään mummot, samaten kun ahneet ja itsekkäät lapsenlapset.