Ystäväni moralisoi minua kun eroan miehestäni
joka pn väkivaltainen 5v jälkeen. Olen sen mielestäni velkaa lapsilleni ja itselleni.
Ystäväni ollut naimisissa 15v ja jaksaa aina siitä mainita. Onhan sekin saavutus. Mutta usein kuulen kun tappelevat ja uhkailevat toisiaan avioerolla.
Ulospäin esittävät onnellisia.
Meillä on vain yksi elämä, haluan löytää onnen.
Minusta hänellä ei ole varaa sanoa ja moralisoida.
Kommentit (6)
kuin 15 v samaa paskaa.
Olet rohkea, hän ehkä kadehtii sinua kun uskallat tehdä niin?
Hän se tyhmä on kun on suhteessa joka ei toimi.
Muttei se että toinen nyt vaan on tylsä.
Varsinkin jos on lapsia perheessä niin miettisin eroa useammankin kerran. Toki jokaisella on oikeus onneen, mutta tuntuu että nykypäivänä avo/avioliitto on monelle kertakäyttökamaa. Heti erotaan kun vähän kyllästyttää tai toinen nyt ei olekaan sellainen kuin haluaisin.
Varsinkin kun lapset on pieniä, ero on heille tosi kova paikka. Sanotaan että lapset sopeutuu... Juu, niin sopeutuu kun on pakko. Mutta ero traumatisoi lasta, aina.
Ehkä hänen on vaikea myöntää sitä edes itselleen?
Väkivalta on pätevä syy lähteä. Olet minsta vastuuntuntoinen ja välittävä äiti, kun olet tämän päätöksen lapsiasi ajatellen tehnyt.
itse rämpii suossa vuodesta toiseen ja sinä lennähdät elämässä eteenpäin.
Tsemppiä tulevaan! Varaudu vaan, että lasten kanssa on rankkaa, jos ei ole tukijoukkoja. Multa jäi tukijoukot (anoppi ja miehen sisko), kun jätin alkoholisti miehen. Anoppikin asettin poikansa paapomisen omien lastenlastensa edelle! Tyrmistyttävää, mutta totta.
Siinä se ero on. Se ei tarkoita, että sinun tulisi jäädä väkivaltaiseen liittoon, mutta se ei oikeuta myöskään ystäväsi liiton negatiiviseen arviointiin.
Hän valitsee liittonsa, ja se on hyvä ratkaisu. Kaikissa liitoissa tapellaan. Jos ei, jännitteet ovat pinnan alla.
Enemmän siinä olisi moralisoimista jos jäisit väkivaltaiseen suhteeseen.