Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän, saako vauva tarpeeksi maitoa ?

Vierailija
15.05.2010 |

Eli poika 4kk ja täysimetän. Paino hänellä pituutta nähden laskussa, mutta neuvolassa ovat sanoneet ettei ole mitään hätää ( poika siis on pitkä niin painoa siihen nähden hieman laskussa ) . Nyt illallakin kun oli tissillä, niin kauhea kiukkuraivoa tuli heti kun söi tissin " tyhjäksi ". Vettä kun antaa pullosta hieman, niin juo sitä oikein kunnolla. Tarkottaako että lapsi ei saanut tarpeeksi maitoa vai mitä ? Aina sanotaan ,että jos tulee 5-8 pissavaippaa päivässä, ei huolta. Mutta jos vaikka nyt antaisin tissiä, niin mistä tiedän jääkö poika vielä nälkäiseksi vai ei ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on itkuinen pitkin päivää, niin ei todennäköisesti saa tarpeeksi maitoa. Jos poika taas on yleensä ottaen hyväntuulinen, jaksaa hymyillä ja touhuta kuten ikäisensä touhuaa, niin silloin saa maitoa tarpeeksi.

Mutta ihan ensimmäinen asia on, että älä rupea keräämään stressiä tästä itsellesi. Se nimittäin vaikuttaa maidon tuotantoon.

Luontaistuotekaupasta saa ostaa mammateetä. Se lisää maidontuotantoa. On ihan hyvänmakuista teetä ainakin hunajan kanssa.

Vierailija
2/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on naureskelee ja jokeltee. Jaksaa päivisin touhuta, ja seurustella todella hyvin. Se on totta, ettei tressata kannata, mutta kyllä tää pistää hieman tressaamaan. Viimeksi kun pojan syötin, niin kauheeta itkuahuutoa tuli, että.. Sit vaan pidin tissillä, ja lauloin siinä niin hän nukahti. Olen kuullut tuosta mammateestä, vaikuttaako se oikeasti ? Tai siis lisääkö se oikeasti maidontuotantoa, oletko itse kokeillut ? Onkohan kuinka kallista. Kiitos vastauksestasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jäin miettimään. Imettäminen itse nimittäin lisää maidontuotantoa, eikä vesi edes vie nälkää tietenkään. Joten imetä janoon! Ja imetä molemmista rinnoista ajan kanssa. Vauvoillehan tulee niitä "tiheän imun kausia", jotka taas lisäävät maidon tuloa.

Koita ottaa rauhallisesti ja luottaa kroppasi kykyyn ruokkia vauvasi, kyllä se sen tekee!!

Vierailija
4/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän lapsentahtisesti. Eli hän on paljon rinnalla. Alunperin olen antanut vettä hieman syötön jälkeen kun oli sammasta. Sit lopetin antamisen. Kun poika nukkui pitkiä yöunia annoin iltaa kohden hieman vettä, että saisi sitä nestettä sitten riittävästi. Nyt kun kesä tulee, ja lapsi tarvii paljon nestettä, on se vesipullo siinä hyvä olla.

Vierailija
5/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteellä ohuempaa. Luonto on ihmeellinen. Sinun pitää juoda sitä vettä. Ei vauvan.

Vierailija
6/6 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti ja imettänyt 28kk (jaiks).

Ensimmäinen lapseni syntyi hyvin pienenä ja 37+6vko. 2kk vanhanaHän imi kuusi tuntia, lepäsi vajaa kaksi ja söi viisi tuntia jne. Olin aika lopussa. Niin ja lopun aikaa itki. Maitoa oli pakkanen täynnä, mutta ei vaan ollut maito riittävän ravinteikasta (ja oli vielä kellertävää tuolloin). Siirryin isovanhempien ohjeesta lopulta pieniin annoksiin sosetta. Pikku hiljaa alkoi helpottamaan, enää elämämme ei ollu yhtä imemistä. Tosin hidas tahtinen soseiden anto kostautui yhden päivän huutona, ei neidille riittänyt 2x4cl lääkelasillinen porkkana sosetta. Kun vihdoin annoin enemmän 2dl meni sosetta kerralla ja tuli tyytyväinen tyttö. Ja kasvukäyrät siirtyi kohdalleen.

Toisen lapsen kohdalla luovutin maitoa äidinmaitokeskukseen ja poika oli tyytyväinen eikä imenyt kuin sen n. 40 min kerrallaan kolmen tunnin välein.

Kolmas lapsi ei jättänyt luovutettavaa, paino välillä huidellut +10 käyrillä ja pituus veljen kanssa samaa rataa. Kuitenkin tasaantui sitten lopulta.

Pääasia että sekä lapsi että äiti jaksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi