Heitättekö leluja roskiin? Kuinka usein ja millaisia?
Äitini ei hennoisi heittää edes rikkinäisiä, vaan yrittää korjailla niitä (itse on pula-ajan lapsi). Heitän aina pois rikkinäiset, sekä tilpehööriä, jota kerääntyy laatikoihin tai lapset vetää lattialle. Kukaan ei koskaan muista näitä tavaroita. Nyt olen heittänyt myös isompia vanhoja (mutta kunnossa olevia) leluja, koska hermostuin tilanpuutteeseen..
Kommentit (5)
KUnnossa olevia ei heitä pois, lahjoitan johonkin. Korjattavissa olevat korjaan ja lahjoitan sitten (tai jotkut pidän muistona).
ja annoin kiertoon ylimääräiset. Teini kosti viime viikolla: tyhjensi vaatekaapistani pois melkein kaiken ja kun sain raivarin niin sanoi vittumaisen enkelimäisellä äänellä, että ethän sä ole niitä tarvinnut aikoihin, ne saattoi antaa pois (eli just niillä sanoilla itsekin aikanaan perustelin poisantamista).
ja annoin kiertoon ylimääräiset. Teini kosti viime viikolla: tyhjensi vaatekaapistani pois melkein kaiken ja kun sain raivarin niin sanoi vittumaisen enkelimäisellä äänellä, että ethän sä ole niitä tarvinnut aikoihin, ne saattoi antaa pois (eli just niillä sanoilla itsekin aikanaan perustelin poisantamista).
TOI oli hyvä veto. Itse kyllä säästimme niin ehjät lelut kuin vaateetkin ,koska aina tulee lisää lapsia vaik ei itselle niin tutuille,ja viaraille joille ne tarpeen,Nyt oma tyttäreni käyttää omiaan vauvan vaateita omalla lapsellaan vasta viides pitäjä,ne kun huvää puuvillaa niin kestä eikä 1kk käyttö per laps niitä loppuun saa. Isoisä 64v
Siis muovilelut joista on vaikka osa irronnut ja kadonnut. Suklaamunista tulleita juttuja joilla lapsi ei leiki raaskin kyllä hävittää vaikka ehjiä olisikin. Yleensä poika ei edes tajua että jotain puuttuu....
Vaatteita en yleensä roskiin heitä, paitsi reikäisiä sukkia jotain huonolaatuisia, pesussa muotonsa menettäneitä.
heitän vain rikkinäisiä leluja! Ehjät myyn kirppiksellä tai lahjoitan pois. Sellaista pientä "silppua" voi kyllä heittää pois vaikkei virallisesti rikki olisikaan.