Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla perheellä täällä yhtä pienet tulot kuin meillä?

Vierailija
15.05.2010 |

Minulla brutto 1750 euroa, mies saa vain opintotukea ja ihan satunnaisia pieniä keikkatuloja. Asutaan omistusasunnossa ja hitaasti lyhennellään lainaa pois.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, kahdet lapsilisät yh-korotuksin + elarit (+ asumistuki, maksetaan vuokranantajalle), nettona n.1790e/kk, hyvin pärjätään.

Vierailija
2/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot täl hetket 1344,00 kun laskee kaikki maholliset tulot mukaan tohon summaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla brutto 1750 euroa, mies saa vain opintotukea ja ihan satunnaisia pieniä keikkatuloja. Asutaan omistusasunnossa ja hitaasti lyhennellään lainaa pois.

Minä olin kotoihoidontuella, ihan se perusjuttu ilman kuntalisää, olisiko ollut 300 e / kk. Ja sain lapsilisät kolmesta lapsesta.

Mies ei saanut mitään. Oli yrittäjä, eikä yritys tuossa vaiheessa tuottanut mitään, mutta normaalit yrityksen menot kyllä oli. Asuntolainan lisäksi.

Muutama kuukausi meni ja sitten menin toimeentulotukea hakemaan. Saatiin reilu 1000 euroa, jolla maksettiin läjäpäin laskuja ... ja seuraavassa kuussa ei saatu mitään, kun heidän mielestään mies sai 2400 e jostain. Missään se raha ei kyllä näkynyt.

Minä en jaksanut, lähdin pois.

Nyt olen saan kela-etuudet: as.tuki, kotihoidontuki, lapsilisä, elatusapu. ja toimeentulotuki.

Mies joutui palkattomalle 2 kk pakkolomalle, siis ei mistään mitään. Revi siitä. Haki ja sai toimeentulotukea.

Ja kateellisille tiedoksi, että tt-tuki ei korvaa kaikkia kuluja tai laskuja, vaan kyseessä on semmonen minimi, että´selviää kitumalla hengissä. Summat ovat todella pieniä, joka joka ikinen pieni euro mitä tilille tulee, katsotaan tuloksi !!

Vierailija
4/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1575€ ja emme saa toimeentulotukea, emmekä asumistukea, mutta asumme velattomassa asunnossa ja meillä on lapsi.

Vierailija
5/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1575€ ja emme saa toimeentulotukea, emmekä asumistukea, mutta asumme velattomassa asunnossa ja meillä on lapsi.

No mihin te asumistukea tarvitsettekaan, jos asunto on velaton, siis oma ja maksatte vain yhtivastiketta, ja lapsia yksi !!

Ja kun ajatellaan miten piene tulot teilläkin on -jos olette pariskunta ja yhteiset tulot, jos yksi ihminen, niin ei niin pienet.. - niin mieti, miten pienet tulot on niillä, jotka saavat sitä asumistukea.

Ja sinä saat tuohon vielä lapsilisän (ja elatusmaksut?)

Vierailija
6/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä nippa nappa yli 2000 ja siitä verot pois

Vierailija
7/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintoihin kuuluva työharjoittelu ja palkka 930 e kk. Vuokra opiskelija-asunnosta 312 e, junalippu kotiin 54 e menopaluu. Juuri ja juuri riittää, kun mies maksaa pääasunnon kulut ja lapsi vasta tulossa.

Vierailija
8/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kotoihoidontuella, ihan se perusjuttu ilman kuntalisää, olisiko ollut 300 e / kk. Ja sain lapsilisät kolmesta lapsesta. Mies ei saanut mitään. Oli yrittäjä, eikä yritys tuossa vaiheessa tuottanut mitään, mutta normaalit yrityksen menot kyllä oli. Asuntolainan lisäksi. Muutama kuukausi meni ja sitten menin toimeentulotukea hakemaan. Saatiin reilu 1000 euroa, jolla maksettiin läjäpäin laskuja ... ja seuraavassa kuussa ei saatu mitään, kun heidän mielestään mies sai 2400 e jostain. Missään se raha ei kyllä näkynyt. Minä en jaksanut, lähdin pois. Nyt olen saan kela-etuudet: as.tuki, kotihoidontuki, lapsilisä, elatusapu. ja toimeentulotuki. Mies joutui palkattomalle 2 kk pakkolomalle, siis ei mistään mitään. Revi siitä. Haki ja sai toimeentulotukea. Ja kateellisille tiedoksi, että tt-tuki ei korvaa kaikkia kuluja tai laskuja, vaan kyseessä on semmonen minimi, että´selviää kitumalla hengissä. Summat ovat todella pieniä, joka joka ikinen pieni euro mitä tilille tulee, katsotaan tuloksi !!

