muita joiden mielestä maisteriksi valmistuminen oli helppoa?
Kommentit (12)
proffille aikaa omana tutkimustyöhön; sehän niiden varsinaista hommaa on.
Vaikeinta oli päästä sisään.
Toista on sitten, jos lääkikseen joutuu. Siellä varmaan pitää sitten päntätä erilailla.
mutta gradun teko vähän tökki. Olematon ohjaus syynä.
Muutenhan se oli semmoista lukemista lähinnä. Mun gradu oli sen verran kovatasoinen, että oisi kelvannu myös osaksi väitöskirjaa.
Eikä tohtoriksikaan väitteleminen hankalaa ollut (mitä nyt vei tutkimus vähän aikaa).
koulumaista, kaiken maailman kielioppi- ja keskustelutunneilla istumista, ja tästä syystä mahdotonta suorittaa opintoja kovin nopeasti. Gradu oli myös eräänlainen "rutistus", kun tutkimustyö ei niin kauheasti kiinnostanut. Pikemminkin viitsimisestä kiinni sekin, ei vaikeaa.
2½ vuotta siihen meni, ilman lapsia olisin saanut sen paperin nopeammin.
Olen kyllä sekä lisensiaatti että tohtori eikä sekään nyt niin vaikeaa ollut.
Paperit sain neljässä vuodessa, mutta olinkin töissä vuodesta aina puolet, kun tuntui ihan tuhlaukselta opiskella täysipäiväisesti. Minusta lukio oli paljon haastavampi.
Paperit sain neljässä vuodessa, mutta olinkin töissä vuodesta aina puolet, kun tuntui ihan tuhlaukselta opiskella täysipäiväisesti. Minusta lukio oli paljon haastavampi.
yliopistossa voikaan opiskella kuin puolet vuodesta kun kurssit loppuu yleensä maalis- huhtikuussa ja alkaa syyskuussa.
Mua kanssa ärsyttää toi, että kesäloma on lähes puolen vuoden mittainen. Mihin sillä pyritään?