Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

korkea verenpaine ja syke raskausaikana

Vierailija
16.05.2010 |

Eli mulla nyt raskauden aikana ollu aika korkea verenpaine ja syke kun on neuvolassa mitattu, viimeksi paineet 146/94 ja syke 105.

Sain sitten uuden ajan seuraavalle viikolle, että tarkkaillaan noita paineita ja sykettä.

Kysyin että onko jotain mitä voisin itse niiden arvojen parantamiseksi tehdä ja että onko syytä huolestua. Neuvolan täti vaan sanoi että ei syytä huoleen, että ensviikolla hän vähän kyselee että onko ollu päänsärkyä ja välkkyykö silmissä välillä jtn pisteitä jne.

Olen kyllä silti aika huolissani, muuten raskaus on mennyt todella hyvin, alun aika rankkaa pahoinvointia lukuunottamatta. Nyt rv 32 on vähän ruvennut oleen liitoskipuja mutta muuten ei tosiaan ole ollut mitään vaivoja...

Mistä tässä voisi olla kyse?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita oireita on just nuo päänsäryt, proteiini virtsassa, näköhäiriöt ja vannemainen kipu ylävatsalla. Verenpainetta voit koittaa kotona laskea lepäämällä, juomalla paljon ja ottamalla rauhallisesti. Jos verenpaine on vaan tilapäisesti noissa lukemissa niin mitään hätää ai ole, mutta jos se alkaa olla pysyväisluoteisesti tuolla tasolla saat varmaan alkuun verenpainelääkityksen, jos muita oireita ei ole. Jos tulee muitakin raskausmyrkytysoireita otetaan odottaja yleensä osastolle seurantaan, jos oireet pahenee niin synnytys käynnistetään. Raskausmyrkytykseen ei ole muuta hoitoa kuin synnytys.

Äläkä nyt tästä viestistä pelästy. Voi olla, että verenpaineesi on vaan tilapäisesti koholla. Mutta tarkkaile oloasi ja jos noita muita oireita tulee ota yhteys neuvolaan. Raskaumyrkytys voi edetä joko hitaasti tai todella nopeasti.

T: kaksi raskausmyrkytystä kokenut kolmen lapsen äiti.

Vierailija
2/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lohduttaa jo se että tietää edes mitä mahdollisesti voi olla tiedossa...

JOsko joku osais vielä vastata että onkohan tuo herkkyys raskausmyrkytykseen miten perinnöllistä?

Meillä kun sitä on useammallakin ollut suvussa, ei tosin omalla äidilläni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys on yleisempää ensimmäisissä raskauksissa tai jos lapsilla on eri isä tai jos raskauksien välillä on ollut ptkä tauko. Toivottavasti sinulle ei muodostu raskausmyrkytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi