2,5kk nukkuu päivät torkkuen pätkissä. Mitä tehdä?
Tyttövauvani on 2,5kk vanha eikä nuku päiväunia käytännössä lainkaan. Herää lähes samantien kun laittaa vaunuun/sänkyyn/koppaan/sohvan nurkkaan/liinaan. Ei nuku vaikka kiikuttas,tekis mitä tahansa. Okei, jos lähden reippaalle kävelylle, nukkuu vanuissa tasan sen aikaa, kun tullaan pihaan.
Yöt nukkuukin sitten yhdellä syötöllä, ekan pätkän jopa 6h.
Mikä neuvoksi???? Tyttö on tyytyväinen torkkujen välissä, jaksaa tosin sitten vain vajaan tunnin ja jaas laitettava nukkumaan. Rytmi on siis ihan kummallinen: unta 15min, hereillä 45min, taas unta 10min, sitten hereillä tunti, unta 15 min jne...tätä jatkuu iltaan klo 21 asti, jolloin nukahtaa yöunille.
Lapsi on kolmas meillä, joten tiedän kyllä periaatteet lasten nukutuspuuhissa. Ekat muksut ovat nukkuneet perinetiesesti 3h pätkissä kellon ympäri.
tyydynkö kohtaaloon eli hyvästi kotityöt ja isompien kanssa pelailu, oleskelu,päiväunet? Vai muuttuuko tää joskus?? Ja voinko itse vaikuttaa jotenkin?? Hereillä ei voi väkisin pitää ja väkisin sen nukuttaminenkin on vähän hankalaa:)
kiitti avusta!!
Kommentit (3)
Minun esikoiseni on nyt 6kk ja nukkuu max 40minuutin pätkiä, ellen nuku vieressä tai ole vaunujen kanssa liikkeellä. Olen päättänyt olla taistelematta asian kanssa ja hyväksyä vain sen..
Oppi nukkumaan päiväunet vasta puolivuotiaana, siihen asti vain torkahteli syliin ja heräsi kun siirsi siitä pois, tosin heräsi vaikka olisi saanut nukkua sylissäkin.
Vauvat on erilaisia. Paska säkä kun sulla kolmas on hankala. Olis voinut olla toisinkin päin.
Anyway kyllä siellä tunnelin päässä on valoa. Useimmat lapset alkaa jo pari kolme vuotiaina olla suurimman osan päivää hereillä ja päiväunet (jos niitä nukkuvat) ovat ennustettavissa ja vähän pidemmät. Nauti siitä, että saat nukkua öisin. Vois nimittäin olla yölläkin tuollaista torkkumista...