Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ei-narsisti ja narsisti reagoivat, jos joku sanoo heille epäilevänsä

Vierailija
18.05.2010 |

heillä narsismisia piirteitä?

Miten voisivat, mitä epäilet?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2010 klo 14:10"]

narsisti ei koskaan ole neuroottinen, narsisti ei murehdi mitä muut hänestä ajattelevat, koska uskoo olevansa täydellinen. Tee tuosta päätelmäsi.

Tämä on itsetunnoltaan terveen ihmisen kuvaus. Tee tästä päätelmäsi.

Vierailija
2/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti ei koskaan ole neuroottinen, narsisti ei murehdi mitä muut hänestä ajattelevat, koska uskoo olevansa täydellinen. Tee tuosta päätelmäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilee itseään huolestuu suuttuu?

Narsisti saa sinut viidessä minuutissa vakuutettua että vika onkin sinussa.

Vierailija
4/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriötä, vaikkei sitä hänen mielestään oikeasti olekaan. Hän voi myös teeskennellä sellaista ja jopa oikeasti uskoa omaan luulotautiinsa, jos se palvelee hänen tarkoitusperiään.

Vierailija
6/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilee itseään huolestuu suuttuu?

Narsisti saa sinut viidessä minuutissa vakuutettua että vika onkin sinussa.

uhrinsa olevan narsisti.

Vierailija
7/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistissahan ei ole koskaan vikaa, vika kääntyy aina sitä epäilevän niskaan. Eli todennäköisesti narsisti onnistuu vakuuttelemaan, että kysyjä itse on vainoharhainen, kateellinen, aivopesty tai muuten väärässä.

Ei-narsistin reaktio riippuu varmaan henkilöstä ja syytösten järkevyydestä ja esittämistavasta. Joku voi oikeasti pohtiakin, mistä on kyse ja onko omassa toiminnassa korjaamisen varaa. Useimmat ärtyvät ja kieltävät,varsinkin jos syytös tulee riidan yhteydessä. Kukapa meistä haluaisi kuulla mitää kyökkidiagnooseja omasta käytöksestään.

Vierailija
8/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa toisen uskomaan että vika löytyy kysyjästä, ei hänestä itsestään.

Ei-narsisti alkaa todella miettiä löytyykö hänestä tosiaan narsismin piirteitä ja ehkä toivoo keskustelua aiheesta epäilyn vahvistamiseksi tai kumoamiseksi. Hän voi myös miettiä kuinka voisi muuttaa käytöstään ettei vaikuttaisi narsistilta.

Vierailija
9/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistissahan ei ole koskaan vikaa, vika kääntyy aina sitä epäilevän niskaan. Eli todennäköisesti narsisti onnistuu vakuuttelemaan, että kysyjä itse on vainoharhainen, kateellinen, aivopesty tai muuten väärässä.

Ei-narsistin reaktio riippuu varmaan henkilöstä ja syytösten järkevyydestä ja esittämistavasta. Joku voi oikeasti pohtiakin, mistä on kyse ja onko omassa toiminnassa korjaamisen varaa. Useimmat ärtyvät ja kieltävät,varsinkin jos syytös tulee riidan yhteydessä. Kukapa meistä haluaisi kuulla mitää kyökkidiagnooseja omasta käytöksestään.

Eli narsisti on siis järkevä ihminen.

Vierailija
10/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja narsisti pitää meteliä siitä kuinka häntä taas kadehditaan.

Vierailija
11/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli narsisti tai ei. Normaalit alkavat sitten hiukkasen itse pohtia, onko syyttäjä kenties oikeassa.

Vierailija
12/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnoltaan terve ei usko olevansa täydellinen, vaan on sinut oman epätäydellisyytensä kanssa.

Vierailija
13/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnoltaan terve ei usko olevansa täydellinen, vaan on sinut oman epätäydellisyytensä kanssa.

Narsisteilla on tapana viilata toisten sanomisia niin pitkään että ne kääntyvät sanojaa vastaan, vaikka tähän ei alkuperäisen lausunnon pohjalta olisi mitään syytä.

Vierailija
14/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseensä kohdistuvasta kritiikistä suhteettomankin paljon, se piirre kuuluu ao. persoonallisuushäiriön diagnostiseen määritelmään. Eli nimenomaan eivät kestä kritiikkiä.