Vierailija
9/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulot yhteensä 1700e (1 aikuinen ja 2 lasta), koostuu äitiysrahasta, asumistuesta, lapsilisistä, lastenhoidon tuesta, ja toisen lapsen elatusmaksusta.

Ja nää tulot on ihan luksusta, riittää todella hyvin ja jää ylikin kun säästeliäästi elää. Syksyllä lähden opiskelemaan ja sitten tulot tippuu aika lailla.

Vierailija
10/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tehän maksatte pankille korkoina tuplahinnan siitä luukustanne?

Vierailija
11/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun työttömyyskorvaus on 703€/kk brutto + lapsilisä yhdestä 146,60 (100+46,60yh-korotus) + opintotuki 17vuotiaalla 96€ +elarit 350€

pikkasen alle 1300 on siis bruttotulomme, nettotulothan on pienemmät ja sillä eletään, omistusasunnossa asun ja maksan lainaa 350€ joka kuukausi, Kelan asumistukin 167€ menee suoraan pankille.

Lämmitys ja sähkö+vesi menoja on joka kuukausi n350€ ja muita maksuja n. 150€ loppu jääkin hurjaan ja riehakkaaseen elämään

Vierailija
12/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten te olette ylipäänsä saaneet sitä lainaa? Meillä bruttotulot yhteensä melkein 6 000 (nousi vasta, pari vuotta oli noin 3 500), mutta edelleenkään ei tunnu että olisi varaa omistusasuntoon...

Vierailija
13/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten te olette ylipäänsä saaneet sitä lainaa? Meillä bruttotulot yhteensä melkein 6 000 (nousi vasta, pari vuotta oli noin 3 500), mutta edelleenkään ei tunnu että olisi varaa omistusasuntoon...

se on fakta, mun asumismenot on 110neliömetrin kämpästä n.600*/kk ja se on halpaa

Vierailija
14/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen palkka nettona 1500-1600 e/kk, mun opintotuki n. 300e ja lapsilisä 100e

meillä on yksi lapsi

vuokraan menee jo yksistään kuussa 900e..

ei oo mitään luxusta

Vierailija
15/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neliöitä on 70..

Vierailija
16/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi ollut järkevää odottaa pari vuotta ja hankkia vaikkapa... ööh... työpaikka?

Vierailija
17/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi ollut järkevää odottaa pari vuotta ja hankkia vaikkapa... ööh... työpaikka?

Työpaikka voi lähtä alta aika joutuin... joten turha siihen on tuudittautua ja esim mulla oli kuukausi palkka 1200€ brutto... mut kuitenkin ennemmin sijoitan rahat omaan kotiin kuin jollekin vuokrakiskurille

Vierailija
18/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kodinhoitotuella, joka on about 600€/kk ja mies kelan päivärahalla, joka on ehkä noin satasen pari pienempi.

plus lapsilisät kolmesta lapsesta.

Vedimmekö pohjat?

Vierailija
19/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tuollainen kituuttaminen vie elämänhalun? En toki väitä että raha tekisi onnelliseksi mutta jos jokainen herne pitää laskea, niin on kai se jo vähän veemäistä?

Vierailija
20/25 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on fakta, mun asumismenot on 110neliömetrin kämpästä n.600*/kk ja se on halpaa

periaatteessa sähkö vie hieman enemmän, mutta muut kustannukset alempia.

vuokraa maksoin 550e/kk 60m2 kaksiosta (sis. vesi). nyt ok-talon lainalyhennykset n.430e/kk ja tilaa 100m2 enemmän. tuolla erotuksella maksaa jo sähkön ja vakuutuksenkin.