Vaikea lomavalinta!!
Lähteäkö kaksin miehen kanssa lomalle vai koko perheen kesken? Jos voisin päättää asian ilman morkkisksia ym niin ehdottomasti lähtisin miehen kanssa ekaa kertaa 15v kahdestaan viikoksi etelään.
Mutta sitten mietin lapsia ettäonko se väärin niitä kohtaan..iältään ovat 3-11v ja iso perhe kyseessä.
Kommentit (22)
Miten teillä oikeasti onnistuu lomailu jos on useampi pieni lapsi perheessä? Meillä on 2nuorinta niin vilkkaita, siis todella vilkkaita, että pelkään ihan oikeasti lähteä heidän kanssaan mihinkään. Kiipeilevät parvekkeella, juoksevat tielle, kaatuilevat uima-altailla jne..??
Oikeasti tuntuis ihanalta vaan maata miehen kanssa rauhass.
miten teillä suurpeheillä käytännössä lomat onnistuu? Ensinki nehän maksaakin ihan hirveesti..
No mutta siis se käytäntö? Meillä on 2 nuorinta niin vilkkaita että käytännössä aikani/miehen aika menisi täysin heidän vahtimiseen. Isommat saisivat olla tavallaan siinä sivussa koska aikuisten aika menisi pienten vahtimiseen, etteivät, huku, kompuroi lyö päätänsä altailla jne..kyseessä 1,5v ja 2,5v nuo nuorimmat. Isommat ala-asteikäisiä.
Mielestäni se vaan ei olisi "lomaa"? Maksaa itsensä kipeäksi ja juosta tukka putkella villien lasten perässä..
JA tärkeänän pointtina myös se että olisi ihanaa kerrankin olla miehen kanssa ihan kaksin, jutella ja rakastella RAUHASSA.. t. ap
ainakin tulisi lapsille tosi paha mieli, jos kuulisivat vanhempien lähtevän lomailemaan ilman heitä. Hekin nauttivat lämmöstä ja uimisesta.
tuli näppisvirhe,,lapset siis 2.5 ja 3.5v.. t. ap
Mä lähtisin ainakin mieluusti puolisoni kanssa kaksin jos vaan saisin jonkun hoitamaan lapsiani. Ja joo meillä myös pienet lapset joiden kanssa loma ei olis todellakaan lomaa :)
Onkohan noi supermammat jotka lomailee vaan lastensa kanssa enää naimisissa miestensä kanssa kun lapset lentää pesästä??? ;)
Kahdestaan miehen kanssa tehdään viikonloppureissuja. Ne riittää meille tällä hetkellä kun lapset on pieniä. Ei haluttaisikaan olla viikkoa erossa lapsista. Viikonlopun aikana ehtii oikein hyvin keskittyä toisiinsa, eikä ehdi tulla ikävä lapsia. Lapsetkin pärjää tuon pari päivää hyvin mummin ja vaarin luona.
ja ilman pienintäkään pistoa omassa tunnossa.
Lapsille voi antaa siitä hyvästä varmaan jotain muuta. Isommilla varmasti mielessä jokin juttu minkä tahtoisivat hankkia. Pienimmät eivät ihan oikeasti nauti siitä lomasta "oikeasti" sen arvosta, eikä lomamuistoja jää.
Minä olen itswe ollut lapsuudessani kerran ulkomailla lomalla (muualla kuis laivalla) ja se on ihan riittävästi.
En oikeasti edes haluaisi lähteä katraan kanssa minnekään vieraaseen maahan vaan viettäisin tuolla kokoonpanolla mielummin loman kotona aidatulla pihalla..
Ei epäilystäkään.
meillä siis nuorin nyt jo 6v, mutta myös silloin, kun olivat pienempiä, reissattiin aina yhdessä!
Mutta ehkäpä meille on vaan suotu niin ihanat lapset, että en ole koskaan kokenut lomia rasittaviksi lasten kanssa, päinvastoin!
Vaikka kotona välillä desibelit nousee, niin reissussa meillä on aina tosi kivaa. Ollaanpa sit Lintsillä, euroopassa kaupunkilomalla tai etelän auringossa.
Ja joo, kyllä meillä miehenkin kanssa kaksin on mukavaa... iltaisin...
