Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka timia vihaisen ja HITON ison koiran hyökkäyksen kohteena?

Vierailija
19.05.2010 |

Tulipa meinaan juuri tilanne eteen. Naapurin iso ja äkäinen bullmastiffi (?) oli kaivanut tiensä aidan ali meidän pihaan, alkoi haukkuen ja muristen kierrellä minua ja teki valehyökkäyksiä, siis ihan niin että näykkäili reisiäni.

Pääsin luojan kiitos ajoissa sisälle, mutta hetken aikaa oli todella pahan näköinen tilanne. Luojan KIITOS lapset eivät olleet pihalla. Melkein itku tulee kun ajattelenkin.

Tilanne täytyy naapurien kanssa... selvitellä, ilman muuta.

Mutta koiria tuntevat: miten kannattaa toimia vastaavasa tilanteessa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aita menee uusiksi (mies suunnittelee just naapurin kanssa jotain aitarakennelmaa, joka menee riittävän syvälle maan alle niin ettei koira voi kaivautua enää uudestaan ali).

On se aita sen verran ränsistynytkin, että uusitaan koko hökötys ennen kuin lasken lapsia pihalle ilman että olen vieressä vahtimassa - pelottaa että se koira voi tulla niistä laudoista läpikin, kun se on niin valtavan massiivinen eläin. (Jemmasin vielä pihannurkkaan luudanvarren hätätilanteiden varalle... vaikka tuskin se siis enää meidän pihalle pääsee.)

Harmittaa kyllä niin nuo istutukset... :( Mutta täytyy vaan sanoa itselleen, että PALJON pahemminkin olisi voinut käydä.

Lapsia olen ohjeistanut, että kun näkevät tuon koiran esim. kadulla, pysyvät rauhallisina, eivät lähesty, eivät edes katso päin.

Vierailija
22/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui allekirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asialle tehdään jotain, eli yleensä koiran lopetus. Ilmeisesti pitää kuolla tai ainakin vakavia vammoja.

Vierailija
24/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille ihmisille lämpimästi Livin koirakuiskaaja,siinä hyvin kerrotaan miten koirien kanssa kannattaa olla...aika pätevä äijä,ja ah,mitkä silmät ;)

Vierailija
25/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. lapsena koiran hyökkäyksen uhriksi joutunut, kylki edelleen arvilla

Vierailija
26/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattinen tapahtuma, huh huh. Kuulostaa siltä, että koira tosiaan on ottanut pihanne omaksi reviirikseen ja yritti ajaa sua, itselleen vierasta, sieltä pois.

Tuossa tilanteessa ei auta kuin rauhalliset eleet ja äänet, osaakohan naapurisi koira mitään käskyjä? Olisit voinut yrittää käskyttää ja käyttää koiralle tuttuja sanoja, edes hämäyksen vuoksi. "Odota", "paikka", "istu", "nouda". Vaikka heittänyt jonkun käteen osuvan esineen mahdollisimman kauaksi (ei tietystikään koiraa kohti) ja käskenyt noutaa ja luikkinut sillä välin pakoon. Koira olisi saattanut hämääntyä ja tilanne laueta.

Minkä ikäinen koira on kyseessä? Oma vielä pentuikäinen koirani tuppaa leikkiessään innostumaan välillä vähän liikaa ja se toiminta saattaa ulkopuolisen silmissä vaikuttaa aika ajoin hyökkäävältä, vaikka sitä se ei siis ole. Tosin kertomus luo kuitenkin kuvan, ettei koira leikkinyt vaan oli tosissaan puolustamassa reviiriään.

Suurena koirien ystävänä haluan silti muistuttaa, että omistajissahan se tässäkin tapauksessa on se suurin vika, ei koirassa. Koira on käytännössä aina "tyhjä taulu", johon omistaja kirjoittaa.

Nimimerkillä. lapsena koiranpuremaksi joutunut nykyinen onnellinen koiranomistaja

Vierailija
27/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ilmoittaisin poliisille. Kyllähän sen sinun naapurinkin täytyy vastata naapurisovusta ja pitää huolta, että hänellä on hyvin käyttäytyvä koira. Itse oon eläny koko elämäni saksanpaimenkoirien keskuudessa ja yhden olen joutunut lopettamaan koiran luonnevian takia. Minusta tuollaista koiraa ei saisi pitää vaan omistajan täytyisi ottaa vastuu koiran käyttäytymisestä. Kuullostaa kyllä vähän siltä, ettei naapurisi ole vaivautunut kouluttamaan koiraansa. Minä en olisi niin huolissani naapurisovusta vaan siitä, mitä se koira voi saada jatkossa aikaan. Tuollaisella koiralla on aika vahva purukalusto ja saa pahaa jälkeä aikaan, jos hyökkää tosissaan esim. lapsen päälle.

Vierailija
28/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy miettiä tilannetta vielä.

Omistaja on siis hyvin sovittelunhaluinen aiheutuneiden vahinkojen suhteen, mutta kun sanoin koiran käyttäytyneen aggressivisesti minua kohtaan, vastaus oli: "Ei se koskaan mitään tee."

No... Kyllä vaan tänään teki. Voi itku.

Koira ei ole enää pentu, ja käytös ei ollut leikkisää vaan ihan selvästi vihamielistä.

Ja koirienystävä olen itsekin, enkä eläintä itseään syytä.

Mutta jos lapset olisivat olleet pihassa... Itse sain itseni jotenkin hallittua ja osasin poistua paikalta nopeasti ja tilanteeseen nähden mahdollisimman rauhallisesti; lapset olisivat varmasti menneet paniikkiin ja alkaneet juosta ja huutaa ja... En uskalla ajatellakaan.

Vierailija
29/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuula kalloon piskille ja äkkiä. Tuollaisesta ei ole eläjäksi.

Ja ehdottomasti ilmoitus poliisille -on siitä ainakin se apu että asiasta tulee virallinen ja se jää muistiin.

Vierailija
30/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja on siis hyvin sovittelunhaluinen aiheutuneiden vahinkojen suhteen, mutta kun sanoin koiran käyttäytyneen aggressivisesti minua kohtaan, vastaus oli: "Ei se koskaan mitään tee."

Jäikö sulle jälkiä siitä reiden näykkimisestä? Olisit näyttänyt sille omistajalle niin olis ollu pakko uskoa.

Vierailija
31/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä, että tuo koira on vaaraksi ympäristölleen. Ja kyllä omassa pihassa täytyy voida olla rauhassa...

Vierailija
32/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän naapurikin tekee. On selvästi pahoillaan ja itsekin säikähtänyt koiran tekosista.

Saisitkohan naapurin käymään jonkin ammattilaisen eli ongelmakoirankouluttajan juttusilla? Koiranomistajan on varmaan vaikea myöntää, että koiralla on ongelmia. Sano, että pelkäät oikeasti lasten turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
33/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää selvittää tilanne. Täällä UK:ssa saa viikottain lukea miten joku tuollainen koira on raadellut tai tappanut lapsen. Eikä todellakaan mistään "snake-bite":sta kysymys, vaan nämä koirat raatelee ihan luuhun asti. Googlettakaa vaikka kuvia jos ette usko.

Itse pelkään tosi paljon juuri näitä tappelukoiria :(

Vierailija
34/34 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kuolajälkiä vaatteisiin, ota kuvat ja kerro naapurille. Yksi kerta tuollaista on liikaa. Ja jos ei koiranomistaja muuta asennettaan "ei se koskaan tee mitään kenellekään"... niin koira pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi