Finanssinerot! Pitäisikö nyt ylimääräiset varat vaihtaa joksikin valuutaksi?
Ja laittaa tilille. Voiko Suomessa olla tiliä ulkomaan valuutalle vai pitääkö esim Ruotsin kruunut tallettaa ruotsalaispankkiin? Kuinka se onnistuu?
Tästä euron heikkenemisestä kyse.
Kommentit (6)
joidenkin tuontituotteiden kallistumisena sinun elämässäsi. Euroalueiden talouksille se on itseasiassa piristysruiske, sillä se lisää vientiyritysten kilpailukykyä.
Itse olen suosinut sijoituksissa juuri kaukoitää jo pari vuotta. Nyt se pikkuhiljaa laantuu. Mutta nyt euro on heikentynyt esim dollariin nähden. Ei nyt kannata kallista dollaria ostaa. Dollarit kannattaa kyllä pitkällä tähtäimellä vaihtaa euroiksi. Itse en tosin valuuttaa käytä sijoitusmuotona.
jos euro kerran on voimakkaasti laskusuunnassa?
Ei ymmärrä!
on liian epävakaa valuutta sijoitusmielessä, nääs.
jos euro kerran on voimakkaasti laskusuunnassa?
Ei ymmärrä!
Finanssinero en ole ja sen huomasin just että peli tässä taloudellisessa tilanteessa on todella vaikeaa. Euron arvo saattaa olla kohta mitä lie. Eka aalto nyt selvittiin, mutta entä jos toinen kupla poksahtaa - miten siitä. Monet junat meni jo - euron arvo on jo esim. dollariin nähden laskenut huimasti ja kulta on tosi kallista.
Ulkomaan valuuttaan saat rahasi esim. pankissa avaamalla sinne valuuttatilin. Kannattaa tosiaan miettiä tuota Ruotsia vaikka, mutta onhan noita muitakin valuutoita kuin US-dollar ja Ruotsin kruunut. Australian rahojenkin aika tais jo mennä. Monesta junasta taitaa olla myöhässä. Jotain taloudellisesta tilanteesta kertoo, että jopa osakkeet alkaa tuntua turvallisilta... Talletussuoja kannattaa myös mietti kuntoon.
Itse en osannut enää tätä peliä ja päädyin takaisin omistusasunnon pariin, joka on sentään tuttu rahanpitopaikka. Veikkaan kyllä, että kohta tullaan niissäkin hinnoissa alas, mutta onpahan sitten kuitenkin katto pään päällä ja rahat on kiinni jossain kiinteässä.
Jos sulla on nappuloita mitä sijoittaa, niin hajasijoita ihmeessä. Mieti myös kiinteän omaisuuden hankkimista sellaisista maista joissa esim. asuntojen hinnat ovat tulleet jo alas. Vaatii toki tietämystä ja vaivannäköä vaikka sijoittaa Tallinnaan.
mahdollisuuden etukäteen huomioon hajauttamalla sijoituksia eri maanosiin. Yhdysvaltoihin tehtävät sijoitukset ovat tietysti dollarimääräisiä, ja niiden arvo nousee suhteessa euroon.
Itse asiassa realistisella sijoittajalla on ollut jo jonkin aikaa kaukoitä-jenkki -ylipaino, koska heidän taloutensa toipuvat tästä hässäkästä nopeimmin. Itä ensin, ja jenkit jyrkemmin, koska heidän dippinsäkin oli niin syvä.
cheers!