- 2
niin lomalla kestää myös perhettä. Mutta jos miehen kanssa ei mene hyvin niin kannattaa jättää lapset kotiin, että ei joudu pilaamaan lomaansa miehen möksöttäessä ja ärhennellessä.
nää on näitä nico-janican äitejä jotka eivät halua lapsilleen aiheuttaa pahaa mieltä! :)
Itse en lapsena päässyt etelään kuin vain joskus, useimmiten äiti ja isä menivät kaksin, eikä se haitannut mua yhtään, oikeasti. Oli mukavaa olla mummon kanssa ja tehdä jotain muuta iltaisin.
Hyvät muistot niistä jäänyt, ja itsestäni oli kivaa etä vanhemmat halusivat olla kaksinkin, se loi tiettyä turvallisuutta.
ITse lähtisin ilman lapsia jos olisi vaan mummo joka haluaisi hoitaa ja olisi lapsille muutoinkin tuttu ihminen arjessa.
lomasta ilman lapsia. Miettisin koko ajan että voisinpa näyttää niille tämän ja tämän...
joo iltaisin on aikaa hoitaa sitä parisuhdetta NIILLÄ joilla on vielä suht pienet lapset! mutta odotaakaahan kun kullannuppunne kasvaa niin eipä ne nukukaan ihan niin paljon kuin pienet lapset nukkuu.
Meillä on 4 lasta, nuorin on 2v ja vanhin on 13v. Ei tässä kyllä ole aikaa enää hoidella parisuhdetta arjessa.
Ehdottomasti lähtisin kaksin!!
Meillä lapset olleet mukana alla vuoden ikäisestä ja nauttivat täysin siemauksin siitä, että vanhemmilla on aikaa puuhata heidän kanssaan. Molskata uima-altaalla, tehdä hiekkalinnoja, katsella nähtvyyksiä, maistella uusia makuja...
joo iltaisin on aikaa hoitaa sitä parisuhdetta NIILLÄ joilla on vielä suht pienet lapset! mutta odotaakaahan kun kullannuppunne kasvaa niin eipä ne nukukaan ihan niin paljon kuin pienet lapset nukkuu.
Meillä on 4 lasta, nuorin on 2v ja vanhin on 13v. Ei tässä kyllä ole aikaa enää hoidella parisuhdetta arjessa.
Ehdottomasti lähtisin kaksin!!
Meillä vanhin jo 18v, ja silti on kyllä aikaa hoitaa parisuhdetta :)
- 2
nauttisi lomasta kaksistaan mieheni kanssa. Koko perheen voimin lomaillaan. Meillä 3 lasta, 7, 8 ja 10 vuotiaita.
Koska matkustaminen on kallista, teemme kaukomatkan joka toinen vuosi. Viime jouluna olimme Thaimaan Krabilla ja kaikki nautimme lomasta paljon =)
Itse olen mies ja olisin todella onnellinen jos vaimoni suostuisi joskus lähtemään kahdestaan edes viikonloppumatkalle!!
LAsten synnyttyä ei kaksin olla tehty yhtään mitään. t. mies
Ja hyvin riittää parisuhteen hoitoon. Mitäs mies jos yllättäisit vaimosi ja seuraavaksi hääpäivälahjaksi varaisit viikonloppureissun ja hommaisit lapsille hoitajan. Jos vaimo ei lähde on suhteenne pahasti pielessä.
Olen kolmen lapsen yh ja matkustelen vähintään pari kertaa vuodessa YKSIN kolmen lapsen kanssa. Lapset 1-8 vuotta. Eivät tosin ole mitään erityisen villejä, vaan ihan tottelevaisia tapauksia eli eivät kuitenkaan istu kädet ristissä aurinkotuolissa, vaan uivat jne. Viimeisellä ulkomaanmatkalla jouduin toki katsomaan jatkuvasti 1-vuotiaan perään, mutta en mitään varsinaista lomailua odottanutkaan. Oli kuitenkin mukavaa vaihtelua arkeen ja oli oikein kiva matka kaikkien mielestä. Tärkein on mielestäni se asenne, että matkaan lähdetään LASTEN EHDOILLA eli en todellakaan esim. lähtenyt lasten kanssa kokopäiväretkille yms., joihin olisin aikuisten lomalla mennyt.
On varmasti hyvä käydä matkalla kahdestaan puolison kanssa! Loma lasten kanssa voi kuitenkin olla oikein mukavaa!
me reissataan aina koko perheellä, 4 lasta, ja meillä on aina ihania lomia :D