Jee, kesä on täällä ja puisto täynnä idiootteja!
Meidän yleensä niin mukavassa puistossa on meno mennyt nyt kesän tultua taas ihan toivottomaksi. Ilmeisesti koko talven sisätiloissa nyhjänneet mammat on nyt uskaltautuneet jälkikasvunsa kanssa puistoon, eikä käytöstavoista ole tietoakaan. Yhtenä päivänä seurue veti röökiä keskellä puistoa. Joka päivä taas törmää sellaisiin kullannuppuihin, jotka tönivät ja vievät toisten lelut. Ja mammaa ei tietenkään näy lähimaillakaan kieltämässä. Olen itse tietysti kieltänyt, jos omaa lasta tullaan tönimään, mutta tuntuu, etteivät nämä lapset joko ymmärrä puhetta tai sitten niitä ei vaan ole yhtään kasvatettu. Olen jo parille mammalle avautunut aiheesta ja kehottanut vahtimaan lapsiaan. Mutta huonostihan ne ottaa palautetta vastaan omista kullannupuistaan.
Huoh, onhan tää kesä ihanaa, mutta talvessakin on puolensa, kun idiootit pysyy sisällä.
Kommentit (27)
huomauttamiseen mitään kylttejä tarvita? Käsittämätöntä.
on tehnyt mieli, mutta en sentään keskellä leksua vaan siirryn lapsista hieman kauemmaks.
Ja ei se ole kiellettyä siellä kuhan kerään stumppinsa roskiin eikä puhalla savuja lasten naamaan ym.
eli siksi ei varmaan kukaan uskaltanut mitään sanoa, vaikka puisto olikin täynnä porukkaa. Ja kyllä siellä taitaa olla tupakoinnin kieltävä kylttikin jossain.
ap
tupakoida lasten leikkipuistossa. Menee sitten pois puiston rajojen ulkopuolelle ja niin kauas, ettei haise, jos on ihan pakko polttaa.
Siinä parinmetrin vieressä menee autotie. Autot tupruttavat kymmenien tupakoiden verran pakokaasua siinä vieressä ja mamma kiroaa toista mammaa joka tupakoi. :D idiootit
ei mua ainakaan huvittaisi sellaiseen puistoon mennäkään.
Kyllähän se kuuluu kanssaihmisten kunnioittamiseen, ettei nyt ihan toisten nenän alla polta.
päässä autotie. Luonnonpuistot eivät käy vastaukseksi.
se yksi tupakka ei aiheuta terveyshaittaa lähistölle.
Sen sijaan ne kymmenet autot 100m päässä päästävät pakokaasua pitkälle. Pahinta on jos autotie on muutaman metrin päässä.
Autot savuttavat pakokaasua monen tupakka-askillisen verran minuutissa.
Soukan puisto, Pisan puisto, Iivisniemen pienempi puisto, Roihuvuoren parikin puistoa...
Varmasti löytyy tosi monia, joissa lähimmälle autotielle on yli sen 100 m. Kyse ei ole saasteesta vaan tavasta. Ja tupakka lähellä haisee paljon pahemmalle kuin auton pakokaasu kauempana
Siinä parinmetrin vieressä menee autotie. Autot tupruttavat kymmenien tupakoiden verran pakokaasua siinä vieressä ja mamma kiroaa toista mammaa joka tupakoi. :D idiootit
On kyse myös tapakasvatuksesta ja esimerkistä! Vaikka järkevä äiti tai isähän voi tietysti käyttää teitä idiootteja esimerkkinä Väärästä käytöksestä ja toisten huomioimattomuudesta.
Olen itse entinen tupakoitsija, mutten IKINÄ ole polttanut leikkipuistossa (siinä ohi menevällä pyörätiellä, puskan takana kylläkin). Vaikka omat lapset joutuivat toisinaan näkemään äitinsä tupakoivan, niin ei sitä tarvinnut sentään kaikille lapsille näyttää esimerkkinä.
jopa tyhmille, laiskoille, mustalaisille tms jotka poikkeaa sun ideaalimaailmasta.
saa seisottaa aika kauan tyhjäkäynnillä siinä vieressä ennen kuin tulee yhtä paljon raskasmetalleja ja häkää kuin tupakan savusta.
mutta kun usein niissä puistoissa on kyltit, joissa mm. kielletään tupakoiminen ja koirien ulkoiluttaminen. Ne säännöt on nääs myös tarkoitettu kaikille.
omilla rahoillaan hankittua tupakkaa.
Minä saan pakokaasusta pahempia hengenahdistuksia kuin tupakasta joka on sentään luonnollisen käryämisen tulos.
Soukan puisto, Pisan puisto, Iivisniemen pienempi puisto, Roihuvuoren parikin puistoa... Varmasti löytyy tosi monia, joissa lähimmälle autotielle on yli sen 100 m. Kyse ei ole saasteesta vaan tavasta. Ja tupakka lähellä haisee paljon pahemmalle kuin auton pakokaasu kauempana
olen sitä mieltä että aivan turhaan tupakoitsijoita syyllistetään kun pahimmat savuttajat on niitä autoja sielä puistojen reunalla. Savu leviää pitkälle ja jää kiinni vaatteisiin. Kaupunkilaiset eivät edes erota tuttua pakokaasun hajua vaatteissaan. Me maalaiset nyrpistelemme neniä. Ne vaatteet haisevat pitkän matkan päähän. Etenkin naulakossa hajustavat muiden vaatteet.
huonosti käyttäytyvistä lapsista, joita omat äidit ei vaivaudu vahtimaan tai kieltämään? Ne nostaa ainakin mun verenpainetta huomattavasti enemmän kuin satunnainen tupakoitsija.
huonosti käyttäytyvistä lapsista, joita omat äidit ei vaivaudu vahtimaan tai kieltämään? Ne nostaa ainakin mun verenpainetta huomattavasti enemmän kuin satunnainen tupakoitsija.
Minun mieheni ärähtää monesti huonosti käyttäytyville lapsille. Lopettavat kyllä äkkiä häiriköintinsä.
On joskus saanut kiitostakin, kun lapset eivät ole totelleet äitiään mutta miestäni, tuntematonta miestä tottelevat ja selvästi järkyttyvät ärähtämisestä.
Minun mieheni ärähtää monesti huonosti käyttäytyville lapsille. Lopettavat kyllä äkkiä häiriköintinsä.On joskus saanut kiitostakin, kun lapset eivät ole totelleet äitiään mutta miestäni, tuntematonta miestä tottelevat ja selvästi järkyttyvät ärähtämisestä.
ja välttämään ärähtämistä. Mutta pitää varmaan kokeilla. Tosin sillä saa helposti mammojen vihat päälleen. Yhtenä päivänä vähän korotin ääntäni kouluikäiselle tytölle, joka toistuvasti törmäsi vaunuihin, joissa vauva nukkui. Ja eikös tyttö mennyt itkemään äidilleen, joka sitten tuli huutelemaan asiattomuuksia, kun "ei meidän tytölle saa sanoa niin rumasti".
Jos ei, niin ota kunnan puisto-/rakennusvirastoon yhteyttä ja pyydä viemään kyltit sinne. Sitten voi hyvällä omallatunnolla kommentoida noita röökaajia.