Suosittele hyvää kahvia
Meillä juotu pitkään Juhla Mokkaa (mies tykkää ja aina sitä ostaa) ja olen suorastaan kyllästynyt kahvin makuun. Ennen käytin sokeria+maitoa kahvin kanssa, mutta nyt olen jättänyt sokerin pois ja kahvi maistuu suorastaan karmealta. Nyt voisin vaihtaa kahvimerkkiä ihan kokeilu mielessä. Eli kehu mielestäsi hyvää kahvia :D Meillä siis Moccamaster, eli suodatinkahvia siis.
Kommentit (27)
En tajua miksi sitä pitää juoda, jos ei pysty juomaan ilman sokeria ja maitoa eli ei siis pidä aidosta kahvin mausta.
No ylläri että et tajua...ei täällä vauva palstalla ole aikaisemminkaan mitään ruudinkeksijöitä ollut...
Pirkan Reilun kaupan kahvi on yllättävän hyvää, mutta herkkua siitä saa, kun käy vaikkapa Ruohonjuuresta hakemassa jotakin oman makunsa mukaista Reilun kaupan kahvia ja tekee sekoituksen. Itse tykkään tummapaahtoisista, mutta valikoimaa sieltä löytyy niin paljon, että jokainen löytää oman suosikkinsa.
hyi helvetti....reilun kaupan kahvit sucks. Ihanat pikku kätöset ovat omalla verellään meille ihanaista kaffetta jauhaneet nälkäpalkalla. Siinä sitä jotakin...
ehdotuksia. Kyllä nyt on mistä valita. Taidan aloittaa reilun kaupan kahveista, kun moni niitä täällä kehui.
Jospa se ihana kahvi löytyisi ja saisin miehenkin luopumaan Juhla Mokasta, heh!
-ap-
Paras kahvi on saludo. Itse en muuta ostakkaan. Jos ei kaupassa ole tota, niin sillon juhlamokkaa.
Meniköhän nyt nimi oikein vai väärin...Musta se on parasta kahvia myöskin!
Ei siis mikään reilunkaupan, vaan ihan vain luomu :).
Juhla Mokka on ainut kahvi varmaan, jota en voi sietää noista eniten myydyistä. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan erilaisia kahveja - osta vaikka Brasilia, KultaKatriinaa, Columbiaa, Löfbergin Lilaa, Pirkka luomua tai reilunkaupan, Mokka (se toinen violetti tai sitten musta sen kaveri tummempipaahtoinen) tai vaikka tummaa Presidenttiä tms.
Mielestäni mikään ei ole niin herkkua kuin sekoittaa kahta kahvilaatua. Tämän olen oppinut isoäidiltäni, joka jo aikanaan kaikkiin juhliin keitti kahvit esim. JuhlaMokka + Presidentti yhdistelmällä. Itse tykään, että Kulta Katriina on yksi parhaista peruskahveista ja siihen kun sekoittaa jotain toista sekaan, niin onhan hyvää. Vaikka tummaa Presidenttiä tai jotain alkuperämaakahvia tms.
Samaa voisin sanoa myös tuosta tuoreudesta. Mitä jos teet itsellesi sopimuksen, että ostat noista paremman keskiluokan / paremmista kahveista sen kaupasta, joka on parhaalla päivämäärällä?
Kannattaa myös kokeilla keittää suodatinkeittimellä pannujauhatuksesta kahvia - tulee aivan taivaallista.
Ai miten niin kahvifriiki?
Niin ja makukahveista en ymmärrä mitään. Jos lattea tms. haluaa, niin Illy on silloin parasta.