G: paljonko painoit ennen raskautta ja paljonko tuli kiloja raskauden aikana?
Kommentit (62)
Painoin ennen raskautta 51kg ja nyt 52kg.
järkyttäviä raskauskiloja
Ette kai te väitä, että ruokavalio pysyi normaalina raskausajan ja että paino nousi vain hormonien takia?
sain molemmissa raskauksissa sen 35 kg ja todellakin muuttui ruokavalio -
järkyttäviä raskauskiloja
Ette kai te väitä, että ruokavalio pysyi normaalina raskausajan ja että paino nousi vain hormonien takia?
sain molemmissa raskauksissa sen 35 kg ja todellakin muuttui ruokavalio -terveellisemmäksi ja SILTI sain sen 35kg.
Ensimmäisen kokemuksen jälkeen olin vielä tarkempi, söin ravintoterapautin ohjeiden mukaan, en käyttänyt lähes ollenkaan sokeria, vältin rasvaisia ruokia (ihan jo närästyksenkin takia),, söin paljon kasviksia jne. ja silti sain toisellakin kerralla sen 35kg.
Olo ihan helvetillinen niiden kilojon kanssa mutta minkäs teet, kun keho ei vaan toimi raskausaikana normaalisti.
Minulla siis aineenvaihdunta menee jotenkin ihan tukkoon, turvotusta ja sentettä kertyy järkyttävä määrä. 2kk synnytyksen jälkeen oli jo 25 kg lähtenyt. Ei läski sellaisella tahdilla poistu, eli kyseessä neste. Nyt tosiaan 5kg jäljellä kun synnytyksestä on 6kk aikaa. Edelleen on nilkat ja sormet hieman turvoksissa, nestettä siis kehossa vieläkin liikaa, mutta onneksi ei kuitenkaan tämän enempää. Tisseissä taitaa olla vielä ylimääräistä kilo per puoli :D joten muualla kehossa enää muutama kilo.
Ennen raskautta 73kg
Painoa kertyi raskauden aikana 11kg (sain kaksoset)
Nyt synnytyksestä noin kolme kuukautta, paino 67kg.
Imetys ilmeisesti laihduttaa :)
1. 68kg +16kg (söin kahden edestä enkä tarkkailut ruokavaliota)
2. 63kg +16kg (söin terveellisesti ja tarkkailin ruokavaliotani)
3. 68kg + 5kg kun viikkoja takana nyt 21. Jos seuraan tuota neuvolakorttia ja vertaan edellisiin raskauksiin, niin varmaan tuohon n. 15kg taas päädyn.
Laitoksella kiloista on lähtenyt jo noin 11, loput viimeistään vuoden sisällä kun oon alkanu vähän enemmän liikkumaan. Kroppa ei tosin oo pysyny samanlaisena, lantio on jääny synnytyksistä leveämmäksi.
nyt 5 kk synnytyksestä ja painoa 64 kg.
ekassa 55kg +18kg
ja nyt toisessa 52kg +17kg, kun viikkoja 33+2
2. 66kg + 23kg / n. 1v kuluttua olin takaisin lähtöpainossa - mutta siihen pääsemien vaati kyllä säännöllistä lenkkeilyä ja kuntosalilla käymimistä - tai siis, että paino ei lähtenyt, eikä vartalo muokkautunut entiseksi ilman liikuntaa ( jota hieman vieroksun ).
Ekan raskauden jälkeen rasvaprosentti 17, tokan - jälkeen 28 - ja nyt, kun toisesta synnytyksestä on aikaa kohta 4v - rasvaprosenttini saattais on varmaan noissa samoissa lukemissa edelleen ja paino ehkä 69kg, eli olen lihonut - ja sen kyllä huomaa.
Myöskään pimppi ei pautunut tokan synnytyksen jälkeen enää ennalleen ( en ole treenannut silti sitäkään ).
Ikä 37v.
Painoin 62 kg. Molemmissa raskauksissa tuli 17 kg.
Kummassakin tapauksessa sairaalaan jäi vain 3-4 kg.
Kummassakin tapauksessa palauduin ennalleni 9-12 kk päästä. Ei jäänyt kiloja.
raskauden lopulla 82kg.
tämän vuoden tammikuussa painoin 79kg, en ole raskaana :(
nyt tosin painoa "vain 73kg" ja alaspäin on suunta :)
62 kg ennen ja 3 kg lisää jotka lähtivät pois 4 kk aikana, mutta sitten imetyksen lopettamisen jälkeen kilot alkoivat kertyä ja nyt lapsi on 5 v ja äiti painaa 78 kg.
eikä ole tarvetta puolustella kilojani, söin mitä huvitti ja kuinka paljon huvitti ja nautin raskauksistani järkyttävistä turvoittamisista huolimatta. Ja jääneet kilot olen ottanut ilolla vastaan:)
t.entinen 170/45 (luut paistoi ja tissejä ei missään)
7
ja kaikki lähti vajaassa kuukaudessa ja -5kg vielä senkin jälkeen :) synnyutyksestä nyt 6 vkoa ei huono!!
Synnytyksen jälkeen pari kuukautta meni, että kilot "hävisivät" itsestään jopa miinuksen puolelle.
eka: 58kg + 25kg
toka:61kg + 24kg
nyt: 61kg kun nuorimmainen vuoden
Söin raskauksien aikana suht terveellisesti mutta isoja annoksia. Nesteitä oli suurin osa mutta kyllä läskiäkin tuli varmaan 8kg molemmissa (koska tämän pois saamiseen meni pidempi aika, 16 kg lähti parissa kk:ssa)
Eli esikoista odottaessa se 24kg... Turvotus oli kyllä viimeisellä kolmanneksella ihan hirveää :(
Lähtöpainossa olin noin puolen vuoden päästä synnytyksestä.
Ekan raskauden jälkeen kilot lähti parin kk:n sisällä, tokassa kesti 7 kk ja kolmannessa 10 kk.
Painoindeksini palaa aina lopulta siihen tasan 20.
Viimeisen kuukauden aikana tuli paljon turvotusta eli paino nousi n kaksi kiloa viikossa. Nyt synnytyksestä kaksi kuukautta, menossa jälkitarkastukseen, jossa punnitaan. En tiedä, paljonko painan nyt, olen kuitenkin palautunut ihan hyvin. Ehkä viitisen kiloa on vielä. Uskon, että ne lähtevät lähikuukausina normaalilla ruokavaliolla, vaunulenkein ja imetyksellä.
19vuotiaana 45kg, +5kg
28vuotiaana 48kg, +6kg