Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 12 menossa ja sydänäänet

Vierailija
17.05.2010 |

Olin tossa aamusella neuvolassa ja pyysin kuunnella ääniä, vaikka täti sanoi etteivät kuulu vielä. Jotain vaimeaa vähän suhisevaa ääntä sit kuulu. Ite olin sitä mieltä et ois ollu heikotsudänäänet. mut täti oli sitä mieltä et ei ne vaan kuulu.

Ärsyttää kun aikaisemmissa raskauksissa jo ysi viikolla saatu hyvin äänet kuuluun :(

Nyt si pelottaa et siel ei olekaan elämää...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menossa raskausviikko 13 ja on otettu jo kolme ultraa! No, taitaa käytännöt tässä aika paljon vaihdella. Mutta jos oot kovin huolissasi, niin mene vaikka yksityiselle ultraan.

Onko ollut raskausoireita? Alavatsavihlaisuja? Muitä raskauden jatkukmisen merkkejä?

Vierailija
2/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menossa raskausviikko 13 ja on otettu jo kolme ultraa! No, taitaa käytännöt tässä aika paljon vaihdella. Mutta jos oot kovin huolissasi, niin mene vaikka yksityiselle ultraan.

Onko ollut raskausoireita? Alavatsavihlaisuja? Muitä raskauden jatkukmisen merkkejä?

koska täällä (satakunta) on eka np ultra noin viikolla 12 ja sitten keskivaihella toinen rakenne ultra. ja sitten viikkojen 13 tai jotain vasta kuunneellaan sydäntä kerran kuussa.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavan kerran viikon päästä. Oireista ei oo pulaa, voisin vaikka muille jakaa. Yksityiselle yli 150kilsaa ja tonne julkiselle en tosiaan pääse ennen ku viikon päästä :(

Vierailija
4/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä ultrattu, eikä edes sydänääniä kuunneltu.

Vierailija
5/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm...

Vierailija
6/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrata kolmea kertaa rv 13 mennessä. Tietenkin jos on jotain häikkää ym. tai käy itse yksityisellä varhaisultrassa.

Vierailija
7/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunneela aluksi sydäntä koska jos se ei kuulu niin ei tarkoita silti että ei sydän siellä pompottaisi.

oletteko jo saanut ultra ajan?

Vierailija
8/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrata kolmea kertaa rv 13 mennessä. Tietenkin jos on jotain häikkää ym. tai käy itse yksityisellä varhaisultrassa.

En oo käyny yksityisellä, eikä ole mitään häikkää, vaan aivan rutiiniultria ovat olleet. Eka ultra oli heti kun menin ekan kerran neuvolaan. Katsottiin, että alkio on elossa ja oikeassa paikassa. Toinen ultra oli niskapoimu-ultra ja kolmannen ultran teki lääkäri oman tarkastuksensa yhteydessä. Täällä on neuvolassa oma ultralaite, että se varmaan vaikuttaa asiaan.

Vierailija
9/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se täti ei ees kunnolla hakenut, kun oli jo alun alkaen sitä mieltä ettei kuulu. Kohtahan se on np-ultra niin sitten selviää, mitä elämää masussa on :)

Kolme kertaa ultrattu viikolle 13 mennessä! Ohhoh, pakko olla yksityisiä mukana tai äitiyspolin tms tiukassa seurannassa. Turussa on myös nuo kaksi ultraa, np ja rakenne, ellei ole muuta huolta ja äitiyspolin tarvetta, jossa ultrataan joka käynnillä.

Vierailija
10/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny yksityisellä, eikä ole mitään häikkää, vaan aivan rutiiniultria ovat olleet. Eka ultra oli heti kun menin ekan kerran neuvolaan. Katsottiin, että alkio on elossa ja oikeassa paikassa. Toinen ultra oli niskapoimu-ultra ja kolmannen ultran teki lääkäri oman tarkastuksensa yhteydessä. Täällä on neuvolassa oma ultralaite, että se varmaan vaikuttaa asiaan.

meillä täällä neuvolan täti just valitti että uus dopleri olis jo aika edes saada, mutta kunta ei anna rahaa!

Vierailija
11/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ultrataan lähes joka neuvolakäynnillä? Tasan ei käy onnen lahjat tosiaan edes raskauden seurannan osalta, kun täällä Vantaalla on poistettu jopa se alkuraskauden neuvolalääkärin tarkastus, lääkäri vilkaisee sitten ensi kertaa paikkoja vasta rv 20 jälkeen.

Vierailija
12/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täällä neuvolan täti just valitti että uus dopleri olis jo aika edes saada, mutta kunta ei anna rahaa!

Täällä kun nuo terveyspalvelut ei muuten ole mitään kehuttavia... Mutta hyvä, että edes tämä puoli pelaa!

Ap:lle tsemppiä. Eiköhän kaikki ole aivan kunnossa!

Vierailija
13/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ultrataan lähes joka neuvolakäynnillä? Tasan ei käy onnen lahjat tosiaan edes raskauden seurannan osalta, kun täällä Vantaalla on poistettu jopa se alkuraskauden neuvolalääkärin tarkastus, lääkäri vilkaisee sitten ensi kertaa paikkoja vasta rv 20 jälkeen.

Mutta kuvittelisin, että ainakin silloin tällöin katsotaan.

Paikkakuntaa en nyt viitsi alkaa mainostamaan, kun tämä ei ole mikään kovin iso kaupunki.

Vierailija
14/14 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös ultralaite neuvolassa, mutta sitä ei osaa kukaan käyttää. Tai siis ainakaan terveydenhoitajat tai neuvolalääkärit.

Mulla oli ylimääräinen tarkistus lapsenveden vähyyden takia, ja silloin paikalla sattui olemaan lääkäri, joka osasi ultrata ja hän opetti meidän neuvolalääkärillekin laitteen käyttöä... Siellä se laite pölyttyy rauhassa. En ole kuullut, että keltään muulta olisi sillä ultrattu koskaan.