Vierailija
15/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kestää kritiikkiä oikein hyvin. Minulle on ihan sama mitä keskinkertaisuudet minusta ajattelevat.

Vierailija
16/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen huonosta itsetunnosta kärsivä olisi narsisti.

Narsistithan nimenomaan raivostuvat itseensä kohdistuvasta kritiikistä suhteettomankin paljon, se piirre kuuluu ao. persoonallisuushäiriön diagnostiseen määritelmään. Eli nimenomaan eivät kestä kritiikkiä.

Vierailija
17/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on narsistinen pers.häiriö, ja piti oikein ruveta miettimään, miten mä reagoisin jos esim. joku mun työntekijöistä tulis tuollaista sanoo...

Kyllä mä suhtautuisin hyvinkin halveksuvasti sitä kohtaan ja tekisin kaikkeni että sanoja rupeaa epäilemään omia sanomisiaan ja tosi on, kääntäisin asian niin, että mitäs jos sanojalla itsellään on oma lehmä nyt ojassa...

En ikimaailmassa jäisi epäilemään itseäni, enkä ottaisi sanojan sanoja kuuleviin korviinkaan, sisimmässäni olisin jopa tyytyväinen itseeni ja siihen minkä kuvan pystyn luomaan itsestäni.

Jälkeenpäin en miettisi olenko vai enkö ole, itseasiassa tuon sanomisella olisi niin vähän painoarvoa minulle, että tokko edes muistaisin käytyä keskustelua myöhemmin.

Muutenkin narsistilla ei ole kykyä sympatiaan eikä empatiaan, joten en omaa kavereita/ystäviä enkä sellaisia halua, joten sanojalla itsellään ei voi olla minulle kovin suurta merkitystä. Oli se kuka hyvänsä. Jopa perheenjäsenet jäävät narsistin sydämen "ulkopuolelle", sinne mahdun vain minä itse.

Teeskentelemään oppii ja sillä pääsee pitkälle, mutta lopputulos on aina sama, vain minulla on merkitystä.

Vierailija
18/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseensä kohdistuvasta kritiikistä suhteettomankin paljon, se piirre kuuluu ao. persoonallisuushäiriön diagnostiseen määritelmään. Eli nimenomaan eivät kestä kritiikkiä.

tavalla kuin taviksella? Narsisti katsoo että kritiikin esittäjä on a) väärässä, b) idiootti joka pitää tuhota. Vaikka nyt sitten linnoittautumalla työpaikalla häntä vastaan ja sabotoimalla tekemisiä.

Vierailija
19/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on kaikki totta narsistista, mutta miten sä kuvaat itsesi noin tarkasti on epäuskottavaa.

No, mulla on narsistinen pers.häiriö, ja piti oikein ruveta miettimään, miten mä reagoisin jos esim. joku mun työntekijöistä tulis tuollaista sanoo... Kyllä mä suhtautuisin hyvinkin halveksuvasti sitä kohtaan ja tekisin kaikkeni että sanoja rupeaa epäilemään omia sanomisiaan ja tosi on, kääntäisin asian niin, että mitäs jos sanojalla itsellään on oma lehmä nyt ojassa... En ikimaailmassa jäisi epäilemään itseäni, enkä ottaisi sanojan sanoja kuuleviin korviinkaan, sisimmässäni olisin jopa tyytyväinen itseeni ja siihen minkä kuvan pystyn luomaan itsestäni. Jälkeenpäin en miettisi olenko vai enkö ole, itseasiassa tuon sanomisella olisi niin vähän painoarvoa minulle, että tokko edes muistaisin käytyä keskustelua myöhemmin. Muutenkin narsistilla ei ole kykyä sympatiaan eikä empatiaan, joten en omaa kavereita/ystäviä enkä sellaisia halua, joten sanojalla itsellään ei voi olla minulle kovin suurta merkitystä. Oli se kuka hyvänsä. Jopa perheenjäsenet jäävät narsistin sydämen "ulkopuolelle", sinne mahdun vain minä itse. Teeskentelemään oppii ja sillä pääsee pitkälle, mutta lopputulos on aina sama, vain minulla on merkitystä.

Vierailija
20/27 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tuhoaisin tuon henkilön.

terv. narsisti "been there, done that"