Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa?

Vierailija
16.05.2010 |

Jos saa rahaa vanhemmiltaan, niin eikö parisuhteessa kuulu ilmoittaa automaattisesti kuinka paljon saa rahaa?

Itse olen niin tehnyt aina eikä miehen ole tarvinnut kysellä minkä verran saan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmiltani rahaa.

Vierailija
2/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran ihmeellinen olisi se tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi saanut vanhemmiltaan rahaa mutta ei kerro sinulle paljonko?

Vierailija
4/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen talous kun on.

Vierailija
5/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kuolisin häpeästä jos vanhemmat joutuisi rahaa meille antamaan... yök!

Vierailija
6/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat rahat, ei kytätä toisten rahanmenoja ja tuloja sen koommin kuin ollaan asuminen ja eläminen maksettu.

Vierailija
7/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai äiti antaa 50 e "johonkin kivaan"? Mittasuhteissa on ero. Kun perin äitini kuoleman jälkeen rahaa, mieheni tietysti tiesi siitä ja käytimme rahat mm asuntovelan lyhentämiseen.

Jos on kyse tuhansista, niin kyllä siitä kuuluu sanoa, sillä se vaikuttaa perheen kokonaistalouteen. Kuvittelisin. Ei ole ollut tuollaista "ongelmaa".

Vierailija
8/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raha oli sellainen mikä vaikutti meidän raha asioihin. Muuten mies ei olisi maksanut omaa osuuttaan lainasta. Minun olisi pitänyt kysyä paljon hän saa rahaa??

Hän osti ekan autonsa käteisellä ja äiti antoi sitä varten rahaa.

Vierailija
9/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en usein saa, mutta siippa silloin tällöin saa satasen takka kaksi, eikä todellakaan hävetä. Jos haluavat antaa hieman "vaipparahaa" niin mitäpä se mua haittaa. Kyllä pärjätään ilmankin, mutta aina on kiva saada vähän ylimääräistä.

Vierailija
10/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista pienempiä summia miehelle mainita. Siis pienempi summa on maksimissaan 200 Euroa. Mainitsen, jos muistan, muuten kuluu lompakosta näihin normaaleihin ostoksiin.

Isommat summat kerron, vaikka mies ei niiden käyttöön puutukaan. Ne on lahjoja mulle mun vanhemmilta ja miehelle ei periaatteessa kuulu, vaikka ostaisin 10 000 Eurolla vaatteita itselleni. Käytännössä ne menee kuitenkin lainoihin, autonvaihtoon tmv.

Mun veli on salannut avopuolisoltaan saamansa ennakkoperinnöt. Kävi ilmi, kun vanhemmat jotain viittaisivat heidän siellä käydessä asiaan ja veli heti suhahti siihen malliin, ettei asiaa saa avokin kuullen puhua. Ymmärrän veljeäni. Heillä ei ole lapsia ja kummallakin omat rahansa. Lisäksi avopuoliso on laiska kuin mikä (välttelee töitä), mutta hyvä keksimään kaikkea kallista, mitä tarvii. Ts. pelkää kai avokkinsa alkavan heti posmittaa jotain ostosta, jos kuulee toisella olevan tilillä "löysää rahaa". Ostos voi olla vaikka vaihtaa kaksi vuotta vanha kallis merkkisohva uudempaan.

Vierailija
11/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itsekään en ilmoita jos vanhemmat jonkun alle 200 maksaa jotain mutta kyse on tuhansista. Jos toinen saa 2000.

Olen saanut ennakkoperintöä myös äitini kummitädiltä ja olen ilmoittanut ne aina miehelle paljon saan. Ja myös osallistunut rahoilla meidän rakentamaamme taloon. Nyt kun mies parempipalkkainen kuin minä niin on todella pihi rahoistaan. Itsekin olen ollut omista rahoistani kun mies tuhlaa paljon ihan työpaikka ruokailuun. Minä ostan lapsille vaatteita ym tarpeellista ja myös miehelle vaatteita ja itselleni. Kukaan ei näitä ostoksia tee jos en minä. Kuljemme muuten vanhoissa vaatteissa. Mies ei osta edes itselleen siistejä vaatteita. Ja joka kerta kun tulee riita niin mies väittää minua valehtelijaksi ja lehmäksi ja huoraksi.

Vierailija
12/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista pienempiä summia miehelle mainita. Siis pienempi summa on maksimissaan 200 Euroa. Mainitsen, jos muistan, muuten kuluu lompakosta näihin normaaleihin ostoksiin. Isommat summat kerron, vaikka mies ei niiden käyttöön puutukaan. Ne on lahjoja mulle mun vanhemmilta ja miehelle ei periaatteessa kuulu, vaikka ostaisin 10 000 Eurolla vaatteita itselleni. Käytännössä ne menee kuitenkin lainoihin, autonvaihtoon tmv. Mun veli on salannut avopuolisoltaan saamansa ennakkoperinnöt. Kävi ilmi, kun vanhemmat jotain viittaisivat heidän siellä käydessä asiaan ja veli heti suhahti siihen malliin, ettei asiaa saa avokin kuullen puhua. Ymmärrän veljeäni. Heillä ei ole lapsia ja kummallakin omat rahansa. Lisäksi avopuoliso on laiska kuin mikä (välttelee töitä), mutta hyvä keksimään kaikkea kallista, mitä tarvii. Ts. pelkää kai avokkinsa alkavan heti posmittaa jotain ostosta, jos kuulee toisella olevan tilillä "löysää rahaa". Ostos voi olla vaikka vaihtaa kaksi vuotta vanha kallis merkkisohva uudempaan.

Ihan on ansainnut tuollaisen puolison.

Vierailija
13/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuperäiseen viestiin että kyse on ihan luottamuksesta! Ei parisuhde voi toimia jos ei ilmoiteta asioita rehellisesti.

Vierailija
14/14 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuperäiseen viestiin että kyse on ihan luottamuksesta! Ei parisuhde voi toimia jos ei ilmoiteta asioita rehellisesti.

Jos molemmat tietävät/on sopineet hoitavansa itse raha-asiat, ei tarvitse ilmoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme