Onko normaalia että 5kk viihtyy paljon itsekseen eikä hae huomiota vanhemmiltaan?
Meillä 5kk on oppinut konttaamaan ja kävelemään tukia vasten. Hän ei juurikaan tule itse syliin tai hae huomiota meiltä. Leikkii itsekseen ja seilaa huoneesta toiseen. Jotenkin huolestuttaa kun tuttavilla on samanikäinen. Heidän vauva itkee syliin eikä viihdy juurikaan itsekseen.
Mikä vauvassani on vialla?
Kommentit (10)
Vauvoillakin voi olla tylsää.
T: ap
sylissä. Sitten kun oppi ryömimään kaikki muuttui, pääsi itse eri paikkoihin ja alkoi viihtyä lattialla. Siitä lähtien motorinen kehitys olikin tosi nopeaaa, kun keksi tuon itse liikkumisen ilon. Meillä tosin lähti kävelemään tukia pitkin "vasta" 7kk (joka sekin oli kaveripiirissämme tosi aikaisin, ap sun vauva on kyllä tosi ajoissa liikkeellä!)
Syliin hakeutuminen selittyy kyllä ihan temperamentilläkin. Meidän esikoinen oli vielä yli vuodenikäisenäkin oikea sylivauva, vaikka osasi kyllä liikkua, mutta kauaksi ei äidistä lähtenyt, kun vasta joskus parivuotiaana :)
ja sun vauvalla ei oo tylsää :) älä ole huolissas. Meidänki tyttö huitelee omia menojaan huoneesta toiseen ja leikki itsekseen. Tosin nyt kun on ikää 10kk niin roikkuu puntissa ja hakee enemmän huomioo kun muutama kuukausi sitten :)
Meillä 5kk on oppinut konttaamaan ja kävelemään tukia vasten. Hän ei juurikaan tule itse syliin tai hae huomiota meiltä. Leikkii itsekseen ja seilaa huoneesta toiseen. Jotenkin huolestuttaa kun tuttavilla on samanikäinen. Heidän vauva itkee syliin eikä viihdy juurikaan itsekseen.
Mikä vauvassani on vialla?
Vaik toi sun kysymykses etsii "verta nenästä" ;) Omalla tyttärellä 3kk ikäinen on tyytyväinen lapsi.kasvaa syö seurustelee,viihtyy yksin itsekseen katsellen lelujaan höpöttäen niille.(ÄÄNTELEE) naureskelee. juuri sellainen kuin sun lapsi,KIITÄ KEENEJÄ kiitä itseäs ja miestäs, Mimkä ootte saaneet aikaa. TOIVON ETTÄ ONNENNE JATKUU KAUAAN: Lapsi on kiva pieni vain vähän aikaa, T:iso isä 64v
Meillä 8kk neuvolassa ihmettelivät kun "jo" niin hyvin ja aikaisin konttaa ja nousee+ kävelee tukea vasten :) Mulla ei kyllä oo hajuakaan mikä se normaaliaika on, ja eipä tuolla kai väliäkään ole, eiköhän suurin osa opi ennemmin tai myöhemmin :)
Mutta asiaan, minun (nyt 10kk) "vauva" on ollut pienestä asti tuollainen. Jo ihan vauvana itki vain nälkäänsä ja joskus mahanpuruja. Lattialla viihtyi yksin (lelujen kanssa) niinkauan kunnes nälkä tuli. Liikkumaan opittua sama meno jatkunut, yksin kuuhailee. On kyllä sosiaalinen, mutta käy vain "moikkaamassa" ja leikkii kyllä muiden (aikuisten) kanssa, mutta ei hae oma-aloitteisesti seuraa.
Olen välillä miettinyt olenko ollut liian "epä-äidillinen" tai jotain kun lapsi ei koskaan halua syliin tms.(fyysistä läheisyyttä kyllä on, vauva esim. usein nukkuu perhepedissä) Mutta vaikuttaa niin tyytyväiseltä ja tasapainoiselta muidenkin mielestä (esim. neuvola), että kai kaikki on sitten ok. Miehelle naureskelinkin että mehän se psykoterapia sitten kuitenkin kustannetaan loppupeleissä, että turha kai murehtia lopputulosta etukäteen :D
Meillä 8kk neuvolassa ihmettelivät kun "jo" niin hyvin ja aikaisin konttaa ja nousee+ kävelee tukea vasten :) Mulla ei kyllä oo hajuakaan mikä se normaaliaika on, ja eipä tuolla kai väliäkään ole, eiköhän suurin osa opi ennemmin tai myöhemmin :)
Mutta asiaan, minun (nyt 10kk) "vauva" on ollut pienestä asti tuollainen. Jo ihan vauvana itki vain nälkäänsä ja joskus mahanpuruja. Lattialla viihtyi yksin (lelujen kanssa) niinkauan kunnes nälkä tuli. Liikkumaan opittua sama meno jatkunut, yksin kuuhailee. On kyllä sosiaalinen, mutta käy vain "moikkaamassa" ja leikkii kyllä muiden (aikuisten) kanssa, mutta ei hae oma-aloitteisesti seuraa.
Olen välillä miettinyt olenko ollut liian "epä-äidillinen" tai jotain kun lapsi ei koskaan halua syliin tms.(fyysistä läheisyyttä kyllä on, vauva esim. usein nukkuu perhepedissä) Mutta vaikuttaa niin tyytyväiseltä ja tasapainoiselta muidenkin mielestä (esim. neuvola), että kai kaikki on sitten ok. Miehelle naureskelinkin että mehän se psykoterapia sitten kuitenkin kustannetaan loppupeleissä, että turha kai murehtia lopputulosta etukäteen :D
Kait se on sitten ihan ok. Mukava kuulla että on muitakin :)
t. ap
Anna lapsesi olla rauhassa! Pieni tutustuu maailmaan ja tuntuu viihtyvän siinä puuhassa.
Älä vaan mene häiritsemään!
Ole iloinen, että lapsi osaa viihdyttää itseään :)
Anna lapsesi olla rauhassa! Pieni tutustuu maailmaan ja tuntuu viihtyvän siinä puuhassa.
Kyllä minä stalkkailen vauvaani nurkan takaa ettei vaan satuta itseään tai kaada kukkia, revi verhoja :) Pitäisi muuttaa asunto vauvaystävälliseksi.
Tarkoitus oli vasta kesällä järjestää huonekalut niin ettei vauvalle käy mitään.
T. ap
Kyllä minä stalkkailen vauvaani nurkan takaa ettei vaan satuta itseään tai kaada kukkia, revi verhoja :) Pitäisi muuttaa asunto vauvaystävälliseksi.
Tarkoitus oli vasta kesällä järjestää huonekalut niin ettei vauvalle käy mitään.T. ap
Kunnon kiinnitys niihin. Verhojen tulisi kestää vähintään 10kg paino.
monet ei lähde tossa iässä konttaamaan tai todellakaan kävelemään tukia vasten. Lapsellasi on niin paljon muuta puuhaa ja katseltavaa koska osaa jo liikkua. Ne sun tuttavien lapset kitisee ja kaipaa syliin juuri sen takia koska eivät osaa liikkua ja heillä on tylsää makoilla sielä lattialla yksin.