Mummolan vintin siivous urakkana. Mitä kannattaa säästää?
Karhu lasipurkit?
Matkalaukku 50-luvulta?
2 kpl turkkeja?
Arabian sekaparisia kahvikuppeja?
Verhoja?
Lakanoita kirjailtuja ja pitsinauha?
Kirjoja? Niitä on vaikka kuinka paljon 40-luvulta alkaen.
Ja mihin noita kauppaan? Itse ei haluta mitään.
Kommentit (6)
ja käydä näyttämässä itse tai kysyä jos joku ammattilainen vaikka sähköpostin kautta (pientä korvausta vastaan) katsoisi nuo kirjat läpi onko niissä ehkä arvoteoksia mukana. En lahjoittaisi mitään pois ennenkun olen selvittänyt onko niillä jotain arvoa. Joku kirja joka esim. ensipainos ja vaikka vielä kirjailijan signeeramana voi olla hyvinkin arvokas.
ne Karhu-lasipurkin otin talteen, pesin, täytin suklaakonvehdeilla ja annoin joululahjoiksi ystäville, joiden tiesin keräävän kyseisiä purkkeja. 50-luvun matkalaukusta saa myös ihan kivan sisustuselementin, sekapariset kahvikupit vein kesämökillemme, kirjat vein divariin. Kannattaa kysyä jostain divarista, tai viedä kirppikselle. Pelastusarmeijan kirpputori varmaan ottaa vastaan mielellään ainakin kahvikupit, lasipurkit.
Osalla noista on jonkin verrankin rahallista arvoa, joten ihan kaatopaikalle ei kannata raahata.
Lasipurkit ja vanha arabia menee hyvin kaupaksi. Uskoisin, että saat myytyä johonkin sellaiseen antiikkiliikkeeseen, joka myy vanhaa arabiaa. Googlaa esim. astialiisa, muitakin on.
Vanhat liinavaatteet, erityisesti jos on käsintehtyjä pitsejä ja kirjailuja, on haluttua arvokamaa. Monet kierrätykseen erikoistuneet käsityöläiset tekevät niistä esim. tilkkupäiväpeitteitä. Siis ei haittaa vaikka lakana on hiuki, ottavat talteen vaikka pitsit. Jos siis on kierrätyshenkeä, niin niistä tosiaan voi joku maksaakin.
Kirjat kannattaa arvioiduttaa. Jos siellä on hyvinsäilyneitä harvinaisuuksia, niissä voi olla rahaa kiinni myöskin.
Matkalaukun saa taatusti myytyä johonkin osto- ja myyntiliikkeeseen.
Toki voit myydä myös huutiksessa, mutta siinä on vähän enemmän puuhaa. Toisaalta hinta voi olla parempi.
Turkit tosiaan voivat olla vähän ongelmajätettä. Vanhat turkit on vielä niin painavia, että niiden kanssa saattaa joutua tekemään aika lailla töitä, että niitä saa muodistettua. Voi toki kysyä niistäkin.
Pidä pihakirppis ja lahjoita Pelastusarmeijalle mitä jää :)